LOCA schreef:Ik vind het logisch dat wanneer je een paard wilt gaan kopen de kosten bij afkeuren voor de verkoper zijn. Echter kom ik in mijn zoektocht naar een leuk paard bijna alleen maar verkopers tegen die bij afkeuring niet willen betalen. Dat is allemaal wel leuk, maar als ik 10 paarden heb bezichtigd die allemaal worden afgekeurd, ben ik 4500 euro lichter en heb ik nog steeds geen paard!
Ik ben erg benieuwd hoe jullie dat geregeld hebben en het lijkt me ook prettig om bijvoorbeeld van verkopers op bokt te horen waarom zij wel/niet willen betalen bij afkeuring. Op deze manier wordt het bijna onmogelijk om een goedgekeurd paard aan te schaffen omdat je elke keer toch weer een risico moet nemen door op eigen kosten te keuren!
hangt imo ook af van de verdere afspraken en de prijs van het paard...
Imo is het ook dat de opdrachtgever betaald, maar mag wel verwachten dat het paard klinisch goed is. Dat laatste zou ik als verkoper dus voor in staan. De verkoper kán zonder keuring niet weten hoe het er van binnen uit ziet..als de koper dat belangrijk vind moet deze het risico lopen, nog altijd goedkoper dan een paard wat niet goed is.... (al vind ik het wel uitmaken wát de afwijking is, soms is het niks ernstig an sich, maar wel in combinatie van meerdere afwijkingen)
Dan moet je naar paarden gaan kijken die al gekeurd zijn waarbij de kans groot is dat bij herkeuring het paard er weer goed doorheen komt.

, maar als hij dan is goedgekeurd neemt de koper hem dan toch ook mee lijkt mij? Tenzij hij daarna natuurlijk twijfelt ja maar dan nog, als hij is goedgekeurd dan betaald de koper/kijker dat dan toch ook gewoon?
.
, als de mensen hem zelf willen keuren dan doen ze dat toch wel (dus waarom zou ik het dan doen?). Nu heb ik wel een poown met niet veel waarde, kan zeker schelen.