na 4 maaden erachter komen dat ik een miskoop heb gedaan!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Re: na 4 maaden erachter komen dat ik een miskoop heb gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 03:46

Een gelpad alleen voorkomt geen problemen. Dan heeft het zadel wss niet goed gepast. Laat haar maar eens goed nakijken, nu ben je aan het gissen. Ik snap dat je gerustreerd bent. Je eerste paardje is toch heel bijzonder. Feit blijft dat je dit paardje zo gekocht hebt. Je kunt dit niet meer verhalen op de vorige eigenaar. Maar wie weet wat de DA gaat zeggen, misschien valt het allemaal reuze mee. Als het paardje 2 jaar bijna niet gereden is, en je zet haar nu vol aan het werk kan het ook zijn dat ze gewoon overbelast is door verkeerde training. Wat zegt je instructrice eigenlijk?

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 03:57

nee ze is helemaal juist niet volop aan het werk geweest. Ik reed 1 a 2 keer per week waarvan dan 1 keertje les. Voor mij was het echt om te leren rijden op een goede manier, en voor de rest was het de bedoeling gewoon lekker recreatief te rijden.
En na de eerste hoefbevangenheid bij mij, heb ik eigenlijk zo nu en dan een beetje gestapt.
Me instructrice ja die helpt me echt bij alles, daar ben ik heel blij mee! maar die zij al vanaf het begin dat ze kort en stijf liep, ze heeft echt een heel apart loopje.
ja gissen dat las ik dus hier op bokt in een bericht van de vroegere bijrijder.
maar laat haar zeker nakijken, ik probeer het ook allemaal van me af te zetten. maar dat is zo moeilijk :)
maar ik laat haar zeker goed nakijken want het is echt een schatje. :)

Ik ga haar ook nu niet verkopen aan een leek en gewoon verzwijgen wat ze allemaal mankeert,, ja toch. Ach ja ik heb tenminste een zuiver geweten en kan mezelf nog recht in de spiegel aankijken :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 04:01

Dat is het belangrijkste ;) Ondanks alles geniet vooral van haar, laat de oude eigenaar voor wat het is. Als de DA is geweest kun je verder kijken wat te doen

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:53

Vanuit een klein weilandje met veel paarden naar een groot land kan al om moeilijkheden vragen en kan de hoefbevangendheid inderdaad bij jouw zijn ontstaan....ging ze op dat andere adres ook 's nachts opstal of ?

Wat kun je nu verwachten voor 800 euro incl.spullen en de informatie die je al eerder had gekregen....2 jaar niet gereden...

Ik plaats juist bewust die uitroeptekens , omdat ik het uit ervaring zo vaak meemaak , hoeveel ellende en nasleep maar vooral ook de financiele nasleep er vaak achteraan komt en dan pas beseffen dat het echt nooit wat zal worden....
Koop nooit op de bonnefooi of om de mooie ogen (emotie)....de handel is zo verrot....er is gewoon géén toezicht op !

Zoek hulp bij mensen met een soortgelijk probleem en type paard, die ook zo met hun paard begonnen zijn en er daadwerkelijk nu wat mee kunnen, want je hebt duidelijk begeleiding nodig in het hoe en waarom !
Waar woon je ( mag ook via pb) ?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:03

800 euro voor een paard incl spullen, kun je zelf wel verzinnen dat hij niet ok is.
Mijn oude paard had een blessure waar hij bij recreatie geen last van had en die is voor meer weggegaan zonder spullen...

Ik snap inderdaad niet dat iemand een paard kan verkopen dat zo slecht is.
Het beest word er niet mee geholpen. Maar ik snap ook niet dat jij niet iemand met verstand van paarden
mee hebt genomen dat had je veeeeeeeeeeel ellende kunnen schelen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:06

Om terug te komen op het zogenaamd moeten melden van verborgen gebreken.
Jij hebt daar niet om gevraagd en daarnaast schrijf je dat de DA er al bij geweest is en hoefbevangenheid heeft geconstateerd.
En pas daarna is het paardje naar jou gegaan. Dus dit wist je.

Zou een mooi wereldje zijn hé, wel je paard mogen houden en ook nog eens je geld terug krijgen :=

Als ze vanaf het begin al zo kort en stijf liep, dan had je haar meteen terug moeten brengen. Niet een klein half jaar later.

