een oortje in met rijden (muziek)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:06

het is juist lekker met muziek rijden ,het ritme van veel muziek helpt je om je paard lekker aktief en ritmisch te laten lopen . ook kan het ontspannend zijn en dat voelt je paard ook weer.
misschien als je met anderen rijdt dat t niet handig is,maar hang de oortjes dan aan de kraag van je jas,dan heb je achtergrondmuziek...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:10

Ik rijd altijd met muziek, behalve als ik les heb natuurlijk. De reden is heel erg simpel, ik kan me met muziek beter concentreren. Dat heb ik altijd gehad, op school moest ik ook met iets bezig zijn als ik de dingen echt wilde opslaan wat de leraar vertelde. Ik rijd wel altijd met een oortje in, met 2 vind ik toch wel onverantwoord. Ik rijd overgens niet op de weg enz, en als ik dat wel zou doen, zou ik geen muziek luisteren.

mang

Re: een oortje in met rijden (muziek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 15:47

pony is super betrouwbaar en schrikt nergens van.
moet ik het maar gewoon gaan proberen ?
ik wilde het eigenlijk vandaag al proberen alleen toen ging ik springen en ik was mn oortjes vergeten :+

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:59

Ja natuurlijk. Echt gevaarlijk is het niet hoor, al zou ik wel de draadjes onder je jas stoppen. Dan leiden ze ook niet zo af en zitten ze niet in de weg. :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:10

ik doe het als ik alleen in de bak ben, maar wel enkel omdat mijn paard haast nooit schrikt! Gisteren begon het ineens super hard te regenen en ik hoorde het door mijn muziek heen (het gekletter op het dak) maar mijn merrietje schrikt daar niet van en blijft gewoon super geconcentreerd. Ik persoonlijk zou het nooit op een paard doen die van alles opkijkt, gewoon omdat je dan beter weet wanneer hij gaat schrikken.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:11

Met rijden doe ik het niet met stal werk wel en ik kan je
vertellen dat het niet zo handig is!

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:12

Het lijkt mij dat als je bezig bent met je paard, je daar je volle concentratie voor nodig hebt, dus ik persoonlijk vind muziek overbodig. Doe dat dan als je in stal bezig bent, maar niet als je op je paard zit.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:14

Als ik aan het rijden ben, ben ik aan het rijden, geen halve kür op muziek aan het doen.
Dus nee, geen muziek er bij.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:19

Ligt er aan welk paard ik rij.
Hele jonge paarden doe ik dat niet.
Maar paarden die wat meer kennen doe ik vaak 1 oortje in of ik zet mijn mp3 op zijn hardst en laat hem los aan mijn rand van mijn shirt hangen.
Vind het heerlijk en zit relaxter op het paard.
En alleen in de bak.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 16:36

Yellomofoon schreef:
ik doe het als ik alleen in de bak ben, maar wel enkel omdat mijn paard haast nooit schrikt! Gisteren begon het ineens super hard te regenen en ik hoorde het door mijn muziek heen (het gekletter op het dak) maar mijn merrietje schrikt daar niet van en blijft gewoon super geconcentreerd. Ik persoonlijk zou het nooit op een paard doen die van alles opkijkt, gewoon omdat je dan beter weet wanneer hij gaat schrikken.

mang schreef:
pony is super betrouwbaar en schrikt nergens van.

ik krijg eerst heel veel reacties ''niet doen''
dan krijg ik een pagina met reacties ''alleen maar beter voor het schrikken''
nu krijg ik weer reacties dat ik het niet moet doen.

ik ga het gewoon proberen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:44

Ik rijd heel af en toe met muziek, de een vind het prettig en de ander niet. Ieder zijn mening.

Als ik jou was zou ik het gewoon een keer proberen, zou wel de draadjes onder je jas/vest oid stoppen zodat je niet verstrikt raakt ;) (en dan niet het draadje met je oortje te ver uit je jas halen :P)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 17:17

angelaatjuh schreef:
Ik rijd heel af en toe met muziek, de een vind het prettig en de ander niet. Ieder zijn mening.

Als ik jou was zou ik het gewoon een keer proberen, zou wel de draadjes onder je jas/vest oid stoppen zodat je niet verstrikt raakt ;) (en dan niet het draadje met je oortje te ver uit je jas halen :P)

ga ik doen :D

Marissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:43

Ik zou waarschijnlijk helemaal gek worden omdat het ding de hele tijd uit mijn oor valt, maar ja dat ligt natuurlijk aan jouw oor en oortje, hoe stabiel het in je oor zit. Als ik jou was zou ik het gewoon een keertje proberen om te kijken hoe het bevalt, je kunt er gewoon weer mee stoppen als je te veel wordt afgeleid toch.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 19:56

Marissaaa schreef:
Ik zou waarschijnlijk helemaal gek worden omdat het ding de hele tijd uit mijn oor valt, maar ja dat ligt natuurlijk aan jouw oor en oortje, hoe stabiel het in je oor zit. Als ik jou was zou ik het gewoon een keertje proberen om te kijken hoe het bevalt, je kunt er gewoon weer mee stoppen als je te veel wordt afgeleid toch.

ja klopt,

morgen ga ik het proberen, als ik mn ipod tenminste niet vergeet :')

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:27

Als ik alleen rij heb ik ook wel eens mijn telefoon met muziek aan.
Heb geen oortje in want dat blijft niet zitten, en al die bedrading tijdens het rijden moet ik niet hebben. :+
Zeker als je maar 1 oortje in hebt en je rijd gewoon in de bak zie ik niet in waarom dat gevaarlijk zou moeten zijn :Z

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:08

Heerlijk met mp3 rijden, ik kan me niet goed concentreren, maar met muziek gaat dit een stuk beter!
Sommige mensen vinden het ook fijn om met muziek te leren en anderen weer niet, is gewoon per persoon verschillend.

_enjoykeuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:01

ik vind het persoonlijk niet zo veilig omdat je dan niet alles goed (100%) kan horen. je bent sneller afgeleid door de muziek. waardoor je al jowu concentratie verliest

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:04

Ik heb het ook gedaan, buiten rijden met muziek oortjes. Ik vond het toch eigenlijk niet prettig. Toen ik terug kwam op stal en afstapte had ik toch niet het gevoel dat we echt samen een rondje hadden gereden. Ik zat helemaal niet met mn gedachte erbij. Wel heb ik af en toe me mobiel op hard en dan ben ik niet zo afgeleid. In de bak rijd ik nooit met muziek.

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:11

Ik rijd ook af en toe met muziek op in de buitenbak, als ik alleen aan het rijden ben. Wel altijd met zachte muziek op en ook vrij rustgevende, ik merk soms dat ik dan veel ontspannender aan het rijden ben dan als ik geen muziek aan het luisteren ben. Maar dit verschilt natuurlijk van dag tot dag :o

Als je merkt dat je niet afgeleid wordt door de muziek, waarom zou je het dan niet doen? Het blijft je eigen keuze :)

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:14

Een oortje in kan geen kwaad in de rijbak, dan krijg je heus wel genoeg mee wat er om je heen gebeurd en je voelt het ook wel aan je paard als er wat zou zijn. Buiten zou ik het niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:16

yildiz schreef:
Ik zie niet in waarom je dat zou willen? Je verwacht toch ook dat jouw paard zich volledig concentreert op jou, waarom jij dan niet op hem?

Ligt eraan, als ik ga rijden is dat 9 van de 10 keer als in lang leve de lol (ook omdat trainen hier in de polder gewoon niet gaat..)
Als ik dan alleen ga is dat best lekker, maar soms ook erg saai op een weg die strak rechtdoor gaat en je moet stappen omdat de berm kapot gereden is.
Dan is muziek wel fijne afwisseling, maar dan zou ik dat wel in 1 oor doen en zacht, meer als achtergrond ver weg muziekje.. dat je wel gewoon de rest hoort om je heen (overigens doe ik dat zo ook op de fiets, niks horen behalve je muziek is gewoon gevaarlijk).

Denk dat ik met muziekje meer meekrijg van mn omgeving dan wanneer ik met iemand samen ga rijden en hele tijd aan het kletsen ben :D

Flos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:06

Ik zou het niet snel doen, je bent daardoor (onbewust) geconcentreerd op de muziek, terwijl je eigenlijk geconcentreerd moet zijn op je paard & het rijden ervan. Ik snap heel goed dat het wel fijner is zo'n muziekje, maar ik betwijfel of het echt veilig/verstandig is..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:11

Ik vind het juist wel lekker rijden met muziek op, of dat nou zachtjes in 1 oor is of zoals bij ons op stal vaak overdag met de radio aan - dat zal niet heel veel uitmaken, denk ik.
Niet meer geconcentreerd op je paard maar op de muziek? Nah... zal wel per persoon verschillen, maar ik vind het voor mezelf juist concentratieondersteunend. Ik heb de neiging om ieder klein tikkie buiten de bak te horen en daar ook met een houdingsverandering op te reageren (mijn leasepaard is nogal een miepmerrie) en als de muziek zachtjes aanstaat, helpt het mij juist om die kleine dingetjes niet meer te horen/registreren.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:16

Bij mij werkt het perfect als ik een muziekje in mijn oor heb. Gewoon normaal geluid zodat ik de omgeving ook nog wel hoor. Pony en baas zijn nogal snel afgeleid en er zijn waar wij staan genoeg dingen om ons af te leiden. Door de muziek wordt mijn wereld een soort van verkleind en ben ik echt alleen met mijn pony bezig. Ze loopt echt veel beter als ik muziek hoor. Het kan echt het verschil zijn tussen totaal niet meer door een hoek willen lopen of gewoon doorlopen, als ik het gevoel heb dat ze lastig gaat doen ga ik meestal nog meezingen ook, gaat poown gewoon op het vrouwtje letten in plaats van op bakkabouters. Raar maar waar. Vind het ook leuk om wat met het tempo van de pony te varieren op de muziek. Ik zie er geen kwaad in. Buitenrijden vind ik wat anders maar dit moet kunnen.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:04

Heb 1 keer met muziek gereden. Kwam toen een nummer op en ik ging hardop mee zingen tijdens het rijden. Mijn paard reageerde daar op en letten toen helemaal niet meer op.
Dus geen muziek meer met rijden ;)