rijden in de sneeuw / gladheid, doen jullie dat en hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blue_kim

Re: rijden in de sneeuw / gladheid, doen jullie dat en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:47

hier gaan de paarden gewoon elke dag lekker het land op. en in de bak en op de drafbaan doe ik lichte arbeid, dus beetje stappen en draven. naar buiten gaan kan hier wel, tenminste het bos in doe ik niet, maar ze houden hier de fiietspaden mooi sneeuwvrij dus daar kan je perfect even een rondje buiten stappen en stukje draven.

Odenalu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:49

Ik rij niet in de grote buitenbak.. want die ligt vol met sneeuw en het is niet egaal er onder & heel erg hard. Bij ons in de longeerbak kan je meestal wel rijden omdat die beschut is dus haast geen sneeuw in valt. dus ik ga dan maar meestal longeren of even rijden

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:52

Ik het het stukje voor de stal (50m² ofzo) sneeuwvrij gemaakt zodat mijn omaatje van 28 altijd buiten kan als ze wil. Meestal wil ze niet, maar goed... Die kan dus kiezen, binnen of buiten. De twee anderen hou ik op stal en laat ik 's ochtends en 's avonds om beurten een uurtje op de paddock. Alleen wil die zwarte meestal niet, staat hij te kijken met zo'n blik van "moet dat nu ECHT?".
Rijden, tja... We hebben een binnenbak hier vlakbij, maar om daar te komen moet ik een stukje door het bos. Zonet ben ik dat gaan strooien in de hoop dat ik dan morgen zonder ongevallen bij de binnenbak kom.
Ik had trouwens ook al gehoord dat zout niet zo goed is voor de hoeven dus telkens ik thuiskom spoel ik zijn voeten af met water... Volgens de smid is het dan wel goed zo, dan kan het niet indringen. Ofzoiets...
Zomer, waar ben je?

Chanou5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:02

nou op dit moment rij ik ook niet...ik heb geen bak ter beschikking..mijn paard heeft geen ijzers maar ze is veel te gek op dit moment om te rijden en ben bang dat ze dan uitglijd...ze loopt wel in de weide dus daar krijgt ze toch haar beweging...als het weer wat toelaat dus minder sneeuw op de weg dan loop ik wel een blokje aan de hand met mijn paardje maar dan moet ik ook nog oppassen want de eerste 10 min is ze toch echt wakker..ze springt dus alle kanten op en dat voor een tinker...ik ga wel met onze schet de straat op die loopt rustig voor de sulky en zonder ijzers...de bos in doen we ff nog niet dat is te hard en ongelijk.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:24

Ik heb eerst een beetje in de buitenbak (vlakke bodum met sneeuw) gedraaft en een klein galopje gedaan om te kijken hoe het ging. Maar rij sinds een week weer gewoon buiten ik heb geen ijzers en op de stukken waar gras onder de sneeuw ligt gaat relax galoperen (met bokjes) prima. Denk wel dat het per paard verschilt.

naomifalkena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:11

Ik persoonlijk zet elke dag de paarden buiten, ze wennen echt heel snel aan de sneeuw. Zodra je paard een paar weken binnen heeft gestaan is de kans op ongelukken groter omdat ze dan veel drukker zijn buiten.