paardenpoep op de weg!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:31

Ik heb een keer gehad dat mijn fjord op een oprit poepte nadat ik hem daarop had gestuurd omdat er een hele grote vrachtwagen aan kwam en het er toch wel erg krap werd op de weg. Ik ben toen afgestapt en heb bij die mensen aangebeld en om een schep gevraagd. Ik kreeg toen een stoffer en blik en emmer en mocht het in de emmer aan de kant van de oprit laten staan. Die mensen hebben zich wel rot staan lachen!
Als hij in het buitengebied poept dan ruim ik het niet op.

divi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:54

PBA_ schreef:
slaat kant nog wal die reactie. Ik heb ook geen bak en rijd alleen in het bos en dan moet ik altijd via het dorp. Moet ik haar oliebol zooi toch zelf even wegschoppen niet. Daar hoeft iemand anders geen last van te hebben. Kleine moeite even afstappen. Als je paard groot is misschien wat leniger worden.

Slim en handig met een driejarig paard. Ik zal even een voorbeeld geven gisteren wil ik gaan rijden ik hoor achter mij een een auto heel hard aankomen dus ik ga midden opde weg rijden het is een jong paard dus kan wel eens schrikken. Wat doet deze meneer in de auto deze haalt mij gewoon in met dezelfde harde snelheid met 5cm afstand zolang er zulke gekken op de weg rijden stap ik niet af om de stront op te ruimen terwijl ik mijn paard nog aan de hand heb. En ja ik kan terug fietsen om het op te gaan ruimen maar dat is nu dus heel mijn vraag hebben de mensen er nu echt zo'n verschrikkelijke last? En al hebben ze dat kunnen ze ook geoon aan mij vragen zou je voortaan de poep op willen ruimen en dan heb ik daar geen problemen mee maar het moet altijd perse op zon achterbakse vervelende manier

divi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:59

Waratje schreef:
divi schreef:
Niet iedereen heeft de luxe van een bak aan huis. Er zijn ook mensen die naar de bak toe moeten over de weg om te gaan rijden.

Wat heeft dat ermee te maken? Je kiest zelf waar je je paard stalt en wat dan de faciliteiten en regels zijn. Er zijn ook genoeg pensionstallen waar je de poep uit de bak ook moet opruimen. Als je naar een bak elders gaat over de weg en je paard poept op een onsympatieke plek, dan kun je dat gewoon opruimen. Ik zie het probleem niet.
Voor de duidelijkheid: onze paarden staan in pension met een buitenbak erbij, niet bij huis.

Daar ging het mijn niet om maar ik krijg een reactie van iemand waarom je in vredesnaam met een groot paard waar je moeilijk op en afkunt komen een buitenrit gaat maken. Dus mijn reactie was dat niet iedereen een bak aan huis heeft.

ukoldaatje

Re: paardenpoep op de weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:11

Ik heb het geluk dat ik amper in de woonwijken hoef te komen, mocht ze daar poepen, ja dan voel ik me zo vervelend...
Ligt er even aan waar het is, midden op de weg, dan laat ik het liggen, als ik het naar de kant schop dan komt het dichter bij de voetgangers.

Ik ga niet terug om het op te ruimen.

Gelukkig wonen we hier in een boerenomgeving waar de mensen niet vallen over een hoopje mest!!

Hondenpoep ruim ik wel op..Schijnt vol met bacterieen te zitten omdat honden carnivoren zijn en paarden omnivoren.

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:48

Als het niet al te ver weg is ga ik na de buitenrit terug om t in de berm te schuiven. (eigenlijk doe ik dit alleen als ie t voor de deur heeft gedaan.. ) :o maar meestal probeer ik als ik t aan voel komen in de berm te gaan stappen zodat ie t daar doet :P als je in een woonwijk bent,, pech?! :\ dan doe ik meestal maar of mn neus bloed :Y) maar daar kom ik eigenlijk nooit :)

Rebecca073

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:35

[quIk ruim de poep van me paard pas op als alle hondenpoep ook opgeruimt word en niet eerder ;) .

ote="PBA_"]
Yoxan schreef:
Wat een onderwerp :D
Een paardendrol is de properste onder de drollen, ja toch ??

Maar voor andere weggebruikers hinderlijk. Het kan glad zijn als het regent en als het donker is zie je het niet. Kleine moeite om even af te stappen en het opzij te schijven zodat wij van onze hobby kunnen genieten en de andere mensen er niet van hoeven te meegenieten[/quote]

LauraXWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:11

ik denk niet dat ik het zou opruimen,
maar mijne poept nooit tijdens het rijden, dus da's handig!

Noedle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:09

Paardenmest werkt goed op de rabarber!!!
:P Iedereen rabarber in de tuin zetten en die mest goed gebruiken 8-)

ikhouvanjouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:10

haaaay!

ik heb ook wel eens dat mijn pony op de wegpoept
meestal schop ik dan met mijn laarzen
een beetje in de bosjes dat je het niet ziet.
want het is niet lekker als je met je nieuwe schoenen
in een keer in de paardenpoep staat
: :Y)

kusjeeee

SiggHorsezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:24

Als het ergens ligt, waar mensen er last van hebben,
is het een kleine moeite om het aan de kant te doen, toch? ;)

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:11

ik zou zeggen;

als het echt bij iemand op het erf ligt of op stoep of whatever zou ik het even aan de kant schuiven.
als het gewoon in de berm ligt bijvoorbeeld op de dijk zou ik het gewoon laten liggen.
maar mijn paard poept nooit op buitenrit XD