veulen een deken op

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:00

Ik doe mijn veulen ook geen deken op voor de kou... alleen als hij erg nat is :+ Dan krijgt hij een wollen deken op..

Afbeelding

amyz

Re: veulen een deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:12

ga nu toch steeds meer twijfelen met die kou hoor! hij heeft nog steeds een snotneus en begint ook te kuchen (heb de da al 3x gebeld hoor, ga m morgen weer lastigvallen want t gaat niet over). en schuilen kan ie ook niet... hoor van een aantal mensen dat ie steeds staat te bibberen (heb m er nog niet op kunnen betrappen hoor, dus zeker weten doe ik het niet).. vind t nog best heel moeilijk, al weet ik dat zn vacht er prima tegen moet kunnen en ik er ook geen mietje van moet maken!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:18

Afbeelding
Kijk hier eens.

Zie je hoe goed hij in zijn vacht zit. Zie je ook dat hij onbeperkt hooi heeft hij geen snotneus heeft en hij staat ook niet te bibberen.

Mbt bibberen. Dat duurt even voor dat over is. Maar dat moet je wel de tijd geven. Zorg er voor dat ze genoeg energie hebben. Dus genoeg veulenbrok en hooi. Dan hebben ze nergens last van....
Laatst bijgewerkt door Peelie op 14-12-09 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:18

mijn jaarling krijgt echt geen deken op
hij staat de hele dag buiten op de wei met andere jaarlingen
en s'avonds word hij binnen gezet
hij mag lekker weerstand opbouwen
wel krijgt hij 2 scheppen bix en flink veel kuil
hij ziet eruit als een teddybeer haha

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:31

die van mij staat idd met ook zo'n vachtje :) die snotneus en dat kuchje komen denk ik ook niet door kou.. zal gewoon een veulen-ding zijn (zei de da tenminste).. en hij heeft idd onbeperkt hooi en krijgt flink wat veulenbrok met ijslands mos en muesli van me :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:32

Ik zou me echt niet zo'n zorgen maken. En als hij echt blijft kuggen even de DA er bij, maar niet een deken op doen, dat heeft helemaal geen zin...

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 19:32

hoeveel voer qwa biks krijgen jullie veulens?
die van mij krijgt 300 gram pavo bavo veulenbrokjes. en een beetje basis brok.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:34

Uhm die van mijn krijgt nog helemaal geen veulenbrok :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:37

die van mij krijg 2 a 3 handjes veulenbrok van pavo met een handje muesli en een handje lucerne en een schepje ijslands zeewier (voor zn weerstand ) en alsie mazzel heeft een keer lekker een worteltje erbij:) kleine handjes overigens hoor :)

en ja dat kuchen vind ik toch niet fijn... het irriteert m ook omdat ie af en toe wil kuchen, maar het niet lukt.. staat ie echt te 'schudden'' (even heel overdreven hoor maar weet niet hoe ik het anders moet noemen) met zn hoofd.. volgens de da moet het vanzelf overgaan maar dat was met die snotneus ook, en das ook nog steeds niet helemaal over :S

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 19:45

ik heb dat speciale voer van pavo, 300 gram per dag is voldoende daar zit alles in wat een veulen nodig heeft, ook goed voor de groei van de botten staat er.
daarnaast 2x kuil per dag en wortels

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:01

Mijn veulen krijgt 2 keer per dag een kilo Pavo Podo Start ( 2 kg per dag) en gaat binnenkort over naar Pava Podo Grow. Daarnaast krijgt hij 2 keer per dag veel hooi en van mij s'avonds slobber.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:45

ik las trouwens dat als de ooraanzet warm aanvoelt, t paard het niet koud heeft... die van mij staat nu in de sneeuw en heeft fijn warme ooraanzetten, dus ben nu helemaal overtuigd dat ie geen deken op hoeft haha :P

denk meld het maar ff, miss help ik er weer een ander mee die daar net niet aan gedacht heeft (je moet er ook maar net opkomen, de ooraanzet:P)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:47

dat kopt. Als de oren lekker warm zijn is er niks aan de hand :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:49

tsja de puntjes zijn wel koud, maar hoe dichter bij zn hoofd, hoe warmer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:08

als ze al een mooie dikke vacht heeft, is er niets mis mee:) ze heeft ook nog een container waar ze dus in kan, en daar is het altijd wat warmer dan buiten. Dus gewoon geen zorgen maken. ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:11

meestal voel ik dit soort dingen in de liezen van het paard, ik heb altijd geleerd dat als een paard daar warm is, er niets aan de hand is.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:50

ook nog een goeie, liezen :) vind het altijd maar moeilijk hoor... je verstand weet dat je paardje het best redt zonder deken, maar je hart huilt omdat het koud is buiten...