buurpaard sloopt jouw deken, wat doe je?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: buurpaard sloopt jouw deken, wat doe je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:23

hmm...denk dat het ook een beetje aan de verzekering ligt
probeer maar eens hard te maken waar "de schuldige" zich bevonden heeft en zijn kwajongensstreken uiteraard :P

maargoed je kan het altijd proberen natuurlijk

maar eerlijk? ik heb een jonge hengst, trekt ook dekens en inmiddels weet iedereen op stal dit wel, ze zijn dus eigenlijk al op voorhand gewaarschuwd :P
nee ik vergoed ook niet in dat geval....ze zetten hun paard er vrijwillig bij, weten de gevolgen....

en dan heb je ook nog het gevalletje....wie zegt dat ze hals niet afgeschoven is, de merrie met een puntje van haar voet op t puntje van de hals is gestaan, eraf is gegaan.......en met wind,lopen schoppen spelen? verplaatst is en de ruin m pas later te pakken heeft gekregen?

voor echt dingen kan je een verzekering aansprakelijk stellen
voor dit soort dingen zeg ik: risico van het paarden houden!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:42

Nog eens de link voor degenen die echt willen weten hoe het zit: Amanda @ [TAO] FAQ TAO

En nogmaals mijn korte aanvulling:

Er is voldoende grond om dit af te wijzen hoor, lees 'eigen schuld' maar eens door. Dat men het vaak toch vergoedt komt omdat men een kosten/baten afweging maakt. Het kost meer om hierover te gaan debatteren.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 13:26

Sohee wat een reacties!

Even ter aanvulling: ik heb geen keus waar ik mijn paard kan zetten, en ik heb haar wel graag buiten...

Eigenaresse van paard komt in totaal 5 minuten per dag, 2 om buiten te zetten, 3 om binnen te zeten. Die zie ik dus niet vaak.

Ik heb haar vandaag opgebeld, dat ze het maar moet laten zitten met de verzekering, dat ik geen zin heb om gezeur te krijgen. Wel heb ik daarbij verteld, dat ik het erg jammer vind dat ze niet eens de moeite wil nemen om te informeren. Immers heb ik haar ook al een paar keer behoed voor flinke schade door uitgebroken paard (en dat is dus echt geen lieverdje) en hem opgevangen en terug naar het erf gebracht. Dat beest is redelijk gevaarlijk en onbetrouwbaar, steigert tijdens het op stal zetten een stuk of 3 keer op een afstand van nog geen 100 meter en slaat dan naar je en probeert zich los te trekken. Dus een wandelingetje over een drukke weg met zo'n onbetrouwbaar beest is geen lolletje....

Ook heb ik hem een paar keer voor haar binnen gezet, als ze niet kon, omdat niemand anders dat durft op stal. Ik sta in pension bij een oud boertje van 80.

Kortom, ik heb al veel voor haar gedaan, en ik vind het erg jammer dat zij meteen zo reageert en nog niet eens de moeite wil doen om te kijken of ze nu eens iets voor mij kan betekenen. Immers, als de verzekering het kan vergoeden, wordt niemand er slechter van en ben ik er erg mee geholpen.

Dat snapte ze wel, dus ik hoop dat ze alsnog gaat kijken of er iets te regelen valt. Zo ja, is dat mooi, zo nee heb ik gewoon pech

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:51

Ik denk dat ik zelf zou hebben aangeboden om de hals te vergoeden of te laten repareren. Ik zou er erg van balen als mijn paard zoiets zou doen. Wat dat betreft heb ik wel geluk, mijn paarden vormen een "eigen kudde" dus voorlopig hoef ik nergens dekens te vergoeden. Moet ik ook wel zeggen dat ze er eigenlijk allemaal wel redelijk zuinig op zijn

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:09

tja, ik vindt dat ze het altijd kan proberen. nooit geschoten altijd mis, en niemand verliest er iets aan, behalve dan dat ene telefoontje. Die euro kunne jullie dan samen nog wel betalen. Jammer dat het zo moet, domme geld ook altijd

_Emi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:01

Donja schreef:
Hiervoor heb je nu eenmaal een WA verzekering... ;)
Maar vervelend dat de eigenaresse het gevoel heeft gekregen dat het een claim is op haar. Probeer de situatie wel open te houden, je hebt er niets aan als hierdoor je relatie met de eigenaresse van het andere paard helemaal verpest wordt.

