verzekeren jaarling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Luziream

Re: verzekeren jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:08

Dat is dus het nadeel van beperkte ziektekosten. ik heb al zoveel ellende daarmee gezien.
ik snap het helemaal, maar ben bang dat je aan het kortste eind trekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:10

Met beperkte ziektenkosten ben je toch ook niet gedekt als je naar de kliniek moet? Toch alleen als je standaard kliniek je naar bijv Utrecht verwijst?

Ik snap je ook niet hoor. Als je paard zoveel pijn en ellende heeft dan laat je hem toch gewoon inslapen? Is het geld van de verzekering dan belangrijker als een dier wat pijn heeft en niets kan doen?

Ik had de keuze allang gemaakt.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:43

breezy302 schreef:
Met beperkte ziektenkosten ben je toch ook niet gedekt als je naar de kliniek moet? Toch alleen als je standaard kliniek je naar bijv Utrecht verwijst?

Ik snap je ook niet hoor. Als je paard zoveel pijn en ellende heeft dan laat je hem toch gewoon inslapen? Is het geld van de verzekering dan belangrijker als een dier wat pijn heeft en niets kan doen?

Wat is lezen moeilijk zeg -:(- .

Hij heeft geen pijn!!!!!! Hij heeft een afwijking aan zijn strotte klepje. Dat doet geen pijn. Je heb ook geen pijn aan je oor als je flap oren heb.

Ik ben gedekt voor ziektekosten als hij naar een kliniek moet voor bijv. een koliekoperatie. De kliniek kan in Utrecht, Gent of Lutjebroek zijn. Als je maar doorgeeft waar je heen wil. Hebben ze daar een contract mee, dan is het geen probleem. Dit vaak gehoord van mede ruiters.

Ik heb ooit een paard gehad dat ook op humanitaire gronden is afgekeurt en overgenomen is door de AMEV. Ik heb toen netjes 100% uitgekeerd gekregen. Het paard heb ik nog geen jaar gehad. Ik heb nu dezelfde verzekering als toen.

De Hippo man heeft ook toe gezegt dat ik 100% uitgekeerd kreeg als Koos wordt overgenomen.

Nogmaals, lees eens goed en maak er nu ineens niet van dat hij pijn heeft. Hij heeft moeite met slikken, dat komt door die afwijking. Hij heeft het met warm weer benauwd, komt door die afwijking. Hij heeft geen conditie, dan komt door die afwijking. Hij kan niet meer gereden worden of gelongeert worden, omdat hij niet genoeg zuurstof binnen krijgt, zodat hij nooit een conditie krijgt en verslikt in zijn eigen slijm als hij een bit in heeft. Bitloos rijden is ook geen optie, want dan heb je druk op de neus. Door de neus moet hij ademen, wat al moeilijk gaat en met een bitloos hoofdstel heb je er druk op de neus.

Niet rijden en in een landje zetten, vind Koos al helemaal niet leuk. Hij kan niet met andere paarden spelen, omdat hij geen conditie heeft om te spelen. Als hij een sprintje trekt, dan verslikt hij zich in het vele speeksel dat hij altijd in zijn mond heeft.

Ik hoop dat ik nu duidelijk ben wat hij heeft en waarom ik boos ben.
Als een verzekeringman zegt, wacht maar tot hij zich goed verslikt of stikt of zo benauwd is, dan krijg je uit betaald. Zet hem maar in het land nog een zomer. Ja, de zomer is voor Koos dus niet leuk en de verzekering kan weer innen.
Het is niet humaan om een dier te moeten laten lijden voordat ze uitkeren. Je moet het juist voor zijn. Hij kan niet geholpen worden en er is niks meer aan te doen. Hij wordt alleen maar slechter.

