Prijs scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:19

Ik geloof dat 60, 70 euro of meer wel normaal is.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:20

zoetjes schreef:
Een scheerder mag niet prikken!! Tandarts trouwens ook niet tenzij het een dierenarts betreft.
En idd slechts in uitzonderingsgevallen wordt er gesedeerd. Meestal kom je heel ver door gewoon rustig te blijven. Praam zal ik nooit toestaan. Als de eigenaren rustig blijven (meestal staan die het hardste te stressen) en je geeft het paard de tijd aan het geluid en gevoel te wennen is er niets aan de hand. Dan ben je als scheerder soms 2,5 uur bezig. Tja, het zij dan zo....
Onder zware sedatie is ieder paard te scheren, maar heeft wel zijn keerzijde, het is fysiek een zware impact op het paard.
Ik zal dat dus als laatste redmiddel laten toepassen. Zonder sedatie lastige paarden scheren vergt dus meer handigheid, bekwaamheid, geduld en tijd! Dan denk ik dat een prijs van 40 - 60 euro geen cent teveel betaald is.

Niet mee eens. Mijn pony staat al achter in de stal te flippen als ik met een tondeuse (die uit is) aan kom zetten. Als mn paard geschoren wordt (met groot apparaat) staat hij met grote ogen toe te kijken, zo dat ie t nog net kan zien, maar eigenlijk wil ie t liefste weg. We hebben het apparaat 1x bij hem in de buurt gehad, ik hield hem vast, maar heb heel gauw losgelaten want hij ging letterlijk rechtovereind. Dat beest is er gewoon panisch voor, of ik nou rustig ben of niet. Verdoving breekt ie zo doorheen (1e keer dat ie naar de tandarts ging gedaan, nu hoeft het gelukkig niet meer) Hij wordt dus ook helemaal niet geschoren. Maar als je graag dood wil, zou je t kunnen proberen. Er is toen hij jong was iets mis gegaan en daardoor zijn een aantal dingen (zoals aan oren zitten en dus scheren ed) bijna niet mogelijk.

Volgens mij betaalden wij toendertijd iets van 65 euro voor het scheren. (paard van 176) 2 jaar gedaan en daarna is mn moeder zelf gaan scheren.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:32

Jolienn schreef:
zoetjes schreef:
Een scheerder mag niet prikken!! Tandarts trouwens ook niet tenzij het een dierenarts betreft.
En idd slechts in uitzonderingsgevallen wordt er gesedeerd. Meestal kom je heel ver door gewoon rustig te blijven. Praam zal ik nooit toestaan. Als de eigenaren rustig blijven (meestal staan die het hardste te stressen) en je geeft het paard de tijd aan het geluid en gevoel te wennen is er niets aan de hand. Dan ben je als scheerder soms 2,5 uur bezig. Tja, het zij dan zo....
Onder zware sedatie is ieder paard te scheren, maar heeft wel zijn keerzijde, het is fysiek een zware impact op het paard.
Ik zal dat dus als laatste redmiddel laten toepassen. Zonder sedatie lastige paarden scheren vergt dus meer handigheid, bekwaamheid, geduld en tijd! Dan denk ik dat een prijs van 40 - 60 euro geen cent teveel betaald is.

Niet mee eens. Mijn pony staat al achter in de stal te flippen als ik met een tondeuse (die uit is) aan kom zetten. Als mn paard geschoren wordt (met groot apparaat) staat hij met grote ogen toe te kijken, zo dat ie t nog net kan zien, maar eigenlijk wil ie t liefste weg. We hebben het apparaat 1x bij hem in de buurt gehad, ik hield hem vast, maar heb heel gauw losgelaten want hij ging letterlijk rechtovereind. Dat beest is er gewoon panisch voor, of ik nou rustig ben of niet. Verdoving breekt ie zo doorheen (1e keer dat ie naar de tandarts ging gedaan, nu hoeft het gelukkig niet meer) Hij wordt dus ook helemaal niet geschoren. Maar als je graag dood wil, zou je t kunnen proberen. Er is toen hij jong was iets mis gegaan en daardoor zijn een aantal dingen (zoals aan oren zitten en dus scheren ed) bijna niet mogelijk.

Volgens mij betaalden wij toendertijd iets van 65 euro voor het scheren. (paard van 176) 2 jaar gedaan en daarna is mn moeder zelf gaan scheren.

Een paard leren wennen aan een scheerapp. doe je niet door 1x een app in zn buurt te houden. Als hij dan vervolgens flipt (wat ie gerust mag) laat jij los en geeft het vervolgens op. Opvoedkundig de grootste fout. Immers het paard is nu nog meer bevestigd in zijn angst. Ieder paard wat normaal te borstelen is is ook te scheren. Jonge veulens die niets gewend zijn is een ander verhaal.

Er zijn voldoende manieren een paard over die angst heen te helpen. Vanuit uit mijn achtergrond is dat steeds weer bevestigd te zien.
Het paard is het probleem niet. Zijn opvoeding wel. Heb vele paarden geschoren die volgens hun eigenaar staatsgevaarlijk waren.
Dan stuur ik de eigenaar weg, neem ruim mijn tijd en zie...ze zijn gewoon zonder trauma's te scheren. Rust, beloning en niet opgeven.
Tja of je dan de eerste keer ook gelijk het hoofd en de oortjes kunt doen is een ander verhaal.

