Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lowara schreef:als je jezelf zulke tijdsdoelen gaat stellen, gaat dit 100% zeker ten koste van je paard.

ik had begin dit jaar het doel om eind van het jaar L2 + 1 te zijn...MAK-KIE dacht ik toen
) en inmiddels zijn we dat wel en hebben we veel meer ervaring en nu begint het te lopen...
Lowara schreef:als je jezelf zulke tijdsdoelen gaat stellen, gaat dit 100% zeker ten koste van je paard.
ambre schreef:Ik had mezelf ook een hoog doel gesteld vorig jaar:ik reed Z2 en mijn doel was om aan het eind van het jaar een slipjas te mogen kopen(dit mag ik als ik ZZ zwaar+5 ben) en het is me toch maar mooi gelukt!
Het is echter belangrijk om niet gefrustreerd te raken als blijkt dat je je doel niet gaat halen.Voor mij was mijn doel dan ook meer een 'hopen op' en dan is het des te leuker als je het haalt.
Zonder doel en wedstrijden ben ik niet fanatiek genoeg en laat ik hem makkelijker een dagje staan.Ik denk dus dat een doel stellen voor iedereen anders is.
Bovendien vind ik 1 klasse hoger in het jaar niet echt een heel hoog gegrepen doel,gewoon hard oefenen!!!

nu met een jong paard is mijn doel een fijne proef te rijden zodat het een goede ervaring is. En ik heb evenveel plezier.