Gekochte paard binnen een week kreupel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:56

Staan wel meer paarden in een box van 3 bij 3, niks mis mee als ze er maar gaan 24 uur per dag staan, maar slechts de nacht, dus die aanval op de afmetingen van de box zijn nou ook weer niet nodig.
Liever in een stal van 3 bij 3 maar 12 uur per dag eruit dan een box van 6 bij 6 met om de dag een uur rijden....

Ik zou zeker niet terug brengen bij het zien van uiterlijke beschadigingen. Dat geef je minstens een week. schoonhouden en beetje wandelen (niet longeren, dat maakt onderhuidse beschadigingen en blauwe plekken erger)...

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:06

Ik zou het gewoon laten genezen en lekker aankijken. Daarna kan je het dier echt gaan proberen.
Ik weet niet hoe erg de schaafwonden zijn, en kan dus op afstand ook niet beoordelen of hij door die schaafwonden terecht kreupel loopt.
Houd er wel rekening mee dat sommige paarden echt mietjes zijn en bij het minste of geringste korstje op 3 benen kunnen hinken terwijl andere paarden met de ernstige verwondingen nog steeds niet kreupelen. Kan dus zijn dat je een mietje op stal hebt, en dat je dit vaker gaat overkomen. Maar als jij het een leuk dier vindt, vindt je het vast ook niet erg als hij af en toe een paar dagen kreupelt omdat hij weer eens een kortsje heeft.

cube

Re: Gekochte paard binnen een week kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:14

Tsjonge jonge, wat lezen sommige mensen slecht zeg. TS om je vraag te beantwoorden, ik vind het raar dat mensen zeggen dat je hem terug moet brengen. Dit lijkt me een erg duidelijk verhaal, er is iets voorgevallen in de box en nu loopt hij kreupel. Dit kan iedereen overkomen en zegt niks over de gezondheid van het paard.
Hopelijk (en zo te lezen kan dat wel) kunnen jullie als hij opgeknapt is goed kijken of jullie bij elkaar passen. Keuren zou ik zowieso aanraden en dat ben je ook van plan, dus ik zou zeggen, veel plezier samen en hopelijk passen jullie bij elkaar!