wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fleurxdonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:47

Je hebt heel netjes gehandeld.
maar als je met een hengst gaat starten!
dan moet verder niemand daar toch last van hebben.
daar bedoel ik mee dat je hem gewoon onder controle moet houden.
dat is mijn mening.. maar mensen zouden daar vast anders over denken!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:16

prissjuh schreef:
Maar zodra ik het idee zou krijgen dat die niet meer te houden is en geen controle meer heb dan zijn ze ballen er toch zo af..

Dat vind ik dan weer een beetje overdreven, gelijk castreren. Eerst zo'n jonge hengst eens braaf rijden door ervaring op te doen op vreemde locaties, dan nog eens kijken of het zo'n druktemaker blijft.
Het (dek)hengstje wat ik rij is echt superbraaf, maar de eerste keer op vreemd terrein (incl. vreemde merrie) heeft hij meer dan een half uur compleet de vloer met me aangeveegd, en de tweede keer was gelijk een hengstenshow en moest ik de eerste minuten even alle zeilen bijzetten om niet dwars over het publiek weer richting de andere hengsten te crossen. Ook de eerste wedstrijd was daarna even spannend, ik heb langgggg gelongeerd toen :+ Daarna hebben we eigenlijk niet echt meer problemen gehad, wel de eerste keren wat losgestapt met de groom ernaast voor het geval dat, maar het is nu echt een superbraaf beest die niet meer omkijkt naar andere paarden die langskomen.
Je moet die jonge beesten natuurlijk wel wat krediet geven om te leren.
(niet op een druk losrijterrein :+ )
Zeker dekhengsten, 'mijn' hengstje kende de trailer van op pad gaan om te dekken, dan is het niet raar dat ze met hun hoofd ergens anders zijn de eerste keren!