dus die weet nog hoe die moet lopen buiten.
Enja mijn jonge paardjes weten gelukkig nog niet dat ze later sportpaard gaan worden
Dus ze lopen gewoon buiten
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:En met de komende klimaatveranderingen gaan de winters steeds kouder worden. Ga jij dan ieder jaar je paard binnenhouden? Dat is toch onzin.
En nee ik heb niets tegen het 's nachts op stal zetten. Hier staan de hengsten ook wel eens 's nachts binnen als het echt te bar is. Waar ik wel tegen ben is het 24/7 of 22/7 binnen houden van paarden. Als je ze gewoon aanwent en voldoende ruwvoer geeft buiten dan redden ze zich prima. En dat gemopper van: na 2 uur staat mijn paard voor het draadje, dus hij wil graag binnen zijn. Tsja mijn merrie doet haar mond open voor een bit, wil ze dan ook graag de hele dag een bit in? Nee dat noemt met geconditioneerd gedrag.
Citaat:liever een weekje op stal met vorst dan maanden binnen door een blessure
Citaat:3 uur per dag naar buiten is echt meer als genoeg nu hoor
Citaat:maar 24/7 in een stal dat kan als het pokke weer is

bello2005 schreef:Citaat:En met de komende klimaatveranderingen gaan de winters steeds kouder worden. Ga jij dan ieder jaar je paard binnenhouden? Dat is toch onzin.
En nee ik heb niets tegen het 's nachts op stal zetten. Hier staan de hengsten ook wel eens 's nachts binnen als het echt te bar is. Waar ik wel tegen ben is het 24/7 of 22/7 binnen houden van paarden. Als je ze gewoon aanwent en voldoende ruwvoer geeft buiten dan redden ze zich prima. En dat gemopper van: na 2 uur staat mijn paard voor het draadje, dus hij wil graag binnen zijn. Tsja mijn merrie doet haar mond open voor een bit, wil ze dan ook graag de hele dag een bit in? Nee dat noemt met geconditioneerd gedrag.
precies.. maar de meeste zien dit niet in :S:SCitaat:liever een weekje op stal met vorst dan maanden binnen door een blessure
Maar dan wel zeuren over het feit dat die 'te' fris is..Citaat:3 uur per dag naar buiten is echt meer als genoeg nu hoor
alleen omdat de grond zo hard is ??
pff wat een onzin.. laat dr dan lekker ff in de binnenbak ( als je die hebt.. en de meeste zullen echt wel op een manege staan ) lekker gek doen..
dan zal ze buiten lang niet meer zo gek doen..
wat een onzin 3 uur per dag.. de andere 21 uur dus opgesloten tussen 4 muren.. jeeej daar word het paard vrolijk van..Citaat:maar 24/7 in een stal dat kan als het pokke weer is
nee ik vind dat het dan nog niet kan..
en vind het echt grote onzin dat als je een duurder paard heb dat je daar zuiniger op bent dan op een ander paard wat goedkoper was..
ja, als met je duurder paard wat gebeurd.. en uitgaan van het ergste. is het dubbel zo erg..tuurlijk..
maar houdt het dan in dat een duurder paard minder vrijheid mag ???
Ik vind van niet