Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Franciska15 schreef:Ik heb mijn pony destijds op proef meegegeven.. Met goed gemaakte afspraken..
We werden op een vrijdagavond om 22.00u opgebeld dat we haar gelijk konden komen halen, ze wilden haar niet meer. Nouja, zo gezegd zo gedaan.
Kom ik vervolgens bij haar de stal inlopen, deinst ze helemaal naar achter.. kon het wit van haar ogen zien. Dus, dat nooit weer.
Sugarfoot schreef:Franciska15 schreef:Ik heb mijn pony destijds op proef meegegeven.. Met goed gemaakte afspraken..
We werden op een vrijdagavond om 22.00u opgebeld dat we haar gelijk konden komen halen, ze wilden haar niet meer. Nouja, zo gezegd zo gedaan.
Kom ik vervolgens bij haar de stal inlopen, deinst ze helemaal naar achter.. kon het wit van haar ogen zien. Dus, dat nooit weer.
Dan zou ik toch liever mijn paardje terughalen dan de eigenaar hem laten verkopen aan een ander die het alleen maar erger maakt... of naar de slager brengt.
Sugarfoot schreef:Franciska15 schreef:Ik heb mijn pony destijds op proef meegegeven.. Met goed gemaakte afspraken..
Dan zou ik toch liever mijn paardje terughalen dan de eigenaar hem laten verkopen aan een ander die het alleen maar erger maakt... of naar de slager brengt.
Maar nog liever zou ik hem dan helemaal niet op proef wegdoen.. Je weet niet hoe het paard terug komt..
) langskomen, dan heb je het meeste wel uitgesloten. De rest van het risico moet je dan maar nemen. Anoniem schreef:hooi,
Ik zat net in een ander topic te lezen, En daar ging het over een paard dat mee was op proef en kreupel werd. In dat topic zeide veel mensen dat ze hun paard nooit op proef mee zouden geven. Nu ben ik erg benieuwd wie dit wel doen? en welke afspraken er dan gemaakt worden. En wie dit niet doen en waarom dan niet.
Zelf zou ik het niet doen. Omdat je niet weet wat er met je paard gebeurt en ik als verkoper na een maand(proeftijd) een verpest paard terug kan krijgen.. Mij zou er te veel risico aan zitten. Eventueel zou ik er overna kunnen denken dat de koper het paard op proef neemt maar hij wel bij mij blijft staan en er alleen onder toezicht van mij gereden en verzorgt word. En dat de koper dan die maand de stallings kosten voor een deel mee betaalt.
Dus hoe denken jullie over paarden op proef mee geven/mee krijgen.
Groetjes Nina

neuh, ik zou dit paard dat ik nou heb niet zo snel op proef mee geven!