bij ons komen ze allemaal behalve op die stumpers dan, allemaal buiten en niet voor 1 uurtje ,maar echt wel een paar uur lang vaak van ochtend tot middag
Ik vind dat echt triest, neem dan geen paard. Iemand uit de buurt vertelde dat ze haar paard al 3 weken niet uit zijn stal had gelaten..En dan wel willen rijden na die 3 weken..
@ikdoemaarwat: in ieder geval al een vooruitgang dat ze even eruit zijn geweest. Maar dat is nooit genoeg natuurlijk. Ik heb het helaas ook al te vaak gezien en me er druk om gemaakt (op huidige stal komt het niet voor, alles staat heel de dag buiten). Rot is dat, dat je er elke dag mee geconfronteerd wordt.. Komen ze er nu wel elke dag uit of was dit weer eenmalig?
Al een kleine vooruitgang geboekt, fijn. Heb zelf ook zoiets meegemaakt, iemand die niet meer durfde te rijden en ander tijdsverdrijf had gevonden. Gevolg: beest stond alleen maar op stal. Staleigenaar heeft 'm wel elke dag in de molen gezet, maar had zoiets van: als ik 'm losgooi en er gebeurt iets...dan weten ze je wel te vinden. Uiteindelijk hebben we hem, na een tijdje molen, met mijn paard elke dag losgegooid, dat deed hem super goed. Uiteindelijk de eigenaar er van weten te overtuigen , dat als ze hem willen verkopen omdat toch niemand er wat meer mee doet, het beter te verkopen is, als hij normaal te rijden is en gelukkig, ipv zonder conditie en bijna depressief. Maar goed...alleen een illustratie om te zeggen dat het echt heel lastig is zoiets en ik hoop dat ze gaan inzien dat haar paarden geen stap verkeerd zetten, indien ze er elka dag uit komen en daardoor het risico op een blessure of gekkigheid heel veel kleiner is.
jes_sira
Geplaatst: 20-01-10 22:01
5 weken niet de stal uitgeweest!! Dat is gewoon dierenmishandeling!!
En ik wordt er al op aangekeken dat ik mijn schatje van 23 met het weer van de afgelopen weken 1 a 2 keer in de week gereden heb. Ga in het donker naar mijn werk en als het al donker is stap ik in mijn auto. En dab loopt mijn pony nog van 9 tot 5 in het land!
Het is net alsof je zelf gedwongen wordt 5 weken in je bed te liggen terwijl je jong en gezond bent.
Ik vind het schandalig dat de staleigenaar dit laat gebeuren! Ik snap best dat hij zich niet met zulke dingen wil en kan bemoeien maar 5 weken de stal niet uit is echt te erg!!
Maar ja, ze fokt met andere dieren zonder de "regels" te volgen en dus alleen om het geld. Van zo iemand hoef je niet verwachten dat ze het beste voor het dier doen dat ze kunnen doen. Gebeurd toch niet.Zulke mensen moet je verbieden dieren te houden!
jes_sira ik ken je gevoel....daar heb ik dus ook last van kan me er erg kwaad om maken ....
voor zover ik gezien heb zijn ze er niet uitgeweest maar ik ben natuurlijk ook geen 16 uur aanwezig op stal en ben afgelopen dagen wat laat geweest vanwege wat afspraken.... maar als ik bekijk hoe de halster liggen (worden niet opgehangen maar neergekwakt) en de rest....zit er niet veel verschil in
jes_sira
Geplaatst: 22-01-10 11:02
Ik vroeg me af of de paarden de afgelopen dagen hun stal uitgeweest zijn.
en ben er gisteren toch heeeeeeeeeeeeeeeeel wat uurtjes weer geweest... ik krijg ook continu een hinnek als ik langs loop (ik geef ze altijd wat aandacht)