Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sizzle schreef:Gezien de lange weke rug van Suus icm het het gebrek aan goede aanleuning ben ik toch een beetje bang dat de pony je met pijn is gaan associeren. Vooral als ze dit eerst niet deed. Zet de pony op stal, zorg dat er iemand (evt een vreemde) is die haar wel durft te pakken en ga dan eerst maar eens goed na op suusje nergens boos op reageert als je bijvoorbeeld de rug borstelt e.d. Ik zou vooral goed kijken achter de schoft aangezien je zadel erg ver naar voren lijkt te liggen.
sabina1998 schreef:![]()
Het licht niet aan onze band, dat ze niet bij mij wil komen want niemand die het probeert krijgt haar.
Dit is gewoon een periode dat ze zich niet laat pakken, mede doordat ze geen halster omheeft.

sabina1998 schreef:Balans zou kunnen want als ze zakt in de galop voel ik ook wel wat aparts. En in de zomer zijn we een keer uitgegleden/gevallen in de galop.
sabina1998 schreef:Iemand die ervaren was maar zelf te groot was heeft eerst met dubbele lijnen gelongeerd en heeft goed geholpen.
Ik was misschien niet super ervaren, maar heb goede begeleiding gehad.
Wat bedoel je precies met een leeggezogen merrie als ik vragen mag?
Sommige pony's zijn gewoon pony's, met ponykuren. Daar hoef niet altijd een of andere enge diagnose aan vast te zitten.. Paard hoeft helemaal niet te denken dat het werken niet leuk is en dat het dier daarom niet mee wil (dat verband kunnen ze volgens mij niet eens leggen, dat ligt te ver uit elkaar), al eens aan gedacht dat de grasjes in de wei wel erg lekker kunnen zijn? en het paard weet dat als het mens in de wei komt, hij weggehaald wordt bij het eten? Lijkt mij veel logischer en directer dan dat dat hij nog steeds het verband kan leggen na 30 minuten opzadelen en poetsen dat het werken zeer doet als hij wordt weggehaald bij de weide?
Shattered schreef:Kom op zeg, sommige denken ook wel erg ver door zeg..Sommige pony's zijn gewoon pony's, met ponykuren. Daar hoef niet altijd een of andere enge diagnose aan vast te zitten.. Paard hoeft helemaal niet te denken dat het werken niet leuk is en dat het dier daarom niet mee wil (dat verband kunnen ze volgens mij niet eens leggen, dat ligt te ver uit elkaar), al eens aan gedacht dat de grasjes in de wei wel erg lekker kunnen zijn? en het paard weet dat als het mens in de wei komt, hij weggehaald wordt bij het eten? Lijkt mij veel logischer en directer dan dat dat hij nog steeds het verband kan leggen na 30 minuten opzadelen en poetsen dat het werken zeer doet als hij wordt weggehaald bij de weide?