Mee eens en span nog een extra draadje zodat ze niet meer bij elkaar kunnen komen.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:09

Ik heb vorig jaar wel een deken vergoed gekregen van de verzekering van een stalgenootje. Ging om een eczeemdeken, kostte tegen de 200 euro. Was gesloopt door haar ruin. Mijn merrie was hengstig, maar die had ik expres apart gezet (met metalen hek tussen de weilanden) omdat ik wist dat zij hem laat springen als ze hengstig is, en hij hoefijzers heeft. Maar hij heeft dus over het hek de deken evengoed gesloopt.
Zij bood aan het bij haar verzekering te vragen, en die hebben uitgekeerd, zo van 'tja, het zijn dieren, dat kan gebeuren', helemaal niet zo moeilijk.
Misschien ligt het ook aan de verzekering.

KaatAmourJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:16

Tsjaaa moeilijk. Bij ons op stal is het pech voor de jou. Je weet dat er dingen kunnen gebeuren als je ze buiten zet... Je kunt er eigenlijk niets aan doen en je kan wel bezig blijven. Maar snap je punt ook wel, het blijft balen. Extra draadje lijkt me wel een goeie optie voor de toekomst.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:22

Ik ken het verhaal, alleen ik ben de schuldige in het verhaal. Mijn paard doet het dus ook met de ruin die bij hem in de wei staat. De mijne is 1.63 en vrij dominant :o maar niet gemeen hoor. De andere is 1.85 en stond dus bekend als dominant, ik kon hem er niet bij in de wei zetten... Nou gaat alles dus perfect, de mijne is de baas :+ maar alleen die dekens van die adner gaan nogal kapot.

Het werkt als volgt; de mijne pakt de ander in z'n deken aan de achterkant. De grote loopt weg, paard houdt vast, en zo zitten er inmiddels een stuk of 13 beste winkelhaken in :+ Eerst vond ik het natuurlijk erg. Maar ja, 3 dekens betalen, en blijven doorgaan, dan gaat ie maar in een andere wei met de anderen (maar dan moet de grote wéér alleen staan) en dat wilden we ook niet.

Dus is die eigenaar naar paardenwinkels gegaan om te vragen of ze oude dekens hebben :+ Hij heeft nu een 2e deken over hem heen. Deze mag gewoon kapotgetrokken worden. Is een nulgrams. Perfect toch?? :')
(moet wel zeggen, het ziet er heel apart uit, zo'n deken)

Ik heb overigens nooit een cent betaald. Na de derde keer wel aangegeven dat ik de dekens op zich wel wil opgeven aan de verzekering. Maar deze oplossing biedt zoveel uitkomst dat we het maar zo laten...

Dubbel draadje lijkt me in jouw geval de beste oplossing idd...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 18:32

dubbel draadje heb ik inmiddels gespannen, zodra de grond ontdooid was heb ik dat gedaan. Van stalgenoot helaas niks gehoord over verzekering, maar wel afgelopen maandag een smsje of ik haar pard binnen wilde zetten. dus niet dan, want zoals ik al eerder aan gaf, ik heb meerdere malen moeite voor haar gedaan, maar andersom ho maar!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:04

Bij Connor is dat ook steeds gebeurt, het record staat op 4 dekens in een winterseizoen aan gort. Maar ondanks dat een ander paard het steeds deed liep hij het zelf uit te lokken. Jammer dan, ik koop alleen nog spotgoedkope dekens en hem er een flinke voorraad van thuis liggen.

