Rijden met dit koude weer? Hoe hou je het vol?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:00

ikkeweer schreef:
Als beest er maar uit komt, dat is het belangrijkste. En dat komt ie wel, of in het uitloopje bij dr stal of wat ik net noemde.

HELEMAAL mee eens, ik rij nu ook en ga lekker naar het bos (wandelen of rijden) omdat hij dan lekker weer wat afwisseling/afleiding heeft. Vind dat hij ook leuke dingen moet hebben nu, blijft ie bovendien nog een beetje zadelmak ook ;)

Ashley5

Re: Rijden met dit koude weer? Hoe hou je het vol?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:05

Het enige wat ik nu doe is een beetje stappen in de buitenbak. Nu er een zachte laag sneeuw overheen ligt, kan dat wel zolang we rustig rond stappen. Maar verder kan ik gewoon niet rijden.
Tja, ik ben zeker weten geen koukleum. Ik loop makkelijk een uur of twee met één paar sokken in mijn stalschoenen, gewone kleding met een winterjas, een paar handschoenen en een muts rond zonder het koud te krijgen. Hoogstens alleen maar drie vingertoppen, omdat er gaten in mijn handschoenen zitten. Maar ik red het daar al makkelijk mee tijdens het lopen en het rijden. :P

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:44

ik zou thermoboots kopen en dat jij je lekker dik inpakt doe gewoon ski handschoenen aan dan is het minder koud:P

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:58

heb de koude weken dapper door gereden en gedaan maar heb nu een flinke luchtweg infectie en voel me net een dweil!! :(

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:00

Ik ben echt een koukleun maar met rijden heb ik het nooit koud. Gewoon een thermoshirt aan, trui, en een lekkere winterjas aan.
En de thermoboots die ik het zijn zwaar k*t! Bont was na 1x dragen al plat en nu vallen ze 2 maten groter.... :x dus valt niet mee te rijden ga hierdoor me hakken enorm optrekken, en ze blijven ook achter het zadel hangen omdat ze afzakken.

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:40

Oe, buiten rijd ik echt niet met dit weer ;o.
Ik ga fietsend al dood van de kou om het maar zo te zeggen ..
Respecht voor jou dat je het wel doet :P.

En vooral heel goed inpakken :).
En als het echt te koud is, gewoon niet doen :o

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:48

Gewoon erop gaan zitten en gaan ;)

Wij hebben gelukkig wel een binnenbak dat scheelt heel veel. Het er heen gaan is soms wel een lastig maar als ik er eenmaal ben dan gaat het wel. Verder doe ik gewoon met instappen haar deken ook over mijn benen en ga aardig snel draven, eerst een paar rondjes aan de lange teugel voordat ik haar echt oppak.

orakeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:25

ik ga gewoon rijden
we hebben alleen een buitenbak waar nu nog sneeuw in lig
ik doe zelf een thermobroek aan en dikke jas en warm dat ik het dan heb na het rijden
paard een dekentje op omdat ie geschoren is
ik had hem 1 week laten staan
maar moet nu toch wel ff lopen
hij kreeg stal benen
moet zeggen hij graag mee gaat met mij hahaha
moet wel voorzichtig doen i.v.m sneeuw maar het gaat goed

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:29

god zij dank heb ik een binnenbak tot me beschikking :D Buiten met die kou is niet echt wat! maar als je nix anders hebt moet je toch wat.
en tegen kou kan je je kleden gelukkig! alleen wordt je gezicht zo koud door die ijzige wind ( merk ik al op de fiets haha )

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:35

wij kunne gelukkig nog steeds goed rijden in de buitenbak!
thermolaarzen, therom onderbroek rijbroek thermo shirt. 2 truien een fleesevest een jas een sjaal en handschoenen en heelrijk rijden!!! met in en uitstappen lekker onder de uitrijdeken!
Ik heb het nooit koud!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:38

Ik ben echt verschrikkelijk!
Ik had vandaag; t-shirt, trui, vest, jas. Onder mijn rijbroek nog een legging, plastic zakjes om mijn voeten om ze warm te houden..en jawel hoor! Ik had het stik-koud!
K ben zo'n koukleum..ongeloofelijk!

draver170

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:39

hempje, dunne fleece trui, dik fleecevest, dunne sjaal over mijn oren onder mijn cap, handschoenen,winddichte jas, thermoboots en lekkere wame rijbroek. evt nog thermosokken en ondergoed en rainlegs voor koude . heerlijk geen kou en als mijn neus koud is sjaal over mijn neus!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:46

Je moet vooral zorgen dat je droge kleding mee hebt voor na het rijden.
Als je aan het zweten bent en dan de kou in brrrr.

maysie_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:47

wij kunnen niet eens rijden :(
de hele bak licht onder de sneeuw
we hebben het wel een keer weg geschept (een klein stukje) echt een rot werk!
de dag erna begon het weer te sneeuwen.
maar wij rijden nu dus helemaal niet

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:56

Ik heb alleen een buitenbak tot me beschikking.