Koos is een Fries en deze afwijking komt veel voor bij Friezen. Het is dus niet een onbekende afwijking. Als je jong zijn kunnen ze er wat aan doen. Koos is te oud en hij kan niet meer geholpen worden.
Ik hoop dat het nu een keer duidelijk is.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:11

breezy302 schreef:

Dat is wel een beetje kort door de bocht he?
Ik ken Koos, hij is altijd "gelukkig" geweest, als hij maar niet hoefde te werken..
Phia heeft altijd voor dit paard geknokt, steeds maar proberen, en proberen, dat doet menig een haar niet na!
Nu merk je gewoon aan Koos dat hij het steeds minder en minder naar zijn zin krijgt, omdat zoals Phia zegt,
het steeds erger lijkt te worden.. Hierom heeft Phia die moeilijke beslissing gemonen om het leed van dit paard voor te zijn..
Hij doet nu niets, dus echt leiden doet hij niet(qua pijn).. maar als je ziet hoe hij nu is, houden wij ons hart vast voor van de zomer.. en dát wil ze voor zijn..
alleen een beetje banketstaaf van de verzekering...
en geloof me, als het echt niet meer gaat, is Phia de laatste die een paard in leven houdt om het geld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 00:12

esmir schreef:
breezy302 schreef:

Dat is wel een beetje kort door de bocht he?
Ik ken Koos, hij is altijd "gelukkig" geweest, als hij maar niet hoefde te werken..
Phia heeft altijd voor dit paard geknokt, steeds maar proberen, en proberen, dat doet menig een haar niet na!
Nu merk je gewoon aan Koos dat hij het steeds minder en minder naar zijn zin krijgt, omdat zoals Phia zegt,
het steeds erger lijkt te worden.. Hierom heeft Phia die moeilijke beslissing gemonen om het leed van dit paard voor te zijn..
Hij doet nu niets, dus echt leiden doet hij niet(qua pijn).. maar als je ziet hoe hij nu is, houden wij ons hart vast voor van de zomer.. en dát wil ze voor zijn..
alleen een beetje banketstaaf van de verzekering...
en geloof me, als het echt niet meer gaat, is Phia de laatste die een paard in leven houdt om het geld..

Sorry hoor maar het lijkt erop of Koos al 10 jaar zo "slecht" is. Dan kunnen jullie het geen pijn noemen maar het is een zeer onpaardwaardig leven zoals jullie zelf al zeggen. Ze zal vast heel veel gedaan hebben en doen om te zorgen dat Koos het zo goed mogelijk heeft maar waarom laat ze hem zelf dan niet gewoon inslapen? Dat een dier van zijn ellende af is vind ik belangrijker dan geld. Dat geld komt later wel ook al is het veel geld. Ik neem aan dat ze een verklaring oid van de DA heeft waarin staat dat Koos beter naar de groene weides kan en dat het onwaardig is om hem nu nog te laten leven. Daarmee zou je ook een rechtzaak kunnen aanspannen tegen hippozorg.

Ik vind het wel heel erg. Ik leef juist naar de zomer toe zodat mijn paardje lekker het land opkan en eindelijk eens wat aan gaat komen en dan willen jullie juist liever de winter... Snap het wel heel goed hoor

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 07:32

Naar mijn idee is dit offtopic en erg vervelend voor de persoon di ehet beste voor heeft met haar Koos.
Ik hoop dat je het goed geregeld krijgt voor jou en je paard PhiaBink. :(:)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:48

Helemaal mee eens Nikkielvis!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 09:02

lieve bokkers, ondanks dat ik het heel erg vind voor phia en wat ze moet doormaken heeft ze haar punt duidelijk gemaakt.. ik snap haar standpunt over verzekeringen en ben blij met haar waarschuwing.. maar daarnaast zou ik graag ontopic willen verder gaan en graag van andere advies inwinnen over mijn situatie en hun ervaringen..
bvd

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 00:56

Ik heb mijn 6 maanden oude hengst toendertijd gewoon uitgebreid basis en uitgebreid ziektekosten verzekerd. Hij stond in de opfok, en dat brengt ook een risico met zich mee. Daarnaast heb ik nog een ouder paard die niet meer ziektekosten verzekerd is. Ik wil niet voor onverwachte dubbele kosten komen te staan.
Maar daarnaast hou ik er nog wel een soort van spaarrekening naast voor de paarden. Ondanks dat ik ze in de verzekering heb.
Dingen zoals Fysio worden toch niet vergoed en ook daar wil ik gewoon een potje voor hebben mocht het nodig zijn. Daarnaast gebruik ik de rekening ook voor grote aanschaffen zoals bv een zadel. Heb ik in ieder geval wat geld achter de hand.

Mijn nu andere 5 jarige heb ik met 2 1/2 ook gewoon na de keuring uitgebreid verzekerd.