Maar situaties als foto´s maken van een paard en ze dan dus misbruiken voor bepaalde doeleindes vind ik helemaal fout hoor
ben ik het ook volledig mee eens! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ben ik het ook volledig mee eens! Lynn_Nikita schreef:1 of ander kinderachtig iemand meende dat mijn paard haar paard was op hyves, andere naam verzonnen en ze liep ineens Z
grotendeels foto`s van toen ze bij mij stond, zelfs waar ik erbij sta, maar ook foto`s van bij d eoude eigenaar
enorm kinderachtig en zielig als mensen zoiets doen, en ook nog grote mond en blijven volhouden dat het haar paard is
jes_sira schreef:Daar heb je wel een punt, maar toch.
Bij inschrijving van de wedstrijd wist niemand dat er een fotograaf aanwezig zou zijn. In de 10 jaar ervoor, 4 wedstrijden per jaar, is er nooit een fotograaf aanwezig geweest. Dan had ik, omdat ik niet het risico wilde lopen in de krant terrecht te komen, mijn paard weer af moeten zadelen en de ONDERLINGE wedstrijd aan mijn neus voorbij moeten laten gaan? Of mijn prijs niet in ontvangst moeten nemen? Dat is heel krom naar mijn idee.
Er is welgeteld 1 (van de honderden) foto geplaatst en dat was die van mij. En hij was nog groot ook. Schaamde me kapot! Ik ben van mening dat die fotograaf toestemming had moeten vragen aan in dit geval mij voor plaatsing in de krant.
Anders kun je je dus nergens meer vertonen als je iemand bent die niet graag op de voorgrond treedt en dit soort dingen dus niet wil?
Lijkt mij de omgekeerde wereld.
Ps. dit was om de manege waar ik 15 jaar met mijn paard stond (dus voor mij mijn eigen terrein)
Op een of andere manier trek ik altijd een rare kop op foto's
jes_sira schreef:Ik snap ook wel dat een fotograaf niet iedereen kan informeren. Ik vind ook niet dat hij iets verkeerd heeft gedaan alleen vond ik dat hij voor publicatie het had moeten vragen. En dat hij niet zelf de foto's uitkiest voor de krant wist ik niet.
Maar je kunt dus wel zeggen dat hij je foto niet mag gebruiken, en hij is dan verplicht daar gehoor aan te geven?
ik zit bij dagblad de Spits en ik moet ook zo nu en dan zelf een foto uitzoeken die het beste bij het verhaal past en ook goed erin past. (ik ben de vormgever) en morgen ga ik met de beeldredacteur zitten, en die kiest dan de beste en goed passende foto's uit. Soms heb je als vormgever geen of weinig keus en ben je dus erg beperkt met de foto's.