Het kan zijn als je merrie die ruin heeft lopen uitdagen langs de draad dat ze misschien zelf ergens is blijven achterhaken of dat de ruin het gedaan heeft. Het lijkt mij toch een risico dat je nu eenmaal loopt met paarden die elkaar kunnen aanraken in de stal of wei.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:08

anti bijt spul erop spuiten :j
help echt heel goed :P

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:59

Ik vind ook dat de eigenaar van het andere paard gelijk heeft.
Als je ervoor kiest om je paard op een weide te zetten met anderen in de buurt aanvaard je de mogelijkheid dat er wel eens iets kapot gaat gaan. Het blijven paarden he.
En gaan zitten speculeren wie er wat kapotgedaan heeft (niemand heeft echt GEZIEN wat er gebeurd is), om dan op basis van wat 'speurwerk' een bepaald paard als dader aan te wijzen. :n Waarop die eigenaar dan over de brug zou moeten komen... nee, ik zou het ook niet zien zitten.
Als je echt 100% zeker wil weten dat je dekens heel blijven zit er maar een ding op: laat ze in de kast liggen. Als je ze op het paard legt gaan ze hoe dan ook een keer kapot, zonder dat dat iemand schuld hoeft te zijn.
Het lijkt Amerika wel met die claim-cultuur.

mariskajays

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:05

Vorig jaar winter is er bij mijn paard precies hetzelfde gebeurt.Haal mijn paard uit de losgooibak en haar buurvrouw vond het nodig om haar in d'r bil te bijten,gelukkig zat het deken erop maar dat was wel kapot.Eigenaar van dat paard was erbij en heeft gelijk de verzekering gebeld en had binnen een week een nieuw deken.Word dus gewoon gedekt door de verzekering als je goed verzekerd bent.Als mijn paard andermans spullen sloopt zal ik zelf er ook voor zorgen dat het vervangen wordt.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 16:06

nogmaals, het gaat mij nog niet eens om het geld, wel om het feit dat ze nog niet eens de moeite wil doen om te informeren, terwijl ik al veel voor haar heb gedaan....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:56

Vorig winter zijn er bij mijn paard 4 dekens achter elkaar gesloopt.. Eigenaar hield zich compleet van de domme, terwijl diegene heel erg goed weet dat die paarden slopen. Ze houden elkaars dekens en halsters niet heel..
Aan de staleigenaar gevraagd of er een dubbele draad tussen kon, dit kon uiteindelijk dan. Maar het heeft me wel 4 dekens gekost waaronder een dominick van 235,-.
Mijn paard had van zijn buurpaard op stal het halster en touw gesloopt, kon er net bij als hij met zijn hoofd door het luik naar buiten ging. Ze hangen dan daar aan een haakje.
Ik heb direct een nieuw halster en touw gekocht, wil geen gezeur om dat soort dingen. Het haakje is daarna wat verplaatst en het probleem was over.
Het gaat mij er vaak om hoe iemand zich opstelt. Doen ze net alsof ze van niets weten en vinden ze het wel best zo gaan bij mij de nekharen overeind staan, zijn we welwillend is de situatie heel anders!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:43

jammer dat het zo gaat, was zofijn als je elkaar kon helpen ook, met binnezetten ed. Sommige mensen zijn niet echt welwillend of denken dat het een giga rompslomp geeft als je iets voor de verzekering opgeeft, of dat ze er zelf bij in schieten. Is niet zo, maar heel jammer dat het zo gaat

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:25

tja banketstaaf maar waar noem ik dit nou gewoon eigen risico,
dan moet je zo draden spanne dat ze niet meer bij elkaar kunne.
ik had ook een exceem dek van 120 euro en die had een andere pony binne een maandje kapot!
maarja ik was wel de gene die ze samen zetten!