Die van mij is ook ruim 6 weken geleden gedaan en daar gaat het scheerapparaat nu ook weer voor de 2e keer overheen dezer weken. Komt heel veel voor hoor. Bijna altijd
Concorde
Geplaatst: 10-12-09 23:26
mijne heb ik ook al 2 x gedaan, en dat is in de 5 jaar dat ik haar heb nooit voorgekomen, normaal groeit het bij haar totaal niet aan! ze heeft nu ook alweer van dat pluizige teddy-haar op haar hoofd en benen, terwijl ze toch genoeg op heeft aan dekens.
jordal
Geplaatst: 10-12-09 23:51
Ik heb mijn fjord nog niet geschoren, hij staat 24/7 buiten en heeft nog geen deken op. Hij kan pas een deken op zodra hij geschoren is anders zwemt hij eruit. Bij hem is 200 gram meer dan genoeg ook als hij helemaal geschoren is. Toen hij nog op stal stond was een staldeken van 150 gram te warm voor hem en stond hij volledig geschoren met een fleecedeken op omdat hij stond te zweten. Op mijn werk heb ik 2 paarden geschoren, 1 van deze 2 moet nog een keer. de ander niet. We waren dit jaar veel later met dekens op doen. Met deken hadden ze het te warm.
Ik heb mij ooit eens laten vertellen dat een paard tot ongeveer eind november zijn vacht laat groeien. Dan zijn de lichtdagen het kortste. Een paard maakt vacht aan zodra de dagen korter gaan worden. Als je dan begin oktober al scheert betekent het dat de vacht nog 2 maanden de tijd heeft om te groeien en ja dan mag je weer gaan scheren in deze periode.
Ik scheer altijd de eerste week van november zodat de korte haartjes nog een beetje bij kunnen groeien naar een prim lengte. Dit doe ik al jaren en ik heb heb nog nooit 2 x hoeven te scheren en dan maakt ze echt een behoorlijke vacht aan in die tijd hiervoor. Natuurlijk heb ik voordat ik scheer 3 a 4 weken echt een nat paard na de training. Dit neem ik voor lief omdat ik 2 x scheren in het jaar geen optie vind.
Ik scheer altijd maar 1 x; rond 1 november. Ik doe een dekenmodel. Het korte haar groeit dan wel iets bij maar het is kort genoeg om de warmte nog kwijt te kunnen. Dit jaar was niet eens meer te zien waarlangs ik geschoren had! ik heb dus gisteren voor de 2e x geschoren.