Probeer het inderdaad van je af te zetten. Kies voor dit paardje of kies voor iets anders.
Maar hierin heb je geen rechten omdat jij niet aan je kopersplichten hebt voldaan.
Dus ermee blijven lopen werkt niet, kijk naar de toekomst en laat het verleden rusten.

Echter hoeft een paardje van €800 niet direct problemen te betekenen. Ik heb er ook eentje van dat bedrag (echter wel excl. alle spullen) en die heeft nog nooit wat gehad en is ondertussen bijna 4 jaar van mij.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:09

wanneer leren mensen nou eens dat je voor 800 euro geen gezond paard koopt!!!

bijna alle topics over katten in zakken op bokt gaan over paarden in de lagere prijsklasse.............

mensen willen gewoon in de maling genomen worden, een goed paard kost geld...... PUNT

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:12

Precies silence! Heb nog nooit meer dan 1000 euro betaald, maar waren wel meestal veulens. Behalve mijn 14 jarige welshmerrie, die was dus al ouder. Was ook kerngezond heeft maar 1x iets gehad, helaas was dat wel meteen het einde. Ze brak haar been in de wei toen ze net 5 maanden drachtig was.

savana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:13

Helemaal met kiwoko eens, 800 euro inclusief spullen en je wist van te voren al dat t niet goed zat!
Laat dit een goed les zijn

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:18

KiWiKo schreef:

bijna alle topics over katten in zakken op bokt gaan over paarden in de lagere prijsklasse.............

mensen willen gewoon in de maling genomen worden, een goed paard kost geld...... PUNT

Hier ben ik het helemaal mee eens.
800 euro dan heb je nog eens een dekking (van een kwpn hengst dan he)

Ik hoop voor je dat dit een goede les voor de toekomst is geweest en mocht je in het vervolg weer een paard gaan kopen, neem dan in ieder geval iemand mee die er verstand van heeft.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:19

Dan zal ik wel weer een uitzondering op de regel hebben.

Maar nee, wij hebben hem niet gekocht omdat hij zo goedkoop was.
Maar omdat ik voor hem gevallen was en pas later hoorde we de prijs...

En zoals ik al zei, nooit wat mee gehad. Kerngezond beestje.

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:24

Goed die paar uitzonderingen daar gelaten.

Maar zoals ik het verhaal van de TS lees was ie voor de verkoop ook al kreupel en heeft er een DA toen ook hoefbevangen geconstateerd.
Lijkt mij dat er dan toch wel een lichtje moet gaan branden, zoniet een grote bouwlamp.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:24

broadway schreef:
het is een draver....met het uitproberen al struikelen....van dressuur naar western....je valt naar voren, zoekt andere zadel...
wilt graag springen....
EN NIET LATEN KEUREN ???
VOORAL VAN DRAVERS WEET JE HOE ZE GEFOKT WORDEN...TE VROEG BELEERD....VAAK MOETEN STOPPEN DOOR KREUPELHEID....
JE BENT INDERDAAD AL GEWAARSCHUWD, ZAG ALLÉÉN MAAR DIE "LIEVE OOGJES " EN WILT GELD TERUG EN PAARD HOUDEN ???
HOE NAIEF BEN JE EIGENLIJK, WORDT WAKKER !

en waarom heeft dat wat met dravers te maken? ik werk met dravers maar zo zijn ze echt niet allemaal ofzo.. en vaak moeten stoppen door kreupelheid is ook dikke ....s... sorry dit vind ik echt helemaal nergens op slaat.
ik ben het er wel mee eensdat ik gewoon mijn paard zou laten keuren en dat het stom van de TS is om dat niet te laten doen. maar om daarom nou even een hele sport af te gaan lopen kraken.. kijk eerst maar naar die verwende springruiters die hun personeel behandelen alsof ze slavenhandel doen als in de17de eeuw

dank u !

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:25

Precies, dat zei ik al.
DA had al hoefbevangenheid geconstateerd voordat het paard naar de TS is gegaan. Niks geen verborgen gebrek volgens mij.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:25

KiWiKo schreef:

ook onzin,. wij hebben een paard van het werk verkochtvoor 500 euro naareen super te huis:) en die vrouw rijd er nu gewoon heel hoog in de enduarance mee..
en ze was gewoon niet snel genoeg op de baan.. maarvoor haar geschikt..

