Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

amosje schreef:ik kijk naar hoe het hooi gegeten word krijgen ze het op krijgen ze meer
maar die van hun krijgen het niet eens op wat ik geef dus vind het zonde dat hun maar liggen bij te gooien en niet luisteren
van de week had hij zelf moeten zien dat er smorgens nog in het netje van de pony zat
vandaag was de stal van de paarden een heel pak properder omdat ze zich niet zitten op te jagen omdat die andere aan de poort staan te trappelen en allemaal tegelijk eten hadden gekregen
en ik heb geen openingsuren als ze de paarden om 9 u savonds nog willen mee bezig zijn heb ik ook geen problemen mee hoor,
ze zaten te mekkeren over dat er veel modder was,
hallo doe dan laarzen aan en geen naaldhakjes eh en het is toch van het getrappel van hun paarden savonds dat er zoveel modder is want die van mij staan dan op stal en ze komen uit een wei achter de ingang weide dus..
en ik heb voldoende weide maar het is niet dat de weides langseen liggen maar achtereen en als ze wat verder staan liggen ze te zagen dat de paarden dichter aan huis moeten
enzo kan ik nog wel weer even doorgaan
@ zap: ik heb de mogelijkheid 24/7 buiten met hooi en bieten inbegrepen of de stal en zij willen op de stal dus zullen ze met de restmoeten volgens, enja idd in het begin was het geen probleem maar toen waren zij alleen hier nu zijn er meerdere
en de paarden die buiten staan neem ik ook nog apart en voer hun brok bij naargelang de hoeveelheid het paard nodig heeft
Verder hebben ze gewoon een hele dag hooi te eten, lekker voor ze en gezond.
Nou sta ik op doe het zelf dus geen haan die er naar kraait, maar voorheen heb ik ook altijd eisen gesteld over het voeren: MIJN paard, IK bepaal hoeveel hij krijgt, NIET de pensionhouder. Geld is daarbij geen probleem maar daar moet wel over gepraat worden.Urielle schreef:Eigenlijk zou ik bij het grote deel van de Bokkers niet op stal willen staan gezien de reacties. Jury vormt hier voor mij een hele positieve uitzondering op.
Als pensionhouder altijd EERST praten, en ook ruimte laten voor het verhaal van de andere kant!
Buiten zetten: wat is nu het probleem als die mensen hun paarden later binnenhalen? Ga daar dan samen een oplossing voor zoeken!
Hooi voeren: ik neem aan dat de kosten het probleem zijn. Vraag ze dan een extra bijdrage omdat ze extra hooi willen voeren of stel dat ze dan moeten zorgen voor eigen hooi! (heb ik ook gedaan op een vroegere stal, eigen baaltjes als aanvulling op het stalrantsoen).
Mijn eigen kant:
Mijn paarden vermorsen ook hooi. Mijn ene paard gebruikt een deel hooi om op te plassen en dat eet hij niet meer op. Als je minder geeft, eet hij gewoon minder en wordt mager, hij blijft er wel op plassenVerder hebben ze gewoon een hele dag hooi te eten, lekker voor ze en gezond.
Nou sta ik op doe het zelf dus geen haan die er naar kraait, maar voorheen heb ik ook altijd eisen gesteld over het voeren: MIJN paard, IK bepaal hoeveel hij krijgt, NIET de pensionhouder. Geld is daarbij geen probleem maar daar moet wel over gepraat worden.
En over het binnenhalen: ik heb ook liever zo min mogelijk mensen aan mijn paarden, ivm opvoeding maar ook ivm aansprakelijkheid.
Enfin, kern van de zaak: eerst praten, huur opzeggen kan altijd nog.
Urielle schreef:Als mensen ongevraagd aan mijn paarden zitten, kunnen ze mij ook op hoge poten verwachten hoor. De enige reden die het kan verantwoorden is een paard met koliek ofzoiets.
Als mijn paard niet genoeg te eten krijgt naar mijn zin, zorg ik er ook zelf voor. Als de pensionhouder het daar niet mee eens is, moet ie maar meer voeren.![]()
Een pensionhouder die gewoon zegt mijn wil is wet ben je als verantwoordelijke paardenhouder beter kwijt dan rijk. Pensionhouder heeft er tenslotte geen last van als jouw paard mager wordt, als je paard zich lostrekt en gewond raakt ben jij als eigenaar gewoon verantwoordelijk omdat je 'er mee akkoord bent dat de pensionhouder hem binnenhaalt'. Tenzij je daar dus niet mee akkoord bent
meggiemeg schreef:Urielle het is JOUW paard dat klopt maar je gaat toch eerst ergens even kennis maken en praten over de spelregels?
Als die spelregels je niet aan staan ga je toch simpelweg op zoek naar een stal waar ze je wel aan staan?
je kan er soms echt niet meer aanuitUrielle schreef:Dinger schreef:Het lijkt mij als je een paard in pension zet bij iemand dat je niet kunt verlangen dat diegene niet aan jouw paard komt.
Tuurlijk wel, zelf binnenzetten, zelf buitenzetten, wanneer moet iemand dan aan je paard zitten?