Help, mijn paard heeft een hobby!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Help, mijn paard heeft een hobby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:37

Waarom niet gewoon een metalen graas/muilkorf om en dan de banden insmeren met sambal....?
Ik zou niet mijn paard zonder deken buiten willen hebben omdat er eentje van iemand anders dan mijn deken zou slopen. Het is nl niet mijn probleem maar van die ander....

mf1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:59

ik hoop dat je en goed aansprakelijkheids verzekering hebt en da het weer snel beter word....je hebt volgens mij alles zo'n beetje geprobeerd...

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 04:04

Nou, ik denk dat je gewoon niet zomaar alle paarden bij elkaar kunt zetten, zonder bijt/schop problemen. Paarden hebben nu eenmaal een rangorde, en als je paard onderaan staat, dan vreet dat dekjes. Om een andere eigenaar dan aansprakelijk te stellen.. vindt ik een beetje overdreven. Die kan er ook niets aan doen dat zijn paard dominanter is. Ik vraag me af of dat een verzekering dit gaat vergoeden, het lijkt mij dat je zelf een risico neemt door je paard bij anderen te zetten, terwijl je kan weten dat dit problemen kan geven. De rangorde moet altijd uitgevochten worden. Wij zetten hier ook niet alles bij elkaar, altijd vriendjes bij vriendjes en dan heb je de minste problemen. En als toch onverhoopt alles bij elkaar moet, dan gaat het dek gewoon af. Als de manege een beleid heeft om alles bij elkaar te zetten omdat ze niet bereid zijn om een scheiding te maken, dan zou ik eerder hun aansprakelijk stellen of een andere manege gaan zoeken.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 05:20

Idd veel om mee te spelen geven. Veel afleiding bieden, waardoor die niet aan het slopen toekomt

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:34

Ik zou toch een Graaskorf proberen. Je kunt altijd nog zeggen, nee dit is niks, ik doe hem af.
Maar dit is idd heel vervelend, voor jou en de eigenaren van de andere ponys! :Y)

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:43

Hoezo is het van zelfsprekend dat de dekens vergoed worden?
Als mijn deken in de wei kapot gebeten word door een ander paard, moet ik die gewoon zelf betalen.
Het is toch mijn eigen risico dat ik me paard bij andere in de wei zet?Idemdito als hij een trap krijgt, dan is dat mijn eigen risico.
Dan moet ik maar een stukje van de wei afzetten en hem daarin laten grazen, maar dit doe ik niet omdat ik vind dat een paard best wel mag spelen met een weidegenoot, En alles wat daarbij komt neem ik voor eigen rekening.

sarahhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:02

ik zou voor een tijdje een graaskorf omdoen, zo leert hij het vanzelf wel af, of alleen op de wei zetten ;)

Perrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:05

Ik zou een graaskorf doen (tijdelijk). Idd is niet de wei op geen optie.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:31

Mijn ruin speelt ook heel erg veel en begint zodra hij buiten staat. Heeft de een er genoeg van, gata hij naar de volgende ruin, tot hij ze allemaal gehad heeft en begint dan weer aan het begin. Ook hij kan behoorlijk aan dekens trekken, hangen en sjorren, maar in al die jaren is er nog geen 1 kapot gegaan.

Ik zou dus ook gewoon even afwachten wat er gebeurt. Paarden zijn nu eenmaal kuddedieren, dus alleen zetten zou voor mijn absoluut geen optie zijn. Bovendien, kan hij eindelijk wat energie kwijt met spelen, staat hij alleen. Arm beest. Logisch dat hij stress krijgt dan.

Zo'n mond ding vind ik ook niks.

Zou er toch een deken kapot gaan, zou ik gewoon aanbieden het ding te laten maken.

Overigens inderdaad erg leuk topic titel en intro... 8-)

pssstamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:46

Ik heb hetzelfde probleem met mijn paardje, heb vorig jaar in de paddock een graaskorf omgehad, die al heel snel kapot ging en ik dan weer moest oplappen/vervangen. Vanaf dit najaar heb ik een zgn. 'antidekkenbijter' van Divoza, een soort lepel die onder zijn mond valt, je bevestigd dit aan je halster. Dit werkt echt super, hij is onverwoestbaar! En kost maar 9,95.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:16

Denk dat die flap de beste optie is en zo snel mogelijk zo veel mogelijk met hem aan het werk... hij verveelt zich gewoon stierlijk.

adrenaline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 10:00

Je hebt ook van die ballen (skippybal?) waar ze mee kunnen spelen

adrenaline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 10:01

Geef wat hooi/kuilvoer in de bak