Geschoren paard, deken met hals?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Geschoren paard, deken met hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:52

Je merkt het toch als je paard het koud heeft. Dus als hij het niet koud heeft zonder halsdeken is dat toch prima.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:05

Nou ik denk niet dat je dat zo makkelijk merkt.. De rest van zn lichaam wordt wel lekker warm gehouden, dus hij gaat vast niet rillen als zn hals onbedekt is, maar dat wil dus niet zeggen dat hij het niet koud heeft op zn hals. Ik heb gewoon zoiets: Je haalt iets weg wat er niet voor niets zit, geef hem daar dan ook iets voor terug..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:13

Als je paard het niet koud heeft merk je niks inderdaad. Waarom zou een paard als hij het koud zou hebben zonder hals en buikflap lekker in de sneeuw gaan rollen?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:18

De mijne zou dat ook echt niet in zn hoofd halen dat te doen.. Als ik hem zonder halsdeken buiten zet, staan de haartjes die hij nog heeft recht overeind op zn hals.. Dat doen ze normaal om zich warm te houden, maar als ik al zijn dikke haartjes eraf heb gehaald, helpt dit hem dus niet.. En als die dus nog maar net geschoren is en dus eigenlijk bijna geen haar heeft, zul je ook niet zien dat die haartkes overeind staan..
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 16-12-09 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:19

Ja jou paard kan het best koud hebben natuurlijk, die van mij overduidelijk niet ;)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:22

Zoals ik eerder in dit topic heb gezet mijn paard staat al 5 jaar met geschoren hals buiten. En ik verzeker je hij heeft het echt niet koud!! Vorig jaar nieuwe deken nodig en net als iemand hier hij stond te zweten onder 400 gr. Dus dan doen we ook niet weer hij staat onder 300 gr en er komt niks meer bij.

Overigens scheer ik mijn paard niet alleen omdat hij het met rijden warm heeft maar omdat hij het helemaal warm heeft.
En sommige paarden houden er helemaal niet van om ingepakt te worden, die van mij heeft 1 dag me hals gestaan (zijn eigen deken was stuk) nou ik kan je vertellen dat ik mijn paard bijna nog nooit zo ongelukkig heb gezien!

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:20

die van mij is dus zoals eerder gezegd gister geschoren... en staat onder ong. 500 gram. Hij is buiten geweest en ik heb z'n oren/oxels en z'n vacht gevoelt....

Resultaat:

Oren: Lekker warm niks mis mee..
Oxels: Ook al zo lekker warm..
Hals zonder deken: gewoon zoals die altijd voelt warm...
Onder de deken: Warm maar niet te..

Stel dat ik merk dat hij wel kouder wordt bij z'n oren en de rest.. dan heb ik hier een nieuwe deken liggen die er zo op kan.

Veel zeggen hier als je iets weghaalt meot je hem er ook iets voor terug geven dus dan zou je hem ook maar sokken/beenwarmers aan moeten doen en een bivakmuts op.

Mijne heeft z'n benen en hoofd niet geschoren.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:43

ik ga er vandaag nog wel een hals aan fiksen omdat ik er zelf niet gerust op ben.. nou ook met die sneeuw :n vandaag hoop ik dat mijn hals binnen komt!

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:06

Die van mij heb ik net even lekker naar buiten gegooit.. eventjes dikker dekentje erop... is geschoren en staat zonde rhals wat doet ie??? rollebollen in de sneeuw :P

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:15

mijnes is helemaal kaal, maar wordt binnenkort weer gedaan.
hij heeft 2 winterdekens op zonder hals, dus 2x 200 grams.
ik wil eigenlijk wel een hals voor hem hebben maar die kan niet op zijn deken vast gemaakt worden en mijn knollie is nogal een mutsje dus ik dnek dat hij em af of verkeerd om krijgt zegmaar :P

@Uppojono:
het is waar dat je iets weghaalt maar mijn kwpn'er met vacht heeft geen 400 grams om hoor!
die staat met een halsloze 200 grams.
het is wel zo dat je het haar bij hem weg haalt maar je kunt ook teveel warmte willen vasthouden, wat ook zeer ongezond is.
als ik er nu ook nog een hals bij zou doen, dan weet mijn pony zometeen helemaal niet meer hoe hij zichzelf warm moet houden en is hij voor 100% afhankelijk van een deken met hals.

Nadiah_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:34

Mijn shetlander heb ik van de week geschoren, hij is supper blij en lekker warm. (zonder hals deken) Als hij buiten is geweest en wat nat is geworden doe ik hem wel even een hals om maar hij heeft het echt niet koud. Ik denk dat het ieder zijn eigen is of je het wel doet of niet.. zelf heb ik er wel over na gedacht om het tedoen.. Maar bij ons in de stal is het totaal niet koud. Dus reden om tedoen heb ik eigelijk niet.

_enjoykeuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:51

als het echt te koud is gebruik ik mijn deken met hals omdat dan de borst van mijn ^paard goed bedekt is.:p