Springpaard goes on.. --> dressuurpaard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:58

Diane65 schreef:
Sannn, Ferro was ook 100% springgefokt, dus het zit er wel in. Ik ga met mijn 100% springgefokte merrie ook dressuur rijden. Ik heb jaar juist gekocht vanwege haar afdruk en sterke bewegingen. Mijn vorige merrie was dresuur gefokt, maar die liep toch een stuk minder soepel. Volgens mij maakt het ook niet uit hoe het paard gefokt is, als het maar te gebruiken is voor hetgeen jij er mee wilt gaan doen en als je dressuurpaard super kan springen, wat houdt je dan tegen?
Overigens herken ik het gezeur van de omgeving van TS wel hoor. Dat had ik ook wel op een dressuurstal met wat elitaire types die hun neus ophaalden voor paarden met een andere fokrichting, geen papier of half papier, etc. Tja, moet je daar dan naar luisteren?? Dacht het niet ;-).

ik vind het ook een beetje raar, want je kan nog zo goed papier hebben.
maar de ruiter moet toch het paard maken.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:01

Klopt :j Is ook niet geheel dressuur gefokt.. Maar de meesten horen Osmium en denken dan aan Anky en dressuur. Ferro hetzelfde... Maar wat er achter zit.. Tenminste bij ons in de omgeving. Waarom? Geen idee...

Ze kan het ook prima, heb haar ook daarom gekocht.. Omdat ze beide kan.
Pas ook op les, nog iemand: Waarom ga jij met een dressuurpaard springen? Terrwijl week later iemand op oefenparcours vroeg, zo wat voor een afstamming is dat? Contendro :')
Ik ben niet heel goed met hengsten/ fokkerij etc. Maar vond dit wel grappig...

Alane

Re: Springpaard goes on.. --> dressuurpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:06

Wat zal Anky dan een commentaar hebben geahd en nog krijgen... met Salinero.
Die was ooit aangekocht voor de springsport, vader Salirie is een springpaard en ook de moeder...

Magic95

Re: Springpaard goes on.. --> dressuurpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 17:34

waarom niet mijn paardje is een riverman maar de moeder is dan wel dressuur gefokt dus ze is half. maar als jij vanaf 't begin af aaan al dressur met je paard rijd weet ie niet beter en anders alsnog ik vind 't wel kunnen

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:38

zou gewoon dressuur blijven rijden en hij krijgt er ook goede disciplines van