Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
?
. Dus nee, denk dat het meer aan 't paard zelf dan aan de kleur ligt
SadyLady schreef:Kan het gen van de voskleur geen verband houden met het gen(en) voor bepaalde karaktereigenschappen??
Ondanks dat ik het zelf niet geloof, maar als je puur biologisch kijkt..
En nope bij de mijne is de kleur niet inherrent aan het karakter. Ja ik heb draken-vos maar ik heb ook uberlieve vossen (gehad). De draak-vos heb ik nog steeds
Is dominant tot het einde, maar naar paarden toe tegenover mij niet. Maar is ongelovelijk werklustig, zorgzaam voor de ruiter, en zeer leergierig. Wel een beetje koppig en blijft testen. De draak heeft overigens geen bles maar kol en sneb
En ook werkwillig.
.
. Paard is het braafste dier wat ik in mijn leven heb gezien.. ateo schreef:Klinkt misschien gek, maar bij Duitse Doggen bijvoorbeeld ligt het echt aan de kleur hoe ze zijn. De blauwgrijze zijn het moeilijkst en de voskleurige (toevallig) het gemakkelijkst in de opvoeding. Tja, vraag me niet hoe het komt, de fokker kon het ook niet uitleggen en die heeft er heel wat gefokt van allerlei kleuren. Ik weet niet zeker of ik het moet geloven en ik weet ook niet zeker dat het zo is. Misschien een of andere bioloog?
.
Het is een oude opmerking en het kan natuurlijk wel zo zijn dat er een lijn is die veel vossen fokte die niet de makkelijkste waren. Nu heb je b.v. Jazz, Houston en Amsterdam die echte vossenvererfers zijn en niet bekend staan om hun zeer makkelijke karakter.Ze zijn vaak niet gevaarlijk, maar hebben wel een gebruiksaanwijzing( die vaak niet standaard bijgesloten is
)
) is een Flemmingh x Cocktail en ook zeer lief..