Bijscholingsbijeenkomst Instructeurs niveau 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Re: Bijscholingsbijeenkomst Instructeurs niveau 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:17

Lucifer waar zat je ongeveer vanuit de bak gezien? Ik werd ook een paar keer flink neigig aangekeken omdat ik zat te overleggen :=

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:27

ik ben ook geweest en vond eerlijk gezegd de ochtend ook niet echt veel aan
soms klopten de dingen echt niet
jammer dat dit dan door een springruiter gegeven wordt
die 5 tempo waren wel erg duidelijk uitgelegd
het springen vond ik erg leuk
zeker hoe wim ermee speelt ook met de tribune
dingen opzoekt die fout kunnen gaan om zo te laten zien wat er gebeurd
daar leer je van

vind alleen dat er altijd mensen zijn die op de tribune zitten die denken dat ze het beter weten
dan heb ik altijd zoiets van hhmm volgens mij zit jij lager kader en heeft hij ietsje meer opleiding

wat me wel opviel is dat er bij die kinderen van die edwin geen lachje afkon

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:23

vond sommige op de tribune ook wel erg ..

inderdaad die kinderen van edwin konden niet eens lachen..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 22:48

xxitsmexx schreef:
vond sommige op de tribune ook wel erg ..

inderdaad die kinderen van edwin konden niet eens lachen..

Dat zegt dan vaak wel genoeg over die mensen zelf.....jammer dat ze het voor de anderen dan "verzieken"

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:16

Ik ben op dinsdag geweest. Ik vond het dit jaar veel beter dan vorig jaar. Toen vond ik het niveau te hoog, wel interessant voor onszelf, maar dat waren niet de problemen waar wij niveau 2 instructeurs bij het lesgeven tegenaan lopen. Ik heb eerder ook een meeltje naar de KNHS gestuurd waarin ik dit aangaf.
De 5 tempi vond ik een goede handreiking die ik ook ga gebruiken met lesgeven.
Ik vond de reactie van Wim op de vraag of die jongen geen bodyprotector aan moest wel goed. Hij zei “Ik moet het eerste onderzoek nog zien waarin bewezen wordt dat er minder gewonden vallen met een bodyprotector. Aangezien de eerste reactie bij een val vaak oprollen is, en dat met een bodyprotector niet kan.”

Ik vond het wel grappig dat de organisator aan het eind zei dat hij graag eventuele opmerkingen per emeel ontvangt, liever dan dat hij het op bokt leest. Haha, zie je wel dat ze allemaal op bokt zitten… :D Ik zal hem ook wel even een meeltje sturen dat ik het een vooruitgang vond t.o.v. vorig jaar.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 03:06

Helaas kon ik er niet bij zijn :-(

Nu lees ik over de goede uitleg van de 5-tempi en hoe handig deze is om te gebruiken tijdens het lesgeven..
Zou iemand me willen vertellen hoe deze uitleg er uit zag?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:18

Nou, ik ben toevallig ook op dinsdag geweest en als ik de '5 tempo's theorie' zou moeten gaan gebruiken bij een aantal van mijn lesklanten, dan raken ze helemaal het spoor bijster. Als ik tegen hun zeg of vraag naar het woord 'middendraf', dan slaan ze al op tilt, en ik denk dat iedereen die alleen niveau 2 heeft wel 'dat soort mensen in de lessen heeft'. :D IMO is het rijden van deze '5 tempo's theorie' alleen geschikt voor degenen die al wat verder zijn en deze mensen rijden over het algemeen ook wel vaker een tempowissel die ze langer aanhouden...

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:14

Mijn lesklanten verschillen van beginner tot wedstrijdruiter, als ze maar gemotiveerd zijn:-)
Komt de 5-tempo theorie erop neer dat je veel moet blijven schakelen in alle overgangen of wat werd er daar in Ermelo precies mee bedoeld?

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:01

JPS schreef:
Mijn lesklanten verschillen van beginner tot wedstrijdruiter, als ze maar gemotiveerd zijn:-)
Komt de 5-tempo theorie erop neer dat je veel moet blijven schakelen in alle overgangen of wat werd er daar in Ermelo precies mee bedoeld?

Ik heb het antwoord op mijn vraag inmiddels via pb gekregen, waarvoor bedankt!

Caroltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:41

Kon ook dit jaar niet aanwezig zijn, Wim heb ik laatst nog gezien bij rondje instructie. Is altijd plezierig om naar te luisteren. Leer er altijd weer wat als ik hem bezig zie/ hoor. Zou ook wel willen weten hoe die uitleg was over die 5 tempo theorie. Zal hiervan nog wat te vinden zijn op de KNHS site? zal straks eens kijken.