in het donker over straat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 02:24

Midy schreef:
Hoe doen jullie dat trouwens met de lampjes? Op de neusriem? Valt dat er niet af? En hoe blijft het hangen in de staart?

Wanneer mijn paard en ik in het donker op pad gaan hebben we 4 lichtjes bij ons. Een witte aan zijn reflecterende borsttuig, zo is dat reflecterende spul dus meteen verlicht, en reflecteert het ook daadwerkelijk :)* ) en een rood lampje in zijn staart, gewoon aan een plukje haar, net alsof je er een elastiekje in doet. Ik heb van die lampjes van de hema met elastiekjes. Met deze twee lichtjes ben ik van voor en van achter goed zichtbaar. Na een tip van een jogger, die bijna tegen mijn overdwars op de weg geparkeerde paard aanbotste, ben ik ook lampjes aan mijn stijgbeugels gaan hangen. Het ziet er niet uit maar ik ben wel van alle kanten te zien :D Verder heb ik een reflecterend hesje en in mijn schoenen/laarzen en in de mouwen van mijn jas zit ook reflecterend materiaal verwerkt.

@ anne_GTI: aan de frontriem. Dat heeft bij mijn paard écht geen zin, ben ik bang :=

biancavos

Re: in het donker over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:00

Ik heb een reflecterende frontriem, die doe ik over de voorpluk heen, en daaraan zit een lichtje.
Daarnaast is mijn paard geschoren en als ik s'avonds ga rijden ga ik alleen stappen, daarom doe ik een uitrijdeken op. Hieraan heb ik aan de lussen van de staartriem een strotouwtje gehangen en daaraan een lichtje.