Nieuwe cap na valpartij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Cathalijne

Re: Nieuwe cap na valpartij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:56

Hele verstandige beslissing om een nieuwe cap aan te schaffen. Veiligheid boven alles.

DonnaSomeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:14

Ik ben zelf niet zo'n zitten blijver :D
Maar ik koop nooit na 1 valbeurt een nieuwe cap. Als hij zichtbaar beschadigd is wel, en ook als hij gewoon aan vervanging toe is, na een jaar ofzo :)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:53

ik vervang mijn cappen meestal wel.. ik zet er maar meestal neer..:P vorig jaar ben ik met 7 cappen het jaar rond gekomen..:P maar op sommige ben ik wel wat vaker gevallen. 4 daarvan heb ik echt kapot gereden door 2x een hersenschudding en 2 zijn er door gescheurd. 3 gewoon gekocht en als ik het een beetje zat was die verkocht en nieuwe gekocht.

ik weet heel slecht maar begin er verslaaft aan te raken. :+

Sophie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:55

Ik zou ook een nieuwe cap kopen. Hij kan van binnen gebroken zijn zonder dat je het aan de buitenkant ziet.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:07

de werking van de cap word steeds verminderd als die valt dus als je gevallen bent zou ik niet het risico nemen dat er dalijk wat gebeurd en ik zou dus gewoon een nieuwe cap kopen

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:56

Niqui schreef:
Vandaag is mijn dochter voorover van haar pony (haflinger) gevallen en vrij hard op haar hoofd geland. In de manege, op een zandbodem. Nu vraag ik me af of ik niet een nieuwe cap moet aanschaffen. Haar instructrice vond het niet nodig als er geen zichtbare deuken of beschadigingen in zitten. Is dat inderdaad zo?

Ze heeft een vrij nieuwe cap en op zich vind ik het jammer van de mooie cap. Maar aan de andere kant, veiligheid voor alles natuurlijk. We nemen geen risico voor een paar tientjes..

Wat vinden jullie? Nieuwe cap of toch niet nodig? *D

Altijd een nieuwe cap.
Je kan eventuele breuken vaak niet zien.

En als je dochter met een eventuele volgende val in het ziekenhuis op een IC ligt dan zeg je: ik heb er een miljoen voor over dat alles goed komt met mijn dochter...
En nu zit je dan te twijfelen over een paar tientjes...

Geen risico nemen !

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:11

Ik zou voor de zekerheid een nieuwe cap kopen, straks zitten er misschien toch beschadigingen op de cap die je niet kan zien.

xMaykee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:36

Ik zou het wel doen, voor de veiligheid.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:00

ik zou het idd ook doen ;)
veiligheid gaat boven alles !

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:05

Ik heb mijn cap al zo'n 7/8 jaar, nog nooit mee gevallen maar cap zelf is wel vaak op de grond gevallen.
Zouden jullie een nieuwe kopen? Ik zit er wel aan te denken, ook omdat ik binnenkort twee paarden ga beleren.

maxinnev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:35

Is je dochter hard gevallen?
Dat de buitenkant geen enig letsel laat zien wil niet zeggen dat het hetzelfde betekent voor de binnenkant.
Zo is een vriendin van mij ook een keer lelijk van haar paard gevallen, en haar hele cap was aan de binnenkant kapot. Buitenkant had geen spoor van beschadiging.

Ik zou zeker een nieuwe cap kopen, ook al was het alleen maar voor de zekerheid dat je dochter weer veilig rijd.

Abrikoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:04

Idd een nieuwe cap kopen. :j

kuifje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:54

je kan de cap ook laten nakijken bij een ruitersportzaak.
je kan hem ook zelf nakijken maar ruitersportzaak heeft er meer verstand van natuurlijk

xCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:04

Ik zou inderdaad een nieuwe kopen. Breuken kunnen ook aan de binnenkant zitten. Trouwens ook raar dat de instructrise dit niet aan raad?