Ben ik te voorzichtig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:55

Je hebt groot gelijk dat je ze niet het bos in laat gaan. Al was het idd alleen al omdat ze alleen maar galopperen in de bak. Grote kans dat ze dat in het bos ook vooral gaan doen. Wil je ze toch een kans geven ga dan zelf mee op de meest drukke van de twee en laat de dames om en om op de andere rijden. Doe dit een paar keer om te kijken hoe het gaat. Gaat dit goed kun je evt. een paar keer nog meegaan zelf op de fiets en de dames te paard. Pas als dat lekker loopt kunnen ze samen, maar ga wel van tijd tot tijd mee zodat ze controle voelen, en jij in kunt blijven grijpen als je het idee hebt dat het niet goed gaat.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:47

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar als jij er geen fijn gevoel bij hebt zou ik ze niet het bos in laten gaan. De meisjes klinken niet erg verantwoordelijk en als ze in de bak alleen maar galopperen is de kans groot dat ze in het bos ook gaan racen op JOUW paard! Ik zou voorlopig lekker zelf met je paard het bos ingaan zodat ze rustig kan wennen en als dat goed gaat en die meiden laten zien dat ze ook op een normale manier kunnen rijden, kun je eventueel eerst zelf meegaan het bos in.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:00

Ze hebben zich aan jouw regels te houden, zo niet, wegwezen.
Ik weet niet hoe zuinig je op je paardjes bent maar deze dames zijn dat duidelijk niet.
Straks paarden met blessures of erger, ik zou nog liever m'n paarden zo af en toe zelf rijden dan ze af te laten raggen door zulke "ruiters".

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:03

Zeker niet te voorzichtig.

Gezien je verhaal, had ik denk ik de verzorgers al uitgezwaaid, omdat ze alleen maar galoperen.
Blijkbaar zich ook niet aan de afspraak houden, van eerst bellen, als je wilt gaan rijden.

Mocht je ze ooit wel het bos in willen laten gaan. (stel dat ze zouden blijven en het ooit zou mogen en de paarden het gewent zijn.)
Is het dan een optie om ze nooit samen te laten rijden, maar 1 met jou mee te nemen?
Mogen ze toch ooit het bos in en kan je zien wat ze met je paarden doen.

Heb jaren een verzorgster gehad voor mijn paardje, maar die mocht het hek van de manege niet uit. (of met mij erbij.)
Ik wou de verantwoording voor zo'n jong ding niet. (was 12 geloof ik toen ze begon, was lief kind! luisterde tot ze puber werd :+
toen was fjord niet leuk meer. )

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:21

Better safe then sorry...
Denkt mijn eigenaar ook namelijk. Om de een of andere onverklaarbare reden mocht ik de allereerste keer al met beide paarden het bos in, maar een ander die weleens komt rijden mag nog steeds de bak niet uit en dat terwijl zij imo ook niet eens zo slecht rijdt. Maar voor hem voelt 't niet goed dús gaat dat feest niet door. Zijn paarden dus zijn regels. Klaar.
Geldt voor jou hetzelfde hoor, gewoon doen of laten waar jij je goed bij voelt. Als jouw bijrijdsters dat niet kunnen waarderen, jammer dan voor hun. (mijn eigenaar had ze waarschijnlijk allang 't erf afgezet als ik dat zo lees)
Jouw paardjes en ongetwijfeld jouw rekeningen als er iets gebeurt. Want wat als ze buiten brokken maken? Voor zover ik weet is dat dan de verantwoording van de eigenaar dus nog een goede reden om voorzichtig te zijn met alleen buiten te laten rijden...

neile

Re: Ben ik te voorzichtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:18

Hoi! Lees hier even mee. Heb je ze ondertussen al aangesproken op hun gallopeergedrag? Vind ik inderdaad ook vrij puberaal om de hele tijd te galloperen. Oké, een galopje is plezant maar denk ook eens aan het paard. Wat een cowboys! Zou ze in geen geval naar dat bosje laten gaan, zeker niet als ze er achter zeuren. Blijkt dat ze OFWEL hun paard niet kunnen inhouden (nefast op een buitenrit!) OFWEL te onvolwassen omgaan met hun paard (nefast op een buitenrit!).

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:06

als jij het niet wilt moet je het niet doen het is jouw pony punt uit , en zouden ze wel schrikken als hun er op uit gaan voel jij je schuldig, dus niet doen als jij je pony niet vertrouwd daar

Kisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:24

Nee, natuurlijk niet!
Het zijn jou pony's, en als jij je er niet goed bij voelt moet je het ook niet doen. :)