Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MLoeser schreef:Zolang jij goed les neemt, en een goede houding aanwent is het juist een hele goede sport voor je rug, en alle andere spieren in je lichaam. Daarnaast gaat je evenwicht vooruit. Ook psychologisch hebben paarden vaak een positieve invloed.
Het klopt wel dat je ook je bekkenbodemspieren traint. Dat heeft ook voordelen, maar een nadeel is wel dat het je bevalling *schijnt* lastiger te maken. Hoewel ik daar mijn twijfels een beetje bij hebt omdat je toch niet tot op het laatst blijft rijden (en dus trainen).
) mocht oefenen bij mij
omdat ik zo ontspannen was en dan kan je gewoon heel goed "voelen"
Urielle schreef:Van paardrijden krijg je geen O-benen, maar zelfs wat X-knieën. Je zit nl. met je dijbenen naar binnen gedraaid (anders krijg je niet dat mooie 'tenen naar voren-effect').
Begon met rechte benen en heb nu een beetje o-benen.

. De gynaecoloog bij ons heeft gezegt dat als je meer dan 4 a 5 paarden per dag rijdt, dat je dan echt problemen bij het bevallen zou kunnen krijgen (dat je spieren daarzo zo strak en sterk zijn dat het kind er niet goed door kan en dat je dan misschien een keizersnede zou moeten hebben) maar ik ben ook gewoon bevallen hoor, ik rij er 1 per dag.
Urielle schreef:Janine1990 schreef:Maar mag ik even een hele domme vraag stellen? Wat zijn X-benen?![]()
Af en toe zou ik zeggen dat ik ze ook heb, maar ik denk toch meer aan vocht/vet in de knieen...
X knieen is dat je knieen niet recht naar voren staan, maar wat naar binnen gedraaid zijn.