Pauline schreef:Als je paard wegrent, ga je dan terug anar de start, het voorwerp waar je paard bang voor was? (als dat mogelijk is uiteraard).
Als je paard wegrent heb je, met alle respect, helemaal niets bij de openbare weg te zoeken.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
HippoLogic schreef:Een paard stelt zich nooit aan! Hij kan wel aangeleerd gedrag vertonen (als dit ongewenst gedrag is, is het een trainersfout).

Shanelle schreef:Paarden stellen zich écht wel aan - voornamelijk door de ruiter idd - maar ze doen het echt wel
Clyde schreef:Daarom is het angstige gedrag tijdens vuurwerk bij honden verstandig te negeren. Als hij trilt en je beloont dat, dan beloon je zijn angst.
Clyde schreef:Dat is echt niet waar van de honden. Mijn honden zijn totaal niet bang voor vuurwerk. Hoewel ze dat eerst wel waren. Gewoon zelf rustig zijn. Ze gaan nu zelf graag kijken. ben het niet met je eens.
Ik heb twee honden, waarvan ik eentje pas kreeg toen hij al 10 jaar was, als de dood voor vuurwerk. Ik heb hem genegeerd maar het werd alleen maar erger. De laatste jaren stel ik hem gerust en hij is veel rustiger. Ik aai hem ook heus niet de hele tijd hoor. Hij komt trillend bij me en dan geef ik hem een aai en zeg dat het allemaal wel meevalt. Vervolgens ploft hij bij mijn voeten neer en is het goed. Bij harde knallen wil hij me nog wel eens aankijken en dan stel ik hem weer gerust. Alleen als ik ga lopen komt hij achter me aan, maar dat vind ik niet erg. Toen ik hem nog negeerde liep hij de hele avond zenuwachtig rond en wilde ook nog wel eens gaan janken of blaffen, maar dat doet hij nu nooit meer. Blijkbaar zijn er meer wegen die naar Rome leiden.
goeroe schreef:Pauline schreef:Als je paard wegrent, ga je dan terug anar de start, het voorwerp waar je paard bang voor was? (als dat mogelijk is uiteraard).
Als je paard wegrent heb je, met alle respect, helemaal niets bij de openbare weg te zoeken.
En die kwam weer op mij afgestormd, nu was mijn paard in paniek geraakt en er zat geen rem/stuur meer op. Ik was blij dat ze het fietspad op wilde, maar op het laatste moment draaide ze toch de weg op. Resultaat, ik viel deraf plat op mijn gezicht ( cap heeft mijn neus gered ) gebroken pols + grote wond op mijn hand. En waar was het paard ? Die was weggerent en niet meer te zien. Ook had ze de verkeerde afslag genomen en ging richting de snelweg, daar is ze door 3 automobilisten door stilstand gebracht die der hebben in gesloten en uit het raam gehangen om de teugels te pakken.Shanelle schreef:@ goeroe: Dus jij wilt zeggen dat als ik reeds 10x zonder problemen voorbij de E ben gepasseert in de bak en dat mijn paard die letter de 11e x vreselijk eng vind en ervoor opzij stapt, dat dat dan door mij komt? Uhuh ..
. Ik heb mijn paard zo opgevoed dat zij zich niet aan hoeft te stellen en dat als ze iets ziet dat ik ook geloof dat ze iets ziet en daarbij ook nog eens het vertrouwen geef dat ze er zelf langs kan lopen. Dat is gewoon een net iets andere benadering 

zap schreef:Dat vind JIJ aanstellerij, dat is iets heel anders. Ik heb mijn paard zo opgevoed dat zij zich niet aan hoeft te stellen en dat als ze iets ziet dat ik ook geloof dat ze iets ziet en daarbij ook nog eens het vertrouwen geef dat ze er zelf langs kan lopen. Dat is gewoon een net iets andere benadering
Oren plat en lelijk doen als een ander paard kruist kan namelijk heel veel met dominantie te maken hebben, kan ook heel veel met rangorde te maken hebben en kan ook heel veel met eerdere ervaringen te maken hebben, evenals het voeren
Ik ga zo lekker op buitenrit en ik ga haar lekker veel belonen, vooral na enge situaties
). goeroe schreef:Pauline schreef:Als je paard wegrent, ga je dan terug anar de start, het voorwerp waar je paard bang voor was? (als dat mogelijk is uiteraard).
Overigens is dit een hypothetische vraag, geen vraag omdat me dat dagelijks gebeurd
.
. Als mijn paard fris is dan kan ze misschien ook weleens snuiven naar die langskomende trein, terwijl die normaal amper gezien wordt. Ik vind dat geen aanstellerij, maar daar kunnen de meningen over verzinnen.