Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zinzi_jewel schreef:ophalen door Rendac kost haast niets ! Was 3,50 voor Evienne ( het te vroeg geboren veulen van mijn merrie ) Veulen was 1 mnd te vroeg ...
Wilde alleen absoluut niet zien hoe de kraan haar pakte en in de bak legde ...
Liezel1 schreef:Ik kende iemand die zijn paard zelf geschoten heeft.
Beest was in de omheining gerend en been hing er los bij. Was in het weekend en de DA die dienst had was al bij een ander spoedgeval, niemand anders beschikbaar. Deze man was jager en heeft zijn paard dus zelf geschoten.
Snackie schreef:Zinzi_jewel schreef:ophalen door Rendac kost haast niets ! Was 3,50 voor Evienne ( het te vroeg geboren veulen van mijn merrie ) Veulen was 1 mnd te vroeg ...
Wilde alleen absoluut niet zien hoe de kraan haar pakte en in de bak legde ...
Ik vind het een rot gezicht, heb het 1x gezien van een vreemd paard.
Maar wat ik hoorde van mensen die er gebruik van hebben gemaakt (van de rendac) is dat wanneer je het vraagt, ze zorgvuldig met je dier omgaan, en niet van 3 meter in de bak laten vallen.
ik wil dr laten ophalen. CarolShadow schreef:Snackie: Heb ik gevraagd om een discussie? Nee, heb het zelfs in mijn openingspost gezet.
Wat ik wou weten is of het mogelijk is om een paard te schieten zonder consumptie-bestemming en hoe dat proces evt. verloopt.
Hier wordt nu alleen maar dit en dat gezegd, waarvan ik niet weet wat ik moet geloven.
Ik vraag dan ook duidelijk in mijn post of iemand hier ervaring mee heeft.
Brainless schreef:Bij van veen (Nijkerk) kun je ook een tijd afspreken waardoor je paard niet hoeft te wachten en waardoor je er zelf (eventueel) bij kan zijn. Waarschijnlijk kan dit bij meer slachterijen.