Petrie laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 01:30

heb gister ok nieuwe petrie's gekocht
heb de hele middag ermee gelopen ;( auw
toen auto gaan rijden was niet fijn maar ging beter als lopen
toen met me paard 5min gestapt en hield het niet langer vol dus op zadel erop en ja vraag me niet hoe ik erop ben gekomen (via krukje en me stijgbeugels 5gaten langer en heel veel auw auw auw roepen.
maar ik voelde totaal niet me paard met aandrijven :P
nou hoe ik die van mij niet veel tedrijven want ze mag alleen stappen en 3rondjes links en rechts draven
met afstappen was het glij auw grrrr :+ en strompel naar stal en wist niet hoe gauw ik ze uit moest doen
gauw me zadel hoofdstel en beschermers af en strompel naar de auto en gauw uit.
wat een opluchting :P
en ja geen dressuurzadel maar met springzadel :P heb maar bijde beugels 3gaten langer gedaan :P

maar goed even door bijten het zijn me 2e paard petrie's heb 9jaar met me eerste paar gedaan en vond het wel is tijd voor nette voor de wedstrijd.

knert zitten die vanjou ook zo hoog in je knie holtes?

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:42

Ik heb ook Petrie's. Ben er gelijk mee gaan rijden, trap lopen, gewoon lopen en gewoon zoveel mogelijk aangehad. De eerste week was het gewoon ff doorzetten en mn knieholtes waren paars & open :o

Maar uiteindelijk na 1/2 weken gingen ze al wat "zakken" en nu zitten ze echt heerlijk!

Marengo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:08

Ik heb Petrie standard. Ze blijven heel mooi. ik loop er altijd mee door de plassen..en natte bakken e.d. en gewoon daarna weer afspoelen en af en toe invetten..maar.. ik wil graag anderen.. want .. mijn benen zijn veranderd.. ze zijn me te groot geworden :S.. ze zijn 38,5 voetmaat.. en ehh 38 breed.. maar ik heb nu dus 36 breed nodig.
En die heb ik van iemand overgenomen.. maar voetmaat te klein! het is maat 37,5.
Dus bij deze zijn die ook te koop.
Maar ik wil graag overstaoppen op laarzen van divoza.. gewoonvoor 90 euro.. met een rits. lijkt me wel ideaal.. Alleen ze zeggen een rits voorin of aan de zijkant is beter..achterin gaan ze sneller kapot..

Marengo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:10

brenpasbeau schreef:
heb gister ok nieuwe petrie's gekocht
heb de hele middag ermee gelopen ;( auw
toen auto gaan rijden was niet fijn maar ging beter als lopen
toen met me paard 5min gestapt en hield het niet langer vol dus op zadel erop en ja vraag me niet hoe ik erop ben gekomen (via krukje en me stijgbeugels 5gaten langer en heel veel auw auw auw roepen.
maar ik voelde totaal niet me paard met aandrijven :P
nou hoe ik die van mij niet veel tedrijven want ze mag alleen stappen en 3rondjes links en rechts draven
met afstappen was het glij auw grrrr :+ en strompel naar stal en wist niet hoe gauw ik ze uit moest doen
gauw me zadel hoofdstel en beschermers af en strompel naar de auto en gauw uit.
wat een opluchting :P
en ja geen dressuurzadel maar met springzadel :P heb maar bijde beugels 3gaten langer gedaan :P

maar goed even door bijten het zijn me 2e paard petrie's heb 9jaar met me eerste paar gedaan en vond het wel is tijd voor nette voor de wedstrijd.

knert zitten die vanjou ook zo hoog in je knie holtes?

Ja in het begin zitten ze verschrikkelijk! maar dit duurt maar hooguit 2 weken.. tenminste wat ik me er nog van kan herinneren. in het begin kon ik niet ens de trap op! hahahaah.. maar later zitten ze heel fijn. en geven lekkr steun.

Estribo

Re: Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:13

Petries zijn wat stugger omdat het van rundleer is. Met inlopen heb je daar vooral last van en als je ze dus langer aan hebt. Ik heb cavallo's dat zijn leren laarzen van een ander soort leer wat minder stug is en zachter.. Ik kan hier ook de heledag op lopen als het zou moeten, ze zitten heerlijk en met inrijden/ inlopen heb ik ook geen problemen mee gehad :)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:17

Ik heb ze ook 2ehands gekocht met het idee: Als het niks is, ben ik geen honderden euro's kwijt... En ik ben helemaal om! Heer-lijk!
1 tip (heb ik gekregen van de bokker van wie ik ze kocht) waardoor ze niet inzakken en mooi in vorm blijven (ook rond je enkel) : Stop er een katoenen laken in! Geen laarzenspanners oid. Gewoon een katoenen laken. Die kun je helemaal in je voet en laars stoppen zodat ze in de vorm blijven en niet inzakken, en katoen voert ook het vocht in je laars af.
Mijn petries zijn inmiddels heilig voor mij! :D Als deze versleten zijn dan komen er dus echt wel nieuwe!
PS: ik heb geen ervaring met andere merken leren laarzen, dus ik kan geen vergelijking bieden.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:21

Inge_Tyara schreef:
petrie laarzen zijn van harder leer gemaakt dan de andere meeste laarzen. ik heb derby en ben daar veel blijer mee dan petrie

Dat ligt eraan welk type en model je hebt. Je hebt inderdaad de rundlederen laarzen (zoals bv het model Anky). Die zijn harder en stugger en iets slijtvaster. De duurdere dressuurlaarzen zijn vaak van kalfsleer. En dat is soepeler, maar kan weer minder hebben dan rundsleren laarzen. Ik loop met die kalfsleren laarzen rustig rond hoor. Ze moeten tegen mij zeggen: Trek ze nou uit, dat is zonde van je laarzen! Oh ja, ik had ze nog aan ;)

Tralalaaa

Re: Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:09

Heerlijke laarzen. Ik heb nu sinds en tijdje een tweede paar bij gekocht, voor op wedstrijden.
Ik persoonlijk vind het erg fijne laarzen, ik heb nu ook geen mlsat van mn enkels meer.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:18

knert zitten die vanjou ook zo hoog in je knie holtes?[/quote]

ja, maar wel afhankelijk van de situatie. Instappen in mijn hoge auto is een crime. Verder is het allemaal wel uit te houden.
Heb wel mijn beugels een gaatje langer gemaakt (mocht ook wel, maar nu was ik extra gemotiveerd/genoodzaakt om het te doen)