Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

niet zo aangevallen voelen meteen zeg.

Silence schreef:Voor een paard wat in gaat vallen en niet goed overweg kan met de temperaturen, kan het teveel zijn om ook nog te moeten rijden. Dat is de link volgens mij
Daphne_65 schreef:Is het niet een optie om een regendeken zonder vulling maar met fleecevoering op te leggen?? Is iig net iest warmer dan een "gewone"regendeken.

Kirr__ schreef:Daphne_65 schreef:Is het niet een optie om een regendeken zonder vulling maar met fleecevoering op te leggen?? Is iig net iest warmer dan een "gewone"regendeken.
Ik lees hier dat een regendeken met fleece hetzelfde zou aanvoelen als een deken met 100gr vulling. Weet niet of iemand er ervaring mee heeft... Ik was van plan van dit in de winkel ook nog eens na te vragen, want ze moet het natuurlijk niet te warm krijgen ook niet ...
petitparis schreef:Aangezien je paard begint in te vallen, zou ik voor een 150 of 200 grams outdoor deken gaan. Een ongevoerde regendeken heeft bij deze temperaturen niet veel zin, de deken belet het paard z'n haren recht te zetten om zo meer lucht vast te houden voor een hoger isolerend vermogen. Onze paarden (volbloeds) staan allemaal onder een 200 grmas winterdeken en gaan overdag buiten en 's nachts op stal. dit zijn buiten stallen, maar met dez vrieskou gaan de bovendeurtjes 's nachts dicht en blijft het lekker warm in de stallen.
Zelf ben ik zeer tevreden over de dekens van Horseware.
Bij Cayers in Geel zijn het kerstkoopjes , dus op sommige artikelen extra korting of dubbel op de klantenkaart. Equishop in Geel geeft dan momenteel al kortingen op alle winterdekens en zijn over het algemeen al redelijk scherp met hun prijzen (voor België dan toch, want ik raad je aan om volgend jaar bv via Josie of josBE hier op bokt een deken te bestellen, selfs met extra verzendkosten naar België ben je vaak nog goedkoper uit, spreek uit ervaring).
AVS in Vorselaar heeft ook veel keuze, maar nooit dikkere dekens dan 200 of 220 grams.
Ik zou zeggen Als je een Horseware amigo of Weatherbeeta ( 175 en 185)wil passen, pb maar kan je bij eentje komen halen om te passen.
russel schreef:Goed veel hooi voeren, ik heb net even gevoeld maar hij heeft een warm gezicht en warme oren en mijn paard zit maar heel dun in zijn winterhaar, zonder deken buiten. Hij krijgt heel veel hooi en hij eet ook heel veel....niks geen hooibuik dus hij heeft het echt wel nodig.
Dekens kunnen ook een paard kou geven, als ze te dik zijn gaan ze zweten of als er veel kieren bij de bost zitten zodat bij beweging de warmte verloren gaat. Immers hij kan zijn haren niet opzetten. Als ze plat liggen met dit weer, de zon, dan hebben ze het gewoon heerlijk behaaglijk, niks warm.
Invallen is omdat veel mensen in de winter net zoveel voeren als in de zomer en veel paarden krijgen maar 2 keer per dag hooi, misschien een plakje er dan nog bij, maar dat is in de winter te weinig. Hier gaat een klein pak hooi per dag er door heen...
aerdenhout1 schreef:Vanacht Word het berekoud...min 10 /15 hebben ze het over.
Gooi gewoon een lekker warm dek op...slaap je beter en je paard vind het vast heel lekker om het warm te hebben vanacht!
IK weet dat ik er niet slechter door slaap omdat ik weet dat de paarden hier in een lekker bed liggen en een deken op hebben!!!
Kirr__ schreef:Ik lees hier dat een regendeken met fleece hetzelfde zou aanvoelen als een deken met 100gr vulling. Weet niet of iemand er ervaring mee heeft... Ik was van plan van dit in de winkel ook nog eens na te vragen, want ze moet het natuurlijk niet te warm krijgen ook niet ...
Jolliegirl schreef:Ik laat het nog maar een keer zeggen....
ben wel erg benieuwd waarom je je direct zo aangevallen voelt.
anoouk schreef:spiritxxx schreef:Ik zou dan maat 205 opleggen, want mijn paard is 163 en 195 is voor hem al te klein, terwijl hij niet echt dik is.
En dan zou ik denk ik 200 grams opdoen, om te beginnen.
maar voor mijn paard van 173 en normaal gebouwd is 205 al bijna te groot
Fransje_70 schreef:Kirr__ schreef:Ik lees hier dat een regendeken met fleece hetzelfde zou aanvoelen als een deken met 100gr vulling. Weet niet of iemand er ervaring mee heeft... Ik was van plan van dit in de winkel ook nog eens na te vragen, want ze moet het natuurlijk niet te warm krijgen ook niet ...
Je kan even bij de Bucas dekens kijken op http://www.paardendrogist.nl, daar staat alle info van de dekens op, hoe ze gevoerd zijn en o.m. hoeveel grams ze zijn (ook de smartex rain) en onderaan een temperatuurstaatje per deken voor welke temperaturen de deken geschikt is. Je hoeft de deken daar niet te bestellen maar gewoon ter orientatie. (En dan effe op tweedehands site kijken of je de deken niet voor de helft van de prijs van iemand kan overnemen, ik heb net een All in One voor 60 euries gescoord, nieuwprijs meer dan 200 euro, wel even checken of ie nog waterdicht is natuurlijk.... anders even professioneel laten behandelen)
O ja ik heb dus ervaring met die Smartex Rain met Fleecevoering, 100 gr, ben vanmiddag even bij mijn paard geweest ze heeft er de afgelopen nacht en vandaag mee opgestaan en ze voelde goed warm en ze stond er goed gehumeurd bij. Ze heeft dus zelf een behoorlijke wintervacht, maar door haar stijve achterhand zag ik dat ze haar rug toch niet warm genoeg kan houden. Vandaar nu even dit deken (en vannacht met fleecestaldeken eronder, totdat ik all in one binnen heb)