Wat hebben grote paarden toch met (tegen) mini's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pearlie

Re: Wat hebben grote paarden toch met (tegen) mini's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:10

Mijn kudde bestaat uit paard: 1.69 m en minishet: 78 cm :D
Gaat heel goed samen!

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:25

Haha ik ken het.
Zelf trotse eigenaar van 2 mini's. Die voor O&N even op de pensionstalling stonden van mn grote paarden.
Arabier is dikke vriendjes met ze (hebben samen op de wei gestaan) Maar mn Drum van 1.75... nou je ziet het wel :+
Afbeelding

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:06

Mijn grote kwpn-er van bijna 1,80m is juist gek op kleine pony's. Hoe kleiner, hoe leuker hij ze vindt. Hij speelt er heel voorzichtig en leuk mee. Komen we er 1 tegen in het bos die passeert dan verlaat hij wat hem betreft zijn bos-maatje om vervolgens achter de shet aan de wandelen :P . Hij kijkt ook altijd vreselijk verliefd naar alles wat klein is. Zorgt wel voor hilarische beelden soms...

Edit: met honden heeft hij dit dus ook (maar alleen als ze dichtbij zijn en hij aan het halster loopt, niet in het bos)..... hij heeft menig hond al flink laten schrikken door rustig met laag hoofd achter ze aan te wandelen en dan te snuffelen. Dan ziet die hond het grote paard ineens zo dichtbij... :+ oeps.. maar hij doet niets. Wil alleen snuffelen.
Ach ja.. het is een allemansvriend. Beter dan bijten en trappen toch :D .

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:10

Naja mijne heb er geen probleem mee, maar dan moet de kleintjes maar niet fel gaan tegenreageren (wat meestal geval is) dan is het wel goed.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:35

Oh ja, die van mij was bij de vorige eigenaar dus wel dressuurpaard die vrij hoog liep en zeker geen paard wat vaak het bos in ging voordat ik hem kreeg klein jaar geleden. (omdat ik las dat sommigen het bang worden toeschreven aan sportpaarden?).
Moet toegeven: wel braaf paard en geen heethoofd zoals sommigen hebben ;-).
Een aanspanning in het bos was ie dan wel weer panisch voor.. (maakt niet uit shet of paard).
Ieder paard ziet in andere dingen weer aliens of monsters hahaha..

Mauza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:17

Afbeelding

Paardjes van een vriendin van mij :P
Normaal beste vriendjes maar af en toe :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:40

Ons paard is niet bang voor pony's maar hij heeft het er niet echt op. Als er een pony bij ons in de bak rijdt gaan zijn oren naar achter als de pony in de buurt komt. Hij is hier wel goed in te corrigeren gelukkig.

We hadden op stal een shetlander, die gewoon los liep en overal kon komen. Die maakte handig gebruik van het schrikeffect wat hij had door als een dolle aan te komen rennen en de paarden te laten schrikken als je in de buitenbak of op de renbaan aan het rijden was. Niet zo leuk voor degene die op het paard zat (er zijn serieus gewonden gevallen daardoor). Ons paard schrok er niet van, ik maakte er een sport van om de shet net voor te zijn en op hem af te komen in plaats van andersom. Dan was het ineens geen leuk spelletje meer en ging hij ergens anders heen.

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:41

waarschijnlijk zijn ze het gewoon niet gewend xD
als ze ff gesnuffeld hebben, zal het wel beter gaan!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:43

suus_ schreef:
Volgens mij zijn het de typische dressuurpaarden zijn die de ukkies eng vinden. (Ga vaak aan de wandel met vriendinnetje&minishet). Of andere paarden die vaak aan huis aan het werk gaan, en eigenlijk nauwelijks kleintjes zullen zien. Ik heb ook nog nooit een mini op een pensionstal zien staan.
Recreatiepaarden daarin tegen (tja ken de halve buurt hier :o) heb ik nog nooit met een vreemd oog zien kijken.

Of gewoon paarden met een shetlanderfobie haha!

Maarja, bovenstaande is mijn ervaring :D

Haha, nee t zijn niet alleen de dressuurpaarden ;) Mijn springpaardje was ook meteen over de zeik toen er zo'n shet langs kwam

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:46

Ik heb geen idee waarom grote paarden mini's eng vinden, maar alles beter dan het gedrag van mijn pony ten opzichte van mini's. Hij ziet ze gewoon als grotere piepbeesten _-:(

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:50

Ik denk dat het komt omdat ze die niet zo vaak zien? Mijn paarden vinden ze niet raar, maar zijn het beiden wel gewend.
Laatst waren er twee schimmeltjes bij ons op stal en die vonden alle paarden wel heel erg vreemd ( voornamelijk friezen en haflingers bij ons op stal ).

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:52

Zou kunnen inderdaad...

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:54

geen idee..
nee maar kijk maar naar olifanten :')
die zijn bang voor muizen -o_
ook 20 keer zo klei en toch eng vinden :P

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:31

mijn merrie valt ze ook gewoon echt aan. die moet ze echt niet in de buurt hebben. ze heeft trouwens aan alles een hekel wat kleiner is dan haar. of beesten die wit zijn of fjorden. die zijn ook altijd de banketstaaf bij haar. terwijl ze haar eerste 5 levensjaren tussen de mini's heeft doorgebracht :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:33

suus_ schreef:
Kaisa schreef:
@ Suus_; nee hoor, het ligt echt niet aan het type dressuur, aangezien mn merrie ook veel springpaarden raar laat kijken ;)

Spring of dressuur, alles wat intensief aan stal getraind wordt.
Maarja dat is hier zo, wat ik mee maak en zie :D

Onzin, dat jij toevallig zulke paarden tegen komt wil niet zeggen dat uitsluitend spring of dressuur paarden daar raar van op kijken.

Met mijn draver rij ik endurance, buiten dus. En ook hij vond ze behoorlijk eng.

Nu ik zelf een mini er bij heb vind hij het een stuk minder eng.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:35

oftewel: alle paarden vinden mini's eng ;)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:37

Nou mijne dan :+
mega grote E-pony mega sterk crosst door iedereen heen... Als de dood voor shetties :(:)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:12

maar hoe kan dat toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 17:51

nouja, t heeft wel als voordeel dat als je ergens op show bent met je mini, je spontaan de losrijbak voor jezelf hebt ;)

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:54

ilse86 schreef:
maar hoe kan dat toch?

Misschien lijken ze teveel op roofdieren, die sluipen namelijk laag bij de grond op hun prooi af ;)

Zelfde als dat paarden vaak heel bang zijn voor ligfietsen..

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:01

Maar hij is niet bang voor honden...

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:28

Hier op stal hebben we ook 2 shetters. Maar die zijn vrienden met alle paarden. Hier hebben we er dus geen last van. :Q (pensionstal met 8 paarden]

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:30

Mijn paard heeft het ook, hij blijft wel braaf hoor, maar met z'n oren zo ver naar voren dat ze er bijna af vallen.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:31

LizMD schreef:
Mijn paard heeft het ook, hij blijft wel braaf hoor, maar met z'n oren zo ver naar voren dat ze er bijna af vallen.

Haha, ja maar ik denk dat wij dat ook zouden hebben als wij mensjes tegen kwamen die ter hoogte van onze knieen kwamen... :+

kimroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:13

Mijn pony is mini maar die heeft juist wat tegen groten! :D