Me paardje gaat wel zo veel mogelijk naar buiten , word gepoetst, wandelen doe ik ook en noem het maar op, maar echt intensief rijden doe ik niet. (als je niet intensief rijdt heb je het inderdaad koud, heb ik ook :o ). Af en toe kruip ik er wel eventjes op, ga ik even in de bak stappen en een beetje draven. (als het niet bevroren is!) Maar dit is vooral zodat ik niet als het wat mooier weer is, er gelijk afstuiter (jonge pony/paard). De bak is vaak bevroren en dan rijdt ik er niet.

Ik kan zegmaar een stuk naar achter rijden, maar me paardje is nog niet helemaal ''buitenritproof''. Dit zijn we dus nu goed aan het oefenen (schrikt nog van vanalles). Daarom ga ik liever niet in de sneeuw rijden met haar, wil het wel gaan proberen alleen stappen, ivm uitglijden enzo mocht ze er ineens vandoor gaan. Als er geen sneeuw ligt rijd ik altijd naar achter (langs de weilanden een paar km)

Maar om nu terug te komen op jou onderwerp, de kleding. Ik doe dikke sokken aan, met daarover thermosokken. Zo krijg je geen ijsvoeten. Ik rijd wel met handschoenen aan, anders kan ik na het rijden me vingers niet meer bewegen :+ Verder gewoon zo als altijd, een broek (rij of spijkerbroek) en een dikke trui en een dikke jas. En ik heb het niet koud dan ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:17

Als ik echt ga rijden kleed ik mij juist niet dik aan, hoe koud ook, omdat ik het binnen no time bloedheet heb. Begin met handschoentjes en sjaal + jas voor in en uitstappen, maar met echt intensief trainen gaat alles uit. Soms dunnere handshcoentjes. En dan met uitstappen weer sjaal, jas en handschoen aan.

Ik rij nu veel buitenritten, heb termo laarzen, en dan draaf ik af en toe lange stukken als ik het koud krijg en dan zijn mijn handen, tenen en alles binnen no time weer lekker warm :)

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:33

Wij hebben een binnenbak maar misschien kan je gewoon hele warme kleren aantrekken? Meestal heb ik het ook koud maar vaak krijg ik het warm van rijden.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:30

Uhm eigenlijk niet zo moeilijk.
Gewoon m'n paardrijbroek, shirtje, vest of trui, sokken, handschoentjes, thermolaarzen en een winterjas!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:34

ik heb buitenbak
ik rijd gewoon met leren laarzen en dikke br handschoenen
sjaal en winterjas
niks aan de hand daarna thermoboots aan en ff opwarmen binnen

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:36

Ik ben ook altijd buiten en heb het haast altijd koud haha.
maar als je in beweging blijft dan komt het wel goed :))
alleen met rijden krijg ik hele koude voeten en handen.
weet ik zelf ook niks op jammer genoeg.
kan niet wachten op de zoooooomer :))

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:58

Nordan schreef:
uggs aan.. muts op.. en rijden maar..

Dat lijkt mij niet echt veilig!!! Die dingen zijn heel breed en hebben geen hakken of goede zoolen.....

Ik doe gewoon een ski broek aan over mijn spijkerbroek. Heerlijk met van die bretels dus je onderrug is ook lekker bedekt....
Goede stevige wandelschoenen met daarin geitenwollensokken...
En dan twee paar magic gloves over elkaar heen (gaan bij jullie die vingertoppen ook altijd zo snel stuk????)

Eigenlijk heb ik het na een stukje rijden ook niet koud meer, alleen je gezicht een beetje....

Ook ik moet gewoon in de wei rijden of in het bos, heb geen beschikking tot binnenbak.....
Ondanks de sneeuw is het nog te doen allemaal.....

kimroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:30

als het van dat gure weer is, dat de kou door je heen snijd rij ik niet, ben niet zo'n held :o
en anders zo fanatiek mogelijk rijden en daarna een kop thee.

xMaykee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:01

Heb nog altijd een legging onder mijn paardrijbroek aan. 2 dubbele sokken en dan laarzen aan. Verder een shirt met lange mouwen aan en daarover een capuchontrui en een jas .Dan heb ik het niet koud hoor. :o

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:03

Ik heb al een hele poos niet gereden, maar morgen gaat het gebeuren, met mijn nieuwe thermolaarzen haha, ik kleed me lekker warm aan en dan gaan met die banaan!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:50

Uhhm nou ja je kan je kleden tegen de koud,
meestal heb ik een dikke rijbroek aan met een legging er onder (soms 2) :+
thermolaarzen, goede handschoenen, dikke winddichte jas, sjaal.
scheelt dat ik een binnenbak heb maar heb ook jaren met een buitenbak moeten doen
en nou dan leer je wel wat dik aankleden is :Y)
alleen heb ik heeel erg last van wintertenen en daar is soms geen kou tegen te bestrijden.
dat vind ik altijd wel behoorlijk K. :o