Nu 2 verliespunten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:25

Sanne31 schreef:
kan mij dat niet voorstellen, misschien even bellen (foutje gemaakt misschien)

Lijkt me weinig zinvol....... staat duidelijk in de reglementen.

ientie

Re: Nu 2 verliespunten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:31

Ik vind het wel belachelijk dat een vereniging de coupon niet naar de KNHS stuurt als je verliespunten hebt gereden.

Mijn dochter is een keer door de jury gevraagd of ze wilde afgroeten of doorrijden. (jury had de punten nog niet geteld, maar begon te twijfelen of ze genoeg punten zou halen, was bijna aan het eind van de proef) Ze heeft toen afgegroet wat achteraf helemaal niet nodig was geweest. Vervolgens vroeg de jury ons of we wilden dat de coupon werd opgestuurd naar de KNHS. En natuurlijk heb ik die laten opsturen.

Ik vind dit dus echt niet kunnen.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:42

Nee dat mag helemaal niet..... Overigens vind ik t ook niet taak van de jury om te zeggen of je wilt afgroeten of doorrijden.....

silke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 09:59

je moet kijken naar de datum die echater staat hyet kan zijn dat de site nog neit is bijgewerkt

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 12:08

Eerst het topic lezen is ook een kunst :+

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:01

DendroFleur schreef:
Stomme vind ik dat er tegenwoordig om het minste of geringste afgegroet wordt en dat je dat niets kost. Paard loopt niet fijn en ze zijn bang voor een verliespunt...snel afgroeten. Daar zou ook een straf op mogen staan.
Uitsluiting vanwege kreupelheid oid is iets anders, dat is in het belang van het paard.

.

ben het hier niet mee eens :n
vind het een zeer goede regeling, ik rijd regelmatig wedstrijden in het M2 wat wel goed gaat, maar soms raakt mijn pony volledig over de flos al na 3 onderdelen ofzo, nou dan zou ik bijvoorbeeld 2 verlies hebben, en nu kan ik mooi afgroeten zodat ik dat niet heb.. het heeft ook totaal geen zin om dan door te rijden.. De week erop istie dan weer wel fijn en rijd ik weer winst. Ze moeten toch mee op wedstrijd blijven gaan om een beetje in het ritme te blijven. Ik ken ook iemand en die heeft precies hetzelfde probleem soms, en die is ook heel blij met deze regeling :j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:11

_sparta_ schreef:
Over een pokke hekje vind ik geen klein foutje. Je hebt dan duidelijk het paard niet onder controle.

Beetje overdreven. Ga je nu compleet aan de kletter ja. Soms is het meer een kwestie van de bocht niet halen. En ja ik vind een hekje van 20 cm een pokke hekje omdat je hem bijna niet ziet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:36

maar ook de bocht niet halen (en dan zelfs niet kunnen voorkomen dat ze over een hekje eruit vliegen) is ook een behoorlijke basisfout.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:41

Een paard is zelf vaak wel geneigd om voor het hekje langs te gaan, i.p.v. erover. Gaat hij er over heb je echt wel een flink controle probleem. Ook al gaat hij het hele veld nog niet over. :)

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 13:52

Ja dat vind ik ook :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:54

_sparta_ schreef:
Een paard is zelf vaak wel geneigd om voor het hekje langs te gaan, i.p.v. erover.

dit paarden die ik rijd dus echt niet, maar dat zijn ook crosspaarden. Die zien in alles een hindernis en zijn niet te beroerd om dat ook in de dressuurring te laten zien. Maar dat neemt niet weg, dat het een behoorlijk gebrek aan controle is als ik dat niet kan voorkomen.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 13:55

Eerlijk gezegd vind ik een bocht niet halen erger dand at je paard een keer ergens van schrikt en daardoor over het hekje springt, dan heb ik het niet over dat een paard het hele terrein over crosst, maar gewoon van iets groots schrikt bijv.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:57

Dat bedoel ik maar. Ik heb ook met springpaarden gedressuurd. Die "trokken" de eerste paar keer ook naar het hekje. Maar er over dat toch echt niet. Daar ben je als ruiter voor omdat te voorkomen. Na een paar keer deden ze het ook niet meer, want ze wisten dat met dressuur geen hindernissen waren.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:15

ik heb de laatste keer in het M2 ook afgegroet. Mijn paard heeft echt wedstrijdritme nodig en ik weet dat die wp er nog ff niet in zit. Dus ik ga wel op concours. De laatste keer ging niet zo goed, maar ik kwam dus met 150 pnt de baan uit. Nou zo slecht vond ik het dus ook weer niet gaan. De 2e proef had ik dezelfde jury en had ik al besloten dat als het weer zo zou gaan dat ik af zou groeten. Met de contragalop ging het toen mis en flipte ze een beetje. Heb haar wel weer onder controle gekregen maar bij het laatste onderdeel heb ik dus afgegroet. Paard heeft dus wel bijna de hele proef afgemaakt, maar anders had ik wel een verliespunt gehad. Vind het geen probleem als andere dat ook doen