TS, zou je willen vertellen hoe vaak ze buiten komt en of ze alleen staat of met meerdere?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maikeltje schreef:Ik denk dat het probleem hier wel duidelijk is...Aangezien er meerdere malen gevraagd wordt hoelang het paard buiten komt (en dan bedoel ik vrij buiten, dus niet aan de longe/stapmolen of onder het zadel maar in de wei of paddock met vriendjes) en daar ontwijkend op geantwoord wordt, denk ik dat 'm daar juist de kneep zit.![]()
TS, zou je willen vertellen hoe vaak ze buiten komt en of ze alleen staat of met meerdere?
AliceTwingo schreef:ik heb het over haar reactie waarin ze zegt dat niet elk paard gemaakt is om buiten te staan..
ik neem aan dat ze dat zegt met betrekking tot haar paard
breezy302 schreef:TS: Hoelang en hoevaak per dag komt je paard de stal uit? En dan bedoel ik niet in de stapmolen/rijden/longeren/wandelen. Nee hoevaak en hoelang staat ze buiten met vriendjes in de wei of paddock? Wat voer je precies en hoeveel?
Als je paard niet in de wei of paddock komt kan ik je paard heel goed begrijpen!
knollentuin schreef:ts is misschien wat overdonderd door de vele reactie want ze reageerd totaal niet ,ook antwoord ze al vanaf het begin heel summier en niet gericht maar ontwijkend op de vraag .
mijn advies,zoek hulp; lees goed wat men hier aandraagd en schiet niet alvast in de verdediging.en elke tip afzwaaien met ..ja maar mijn paard ...niet doen probeer s wat ga er niet bij voorbaat al vanuit dat je het zelf wel weet ,anders had je dit probleem niet gehad;toch
celticpony schreef:Blijkbaar vindt jij het genoeg... Je paard ook??? Ga eens onderzoeken wat dit veroorzaakt, niet direct oplossingen bedenken. Dat is net als een arm in het gips zetten omdat je opeens niet kan schrijven (oftewel.. Slaat nergens op). Vergis je niet, zelfs 12 uur op stal kan voor een paard àl stress zijn, gedrag kan gewoonte worden, pijn en ongemak liggen er eigenlijk altijd aan ten grondslag..
ellepel schreef:ik weet dat eht toch wel erg goed helpt om stress paarden te voorzien van heel veel hooi.
zo lang ze aan het eten zijn en kunnen eten voelen ze zich stukken beter.
geef dus zoveel mogelijk hooi
friesiszwart schreef:Ik denk dat jouw paard op een verkeerde stal staat of een dominantieprobleem heeft.
Zelf heb ik een merrie die zeker niet te vertrouwen is zeker niet met een veulen aan de voet. Op de manege verplaats naar een gang die geen doorloop was naar buiten of naar de rijbak toe. Hierdoor was het rustiger om haar stal heen. Mijn oplossing voor haar was uiteindelijk weg te gaan van de manege waar ik met haar stond naar een particuliere stalling, en inmiddels aan huis. Nu komen er geen vreemden bij haar stal en is dit gelukkig over. Wel blijft het een paard die ik in stal altijd in de gaten zal houden en ik zal bij haar zeker niet geen drollen wippen als zij in stal staat.
Tanya21 schreef:AliceTwingo schreef:ik heb het over haar reactie waarin ze zegt dat niet elk paard gemaakt is om buiten te staan..
ik neem aan dat ze dat zegt met betrekking tot haar paard
Ja kopt. Als ik mijn paard dag en nacht buiten zet, vriest ze dood. Ze heeft altijd dekens om en ook al doe ik dat niet ze maakt niet voldoende vacht aan. Daarom heb ik haar alleen overdag buiten. De tijden heb ik nu al een aantal keren genoemd. van7.00/9.00 tot 16.00/21.00 staat ze buiten. Dus dat moet toch wel genoeg zijn denk ik.
, zelfs met een extra deken, dan zou ik eerder wachten op wat warmer weer.
Joycebunny schreef:Zoek eerst eens naar de oorzaak van stalondeugden. Het woord zegt het zelf : stalondeugden.
Zou jij niet pissig worden als je elke dag in een hok van 4x2 word opgesloten?
Dat word dus zoeken naar de mogelijkheid om hem 24/7 buiten te zetten.
Grootste probleem bij mensen. Ze sluiten hun paard op in een stalletje, en stalproblemen
zoals luchtzuigen lossen ze dan op door een muilkorf oid