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:26

Nee inderdaad, gewoon onkunde van de koper/TS.
Hoop daarom echt dat het een les voor d'r is voor de toekomst.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:27

paard staat nu bevangen schrijf je en je geeft het nog rijk voer ..

wat zegt de da daarvan ?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:29

Susyb schreef:
KiWiKo schreef:

ook onzin,. wij hebben een paard van het werk verkochtvoor 500 euro naareen super te huis:) en die vrouw rijd er nu gewoon heel hoog in de enduarance mee..

er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen................ zucht :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:33

Sja je hebt idd ook paarden met minder kwaliteiten, of sommige koudbloeden, of koudbloedkruisingen die idd onder de 1000 euro weggaan.
Evenals onbeleerde tuigpaarden , en dravers.

Een gezond rijpaard in de maat van een paard (dus geen pony) koop je vanaf 1750 ongeveer.
Goed rondkijken dan vind je ze wel.
Moet je geen sportpaard kwaliteiten verwachten.

800 euro incl toebehoren lijkt mij idd een paard met een gebrek.
Verkoper heeft geen meldplicht als koper niets vraagt en paard niet laat keuren.

Als men zelf te weinig verstand van zaken heeft is het niet meer dan normaal iemand mee te nemen met kennis van zaken.

Ik weet niet wat je wilt bereiken, want je hebt een normale prijs betaald voor een paard dat wat recreatie kan lopen.

En je wilt m niet teruggeven, dus ik denk dat je het beste kan doorslikken, ervan leren en nog genieten van de momenten die je met je paard hebt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:37

KiWiKo schreef:

Jep, een fijn paard dat gezond is, goede beweging en bouw heeft en gezond tussen de oren is kost geld (ik had zo'n 8000 euro gespaard en het paard kostte me uiteindelijk de helft daarvan... dikke mazzel, ik heb van dat extra geld haar wel laten keuren en foto's laten maken rondom).
Ik vind het wel sneu voor ts, ik ben blij dat ze bereid is te onderzoeken of er nog iets gedaan kan worden voor dit dier.
Wanneer het uitdraait op chronische pijn is het paard beter af op de eeuwige graasvlakten.
Veelal is goedkoop duurkoop, er zijn uitzonderingen.... maar zoals het woord al zegt: die zijn erg uitzonderlijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:38

Susyb schreef:
KiWiKo schreef:

daarnaast heb je ook nog eens behoorlijk mazzel gehad dat je dat paard niet voor dat weinige geld aan een verkapte handelaar hebt verkocht.......

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:38

wat heeft het paard nu?
Hoefbevangen?
Waardoor?Als je echt z'on dierenliefhebber bent als dat je in je openingspost schrijft probeer je er achter te komen wat het paard heeft en waardoor....dat kost wel iets meer dan wat je betaalt hebt voor het paard ben ik bang.

Foto's en misschien naar de kliniek?

Ik kan niet in je portemonnee kijken,maar het feit dat je een paard voor 800 euro met toebehoren koopt en het ook nog niet laat keuren....en dan ook nog verwacht dat je een topper hebt gekocht.....ach

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:43

Heb je het dier ook niet in de verzekering denk ik?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:47

Heb je een gediplomeerde smid? Is er al eens een fysiotherapeut of osteopaat bij je paard geweest? Heeft je paard ook gekoersd? Heb je het zadel nog dat je erbij kreeg en zo ja, heb je daar weleens naar laten kijken of het past?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:41

Net als Kiwiko, voor 800 euro kan je geen paard kopen met alle toebehoren.
Daarnaast, als je beginner bent, geen verstand hebt van paarden, waarom neem je dan geen "kenner" mee als je gaat kijken bij een paard? Desnoods zet je hem op film en laat hem/haar zien aan jou instructie of mensen die je vertrouwd.

Kortom, aan alle kanten niet slim aangepakt, kan op geld terug is weinig, je hebt het paard al 5 maanden, in feite kan verkoper zelfs nog zeggen dat je bij de spullen het paard gratis hebt gekregen.