Pony word moe en gaat liggen: met zadel en ruiter!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Pony word moe en gaat liggen: met zadel en ruiter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:03

RT--> OPG

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:28

Welshes zijn leuk, ze zijn slim en maken daar ook gebruik van. Zorg dat jij slimmer bent ;)

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:10

mijn welshje deed dit ook bij 1 van haar ruitertjes. grappig eigenlijk; het meisje dat zo'n schrik had dat de paarden zouden gaan rollen als zij er op zat, daarbij deed ze dit en bij iemand anders heeft ze dit echt nooit gedaan. twas ook heel doelgericht, want als het tegen haar zin was dan ging ze naar het midden van de bak en ging daar liggen en dan was de les gedaan voor die dag vond Elly :D

meisje zelf deed er nx aan, dus ben ik een keer toen ik het zag aankomen als een halve wilde op haar af gestormd en toen schrok ze zo dat ze nooit meer is gaan liggen als ik in de piste stond 8-) 1 stap in haar richting desnoods en dan liep ze toch maar snel verder...

in mijn ogen is was jij omschrijft ook eenzelfde trucje. en je hoeft ze dus niet per se met een zweep te meppen om het af te leren. ze moeten gewoon eens één keertje een heel onaangename ervaring hebben ermee en dan denken ze de volgende keer wel 2 keer na voor ze gaan liggen hoor.
verder moet jij als ruiter ook wel opletten en haar aan het werk houden; het kan niet zijn dat je paard er halverwege mee ophoudt en eens lekker gaat liggen!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:54

imkebirba13 schreef:
ha ik zou in eersten stanstie niet zeggen aframmen dat zij iemand dat klinkt zo flouw vor je pony ten tweede je moet altijd het tegen overgestelden van je pony doen dus als ie langzaam wil moet jij sneeler wil ie niet stoppen moet je juist exsra vaak stoppen ook met liggen gaat ie liggen laat hem juist exstra maar dan ook exstrea zweeten bijvoorbeeld door 5 min lang te gaan rennen je hoeft er bijna nooit een zweep bij te gebruiken bij deze metoden presies wat je wilden groetje simke xxx en veel sux6

Ik vind dit een behoorlijk slecht advies. Je paard doet niet alles uit onwil, sommige dingen doet hij ook niet omdat hij het niet snap of ondat hij het niet kan of omdat hij te vermoeid is. Ik vind het geen goed idee om dan altijd maar te doen watje paard niet wil, als het namelijk uit onwil is dat het niet lukt maar uit pijn, (over)vermoeidheid of onbegrip krijg je alleen maar grotere problemen. In dit specifieke geval lijkt het echt om een trukje te gaan om onder het werk uit te komen dus ik vind die tik nog niet eens zo'n slecht idee.

Misschien kan je de volgende keer iets beter op je spelling letten ik vond je reactie erg moeilijk om te lezen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:40

FromNorway schreef:
Hehe, was dat mijn Fjord toevallig :P Die heeft het namelijk ook een keer geflikt, echt flink op dr donder gegeven... Was er vanaf... Nu met mijn kleine lesmeisje probeerde ze het laatst weer, ik zag dat ze zin had om te gaan liggen, dus ik schreeuw "PETSEN, NU" door die bak, dat kind geeft een lel! Ze is 7 en hartstikke verlegen maar sloeg als een uitsmijter van 2 meter hoog en een meter breed :P Paardje schrok zo dat ze het de komende jaren wel weer uit dr bolletje laat ;)

Hier moest ik toch wel even heel hard om lachen. :') :D

Als je zeker weet dat het geen medische oorzaak had..
Ik kende ook zo'n ponybeest.. Ging vaak liggen tijdens het rijden, meerdere malen nagekeken en elke keer weer een flinke pets als ie het probeerde.
Toen ie eenmaal gestorven was, bleek dat hij een gezwel in z'n buik had waardoor hij pijn had.
Sluit dit alsjeblieft uit.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:43

aanpakken, anders word het alleen maar erger en wil ze helemáal niet meer werken..
Je zegt ook dat ze 'geen zin' meer heeft? Zorg je voor genoeg afwisseling?

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:04

Roosch schreef:
FromNorway schreef:
Hehe, was dat mijn Fjord toevallig :P Die heeft het namelijk ook een keer geflikt, echt flink op dr donder gegeven... Was er vanaf... Nu met mijn kleine lesmeisje probeerde ze het laatst weer, ik zag dat ze zin had om te gaan liggen, dus ik schreeuw "PETSEN, NU" door die bak, dat kind geeft een lel! Ze is 7 en hartstikke verlegen maar sloeg als een uitsmijter van 2 meter hoog en een meter breed :P Paardje schrok zo dat ze het de komende jaren wel weer uit dr bolletje laat ;)

Hier moest ik toch wel even heel hard om lachen. :') :D

Als je zeker weet dat het geen medische oorzaak had..
Ik kende ook zo'n ponybeest.. Ging vaak liggen tijdens het rijden, meerdere malen nagekeken en elke keer weer een flinke pets als ie het probeerde.
Toen ie eenmaal gestorven was, bleek dat hij een gezwel in z'n buik had waardoor hij pijn had.
Sluit dit alsjeblieft uit.

Ja, die van mij doet het ook alleen als ze langer dan drie kwartier in de bak loopt en bezweet is, dan wil ze gewoon rollen :P Trek het zadel eraf, laat ze los en ze ligt gelijk met dr voetjes in de lucht :P

rodoldeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:06

je moet dr echt voor zijn en duidelijk maken dat dit echt niet kan!