Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
geerke schreef:Heino schreef:
Ja dit denk ik dus persoonlijk meer
Ik vind barokke rassen gevraagde oefeningen als piaffe, passage, pirouettes etc. juist veel correcter uitvoeren.
ben ik helemaal met je eens!
De barokke paarden hebben doorgaans een iets kortere rug....
Laat z'on lange trakhener maar eens gaan 'zitten' tijdens de piaffe...gaat niet zo makkelijk.
Daarintegen zijn de gestrekte gangen vaak spectaculairder bij de langere paarden.
Ach,je kunt niet alles hebben....

en zijn boven de 160
Ik zou het niet erg vinden..
pol013 schreef:Denken jullie niet dat als toppers werkelijk zouden geloven dat een PRE Grand Prix zou kunnen lopen dat ze hem dan gewoon zouden rijden? Blijkbaar zien de toppers er geen potentie in. Daarom hebben ze ze niet op stal.

Karin schreef:Daarover verschillen we dan van mening. Ik denk zelf dat het voor een deel 'durven' is.
En ach, als over een aantal jaren iemand als Edward of Anky zich eens aan een 'ander' type paard waagt en daarmee in de hoogste regionen terecht komt... Dan wordt het vast ineens een hype en wil iedereen zo'n paard. Misschien verandert 'het plaatje' dan ook wel mee.
Nogmaals: er zijn uitzonderingen. Net zoals er in andere takken van sport uitzonderingen zijn. Blijkbaar durft hier en daar een ruiter het toch aan - met resultaat.
die fokken ze ook op beweging. Ik vind het zelf een veel machtiger gezicht een barok paard in de GP als een kwpn (maar dat is mijn mening!
) _Marinke_ schreef:En hoeveel barokke paarden zijn er in tegenstelling tot de KWPN'ers?? Denk dat ze toch erg in minderheid zijn, dus een ruiter zou daarom ook sneller bij een KWPN uitkomen.. Automatisch wordt die vraag groter, maar alles is in beweging dus wie weet waar het naar toe veranderd! Ik zou het niet erg vinden..
mensen zien alleen KWPN érs tegenwoordig in de top. Ik denk dat ze daarom denken dat andere paarden het niet kunnen. Karin schreef:Klopt. En ruiters zoals jij en ik hebben te kiezen. Daar hangen geen sponsorgelden of kaderplaatsen van af.

Daisies schreef:Veel ruiters die op dat niveau mee rijden hebben weinig keus, beter gezegd. Ze hebben vaak niet eens een eigen paard. Ze rijden voor stallen, en rijden de paarden die zij aangeboden krijgen.