kan ik nu wel of niet losgooien??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

johantimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 02:23

Tja mijn sportpaard is vroeger een veulen geweest
dus die weet nog hoe die moet lopen buiten.
Enja mijn jonge paardjes weten gelukkig nog niet dat ze later sportpaard gaan worden :D
Dus ze lopen gewoon buiten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:06

Mijn sportpaard die vroeger veulen is geweest heeft inmiddels wel ijzers onder (die ze vroeger als veulen niet heeft gehad) en zal met die ijzers toch minder grip hebben dan ze als veulen zonder die ijzers heeft gehad.

Maar goed, het dooit nu al voor de tweede dag hier, dus ik ga kijken of ze naar buiten kunnen :D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:14

Citaat:
En met de komende klimaatveranderingen gaan de winters steeds kouder worden. Ga jij dan ieder jaar je paard binnenhouden? Dat is toch onzin.
En nee ik heb niets tegen het 's nachts op stal zetten. Hier staan de hengsten ook wel eens 's nachts binnen als het echt te bar is. Waar ik wel tegen ben is het 24/7 of 22/7 binnen houden van paarden. Als je ze gewoon aanwent en voldoende ruwvoer geeft buiten dan redden ze zich prima. En dat gemopper van: na 2 uur staat mijn paard voor het draadje, dus hij wil graag binnen zijn. Tsja mijn merrie doet haar mond open voor een bit, wil ze dan ook graag de hele dag een bit in? Nee dat noemt met geconditioneerd gedrag.

precies.. maar de meeste zien dit niet in :S:S

Citaat:
liever een weekje op stal met vorst dan maanden binnen door een blessure

Maar dan wel zeuren over het feit dat die 'te' fris is..

Citaat:
3 uur per dag naar buiten is echt meer als genoeg nu hoor

alleen omdat de grond zo hard is ??
pff wat een onzin.. laat dr dan lekker ff in de binnenbak ( als je die hebt.. en de meeste zullen echt wel op een manege staan ) lekker gek doen..
dan zal ze buiten lang niet meer zo gek doen..
wat een onzin 3 uur per dag.. de andere 21 uur dus opgesloten tussen 4 muren.. jeeej daar word het paard vrolijk van..

Citaat:
maar 24/7 in een stal dat kan als het pokke weer is

nee ik vind dat het dan nog niet kan..

en vind het echt grote onzin dat als je een duurder paard heb dat je daar zuiniger op bent dan op een ander paard wat goedkoper was..
ja, als met je duurder paard wat gebeurd.. en uitgaan van het ergste. is het dubbel zo erg..tuurlijk..
maar houdt het dan in dat een duurder paard minder vrijheid mag ???
Ik vind van niet

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:34

Je weet ook van geen ophouden he.. :=
We weten echt wel hoe jij erover denkt..
Maar velen van ons hebben een andere mening.

Hier is het vandaag alleen maar ijs... Erg lastig!
Met zaagsel en zout een pad naar de wei gemaakt, daar hebben die van ons
even gelopen. Zal zo met de pension paarden wat rondjes lopen, kunnen zie ook even de benen strekken.
Hopen dat het snel smelt, kunnen ze weer lekker in de bak spelen.
Laatst bijgewerkt door Debbie op 03-02-10 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Re: kan ik nu wel of niet losgooien??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:39

Dus mag Bello dat ook gewoon doen en blijven doen. :D

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:43

mijne gaan wel naar buiten maar doen wel voorzichtig. Als ik mijn welsh losgooi klettert ze echt door de hele bak en zou ze alles breken die is niet te houden bij koud weer. De andere pony snuffelt wat door de sneeuw en past zelf wel op :) dus doe ze wel naar buiten maar pas wel op met loslaten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:31

Cassidy schreef:
Dus mag Bello dat ook gewoon doen en blijven doen. :D

dank je

Brittiikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:22

ik doe het nu niet hoor ..
wij gaan elke dag naar demanege om te trainen ..
stel je voor er zal maar wat gebeuren in die bak ..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:24

Brittiikee schreef:
ik doe het nu niet hoor ..
wij gaan elke dag naar demanege om te trainen ..
stel je voor er zal maar wat gebeuren in die bak ..

Ja stel je voor dat je paard een leven heeft buiten de tijd die jij met hem doorbrengt, brrr 8-)
Nu moet het helemaal kunnen, geen vorst meer te bekennen.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:37

bello2005 schreef:
Citaat:
En met de komende klimaatveranderingen gaan de winters steeds kouder worden. Ga jij dan ieder jaar je paard binnenhouden? Dat is toch onzin.
En nee ik heb niets tegen het 's nachts op stal zetten. Hier staan de hengsten ook wel eens 's nachts binnen als het echt te bar is. Waar ik wel tegen ben is het 24/7 of 22/7 binnen houden van paarden. Als je ze gewoon aanwent en voldoende ruwvoer geeft buiten dan redden ze zich prima. En dat gemopper van: na 2 uur staat mijn paard voor het draadje, dus hij wil graag binnen zijn. Tsja mijn merrie doet haar mond open voor een bit, wil ze dan ook graag de hele dag een bit in? Nee dat noemt met geconditioneerd gedrag.

precies.. maar de meeste zien dit niet in :S:S

Citaat:
liever een weekje op stal met vorst dan maanden binnen door een blessure

Maar dan wel zeuren over het feit dat die 'te' fris is..

Citaat:
3 uur per dag naar buiten is echt meer als genoeg nu hoor

alleen omdat de grond zo hard is ??
pff wat een onzin.. laat dr dan lekker ff in de binnenbak ( als je die hebt.. en de meeste zullen echt wel op een manege staan ) lekker gek doen..
dan zal ze buiten lang niet meer zo gek doen..
wat een onzin 3 uur per dag.. de andere 21 uur dus opgesloten tussen 4 muren.. jeeej daar word het paard vrolijk van..

Citaat:
maar 24/7 in een stal dat kan als het pokke weer is

nee ik vind dat het dan nog niet kan..

en vind het echt grote onzin dat als je een duurder paard heb dat je daar zuiniger op bent dan op een ander paard wat goedkoper was..
ja, als met je duurder paard wat gebeurd.. en uitgaan van het ergste. is het dubbel zo erg..tuurlijk..
maar houdt het dan in dat een duurder paard minder vrijheid mag ???
Ik vind van niet

Mag ik vragen wat voor paard je hebt en hoeveel?
Staat hij met soortgenoten op en halve hectare of heeft hij meer vrijheid?
Kan hij schuilen als het slecht weer is? Of heel heet? Kan hij ergens tegenaan schuren? ;)

naomifalkena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:44

De winter is misschien nu wel voorbij maar ik heb toch nog een tip voor je:

Ik heb altijd de paarden buiten staan, als je ze elke dag even buiten doet kan het echt geen kwaad. Paarden kunnen zich heel goed aan deze omstandigheden aanpassen. Alleen als een paard op ijzers staat zou ik wel iets voorzichtiger zijn omdat de sneeuw aan het ijzer kan blijven vastplakken. Maar als hij niet op ijzers staan kan een paard zich prima redden in de sneeuw.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:41

als de bak vlak is wel
met veel hobbeltjes en geultjes zeg ik nee
ik ben daar erg peitluttig mee maar mijn merrie is al een keer gestruikelt in zo'n gaatje.

wel zorg ik dat als ze los kunne ze altijd los gaan zodat ze minder heftig worden