Hoe ziet jou weiland er nu uit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:16

3 paarden op 2,5 ha weiland op zandgrond (Veluwe). Het is wel wat soppig soms, maar op 1 plek bij het hek na staat er overal nog mooi gras!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:17

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 06:43

zo dat is droog! :(:)
je mag wel een beetje van onze regen hebben hoor.
het was 2 dagen droog,maar vandaag zou het weer gaan regenen.
ze hebben bij mij op stal inmiddels bij de voerplaatsen blubber weggehaald en er wit zand neer gegooid,staan de paarden tenminste droog met eten :D

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 07:47

Valentijn staat nog buiten en bij hem is alleen het voorste stuk(bij het hek) kapot getrapt en modderig, de rest van het weiland is droog. hij staat met nog een ander op dat land.
Melody en Amor staan staan vanaf half 9 buiten t/m 3/4 uur en bij hun is het ook het voorste(bij het hek) kapot getrapt en modderig en de rest van de wei is droog. Hun staan met 3 andere pony's buiten.
Zafier staat van half 10 t/m 3/4uur buiten en bij hem is het bij het hek modderig en waar je door heen moet (springwei) om naar stal toe te gaan is ook allemaal plassen. Hij staat nog met 2 andere op het land

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 09:17

Modderpoel is bij de weides achter heel erg, als het paard aan komt lopen hoor je echt plons plons. Het modderachtigste is afgezet, ze staan nu op het iets drogere. De Belg staat op het weiland achter waar mijn paardje in de zomer 's nachts staat, dat weiland is nu dus kaal, net als het weiland voor waar de Belg van de zomer stond. Dat stuk land heeft nu rust, alleen konijnen graven er nu, dat is wat minder.
Het bak-weiland (wei met hoefslag) is een beetje modderig, maar mijn beestje springt over de plassen op de hoefslag, hij haat natte voeten!

blue_kim

Re: Hoe ziet jou weiland er nu uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:11

het valt bij mij nog alles mee na de regen van afgelopen tijd. ik heb 2 plassen in het land liggen in de hoeken, waar het iets lager ligt, maar die zijn nu na 2 droge dagen bijna weg, en verder is het allemaal redelijk droog. staat alleen bijna geen gras meer, dus moet flink hooi bijvoeren. maar heb nog 2 landjes waar vollop gras staan, maar deze bewaar ik voor van het voorjaar zodat die niet ook stuk gelopen worden.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:57

Bij ons staan de overdags buiten van 7 uur s'morgen tot 8/9 s'avonds
bij ons is alleen bij de ingang/uitgang het een modderpoel, maar voor de rest helemaal nergens
en ziet het weiland er perfect uit.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:21

Het is een grote modderpoel, de paardjes staan er ook niet meer in! Die staan nu op een afgezet stukje, soort paddock lekker heel de dag hooi te knabbelen. Het gras groeit ook niet echt goed moet ik zeggen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:29

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:14

Niet erg veel modder, alleen op plekken waar ze veel lopen (ingang van hekken enzo)
Het is een groot weiland en zo lopen ze het niet snel kapot. :)

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:57

Die van mij mag er af een toe een paar uurtjes in en loopt verder in de paddock. De wei ziet er daardoor nog prima uit.

sabrina1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:30

Die van mij staat overdag nog op de wei ( die heel groot is, dus alleen bij het poortje en drinkbak blubberig is....) samen met haar vriendinnetje die 2 maanden jonger is en een oudere welsh x shet ( die heel wat te stellen heeft met twee ukkies die elkaar hele dagen opzoeken om te spelen en te klieren....:))

AlterEvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:41

voor deel bij het hek is te erg voor woorden, maar verderop kunnen ze mét gras nog prima staan en eten!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:51

Ja, er zijn plekken met veel blub (veengrond). Maar met drie paarden op zo'n 3,8 hectare is het nog uit te houden 8-) . Aangezien wij hier geen paddocks/verharde delen hebben en ophokken geen optie is, ben ik echt van die weide afhankelijk. Er zijn nog plekken met voldoende gras te vinden, maar toch voeren we véél hooi bij. Lekker iets droogs en langstelligs te eten, dat lijkt me heerlijk paard zijnde. Ik hoop wel dat dit niet zo'n regenachtige winter gaat worden. Wat mij betreft daalt het nu tot onder het vriespunt en blijft dat zo tot het eind van de winter ;). Dagelijks laat ik mijn twenter even los in de bak (zachter en droger zand), daar gaat ze dankbaar kreunend in rollen/liggen. Maar aan de vachten van de paarden te zien rollen/liggen ze ook gerust in de blub (niet dat ze veel andere keus hebben).

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:06

Tot nu toe nog prima, wel af een toe een grote plas water in de wei.
Maar over het algemeen nog droog gelukkig.
En langs de afrastering een randje blubber, waar ze vaak lopen dus.
Word het te soppig en te blubberig hier, gaan ze op het zand.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:58

Heel veel plassen en modder.
Daarom staan ze dan ook in de paddock :)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:02

Bij de stalinloop & hooihok is het een grote blubzooi.
De rest is redelijk, gewoon wat plassen enzo, maar geen blubber.

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:04

Vies en superblubberig... En nat en glad :oo Maar achterin is het nog redelijk droog, daar voeren we nu ook maar het hooi. Dus binnenkort zal dat ook wel blubberig zijn := maar das altijd nog beter dan 24 uur per dag binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:06

Mijn wei ligt er prima bij. Soms liggen achterin een paar plassen, maar als het een nacht of dag droog is, zijn die ook zo weer weg. Heb ook geen last van modder. De paarden lopen 24/7 buiten.

draver170

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:09

Blub blubber de blub. De paarden zien er uit als kruising tussen grizlybeer en vaken!