Ik vind een BP echt vreselijk. Ik kan er niet mee rijden. Met springen moet ik m wel verplicht aan. Maar dit is omdat ik al meerdere keren een flinke val heb gemaakt.
Eliises
Geplaatst: 27-11-09 18:09
Met gewoon rijden draag ik geen bodyprotector maar ik denk dat het met springen wel handig is of als je naar buiten gaat, door het bos ofzo of als je over een harde weg gaat.
dankjulliewel voor de reacties! ik heb er echt wat aan vanwege de niet ervaring
Wegbenik
Geplaatst: 28-11-09 13:39
Ik zou zeggen, alleen gebruiken als je gaat springen. Want in het dagelijkse gebruik bij het rijden, vind ik dat het je hinderd. Je kunt niet echt een soort van lekker zitten...
het is wel veilig en handig! zelf draag ik er geen dus ik heb er geen ervaring mee maar ik denk wel dat het fijn is om er een te hebben.
suuzje11
Geplaatst: 28-02-10 10:40
ik doe bij springen en buiten rit wel een bp aan maar met dressuur niet en in de zomer ook niet maar wel altijd en cap maar maakt het dan veel uit dat je die bp een beetje ziet je rijd wel veel veiliger
Sosha
Geplaatst: 28-02-10 10:43
Ik rijd er tegenwoordig altijd mee, ik weet niet beter meer. En warm? Eh ja, als je gaat sporten krijg je het nog wel eens warm, dat beetje warmer van de bp maakt dan ook niet echt veel meer uit.
Over het niet lekker vinden zitten, zolang ik netjes recht op mijn paard zit, heb ik daar absoluut geen last van, maar het is wel waar dat je niet onder uit kan zakken met een bp, dat gaat niet lekker. Voor mij een extra reden om er een aan te trekken.
Ik merk er zelfs zo weinig van, dat ik er soms thuis (na afverzorgen en naar huis fietsen) pas achter kom dat ik hem nog uit moet doen. Ik krab ook gewoon de hoeven en doe de hoefschoenen van mijn pony aan als ik hem al aan heb.
Ook het idee dat springruiters en eventing ruiters minder bewegingsvrijheid nodig hebben dan dressuurruiters klopt volgens mij echt niet. (Ik lees hier dat mensen hem met dressuur hinderlijk vinden maar met springen weer niet, dat snap ik dus echt niet).
Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je een goed passende hebt, anders kan ik me voorstellen dat het geen rijden is (maarja, dat vind ik van een te kleine of te grote onderbroek net zo )