Er zijn paarden die mét verdoving juist veel gevaarlijker worden dan zonder. Hoe slimmer het paard hoe groter de kans hierop.
En juist die paarden zijn heel vatbaar voor even een half uurtje training. Langzaam wennen aan het geluid en gevoel. Ze duidelijk maken dat ze niet worden opgevreten.

Maar tegenwoordig moet alles snel, hardhandig of platgespoten. Opvoedkundig krijg je dan drama paarden. Waarbij het drama bij elke keer scheren steeds groter wordt. Zorg voor een veilige werkplek, laat em gerust steigeren, maakt mij wat uit, hij kan niet eeuwig op twee benen blijven staan. Straf hem er niet voor, negeer het en ga gestaag door met wat je wilt bereiken.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:35

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:36

zoetjes schreef:
polly2 schreef:
Een scheerder mag niet prikken!! Tandarts trouwens ook niet tenzij het een dierenarts betreft.En idd slechts in uitzonderingsgevallen wordt er gesedeerd. Meestal kom je heel ver door gewoon rustig te blijven. Praam zal ik nooit toestaan. Als de eigenaren rustig blijven (meestal staan die het hardste te stressen) en je geeft het paard de tijd aan het geluid en gevoel te wennen is er niets aan de hand. Dan ben je als scheerder soms 2,5 uur bezig. Tja, het zij dan zo....

Een scheerder of tandarts mag best prikken, hij is alleen niet verzekerd als er iets mee mis gaat, daarom doen ze het niet.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:37

je kan curses volgen dat je weet hoe je moet prikken volgens mij duren die 3 maanden dan moet je oefnen bij een dierenarts en veel meekijken.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:42

Dat bedoel ik dus met niet mogen prikken. Omdat het onverantwoord is en geen verzekeringsmaatschapij het risico wil lopen dat een paard dood neervalt wegens een verkeerde dosering. Een dierenarts heeft meer verstand van de totale fysiologie van het paard en de reactie op medicijnen. Bovendien kan deze in iedergeval nog ingrijpen mocht het fout gaan.

__Nathalie__

Re: Prijs scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:46

het is ook bijna niet nodig dus waarom zou je het willen vraag ik me dan af?

Ik heb op een handelsstal gewerkt en heb er heel wat voor bij zien komen. Wij hebben er nooit 1 plat gespoten. Wel een aantal gehad die wel gevaarlijk waren met gericht trappen. Maar met een beetje hulp en een praam is het altijd gelukt.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:52

En zelfs zonder praam kan het ook. :+ Paarden die gericht trappen doen we een losse kluister om.
Dwz een zachte longeerlijn om het achterbeen, een longeer singeltje waar de lijn door heen gaat en iemand die hem aan de andere kant controleert. De lijn hangt los tot het moment dat hij slaat. Geen vastgebonden toestanden etc. Paarden blijven er kalm onder en geven uiteindelijk gewoon op. Ze berusten erin, zonder drama's en hysterische toestanden. Zelfs de grootste "etters" van hengsten.
Gewoon even slimmer zijn dan het paard..... :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:11

ik ben niet iemand die tegen praam is en vind een praam een prima oplossing voor de lastpakken.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 16:29

Hele discussie :P

Maar hele uitlopende prijzen. Denk dat ik er een gemiddeld bedrag voor betaal als ik het zo lees.

Het is de 1e keer dat hij word geschoren, en ben benieuwd hoe hij reageert..
Zij heeft gelukkig veel ervaring met scheren dus dat scheelt :)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 16:31

__Nathalie__ schreef:
ik ben niet iemand die tegen praam is en vind een praam een prima oplossing voor de lastpakken.

Ik ben ook niet tegen praam..

Zolang het zonder kan is het fijn, maar moet wel veilig blijven..

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:42

idd een praam kan soms best handig zijn, vooral als je niet naar het ziekenhuis wil.
en ik spuit de paarden altijd, ben geen dierearts maar heb bij verschillende bedrijven gewerkt en als internationale groom dus dan moet je af en toe wel spuiten want ze laten niet voor elk wisse wasje de dierenarts komen. ik spuit al meer dan 10 jaar en heb nog nooit een dooie gehad of bulten op de hals. maar goed iedereen mag er over denken zoals ze willen toch. ik vindt het erg makkelijk dat ik het zelf kan. als er eens iets is kan ik gelijk ingrijpen ook bij mijn eigen paarden en heb je geen dierenarts kosten

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:59

Citaat:
Een paard leren wennen aan een scheerapp. doe je niet door 1x een app in zn buurt te houden. Als hij dan vervolgens flipt (wat ie gerust mag) laat jij los en geeft het vervolgens op. Opvoedkundig de grootste fout. Immers het paard is nu nog meer bevestigd in zijn angst. Ieder paard wat normaal te borstelen is is ook te scheren. Jonge veulens die niets gewend zijn is een ander verhaal.

Er zijn voldoende manieren een paard over die angst heen te helpen. Vanuit uit mijn achtergrond is dat steeds weer bevestigd te zien.
Het paard is het probleem niet. Zijn opvoeding wel. Heb vele paarden geschoren die volgens hun eigenaar staatsgevaarlijk waren.
Dan stuur ik de eigenaar weg, neem ruim mijn tijd en zie...ze zijn gewoon zonder trauma's te scheren. Rust, beloning en niet opgeven.
Tja of je dan de eerste keer ook gelijk het hoofd en de oortjes kunt doen is een ander verhaal.

Er zijn paarden die mét verdoving juist veel gevaarlijker worden dan zonder. Hoe slimmer het paard hoe groter de kans hierop.
En juist die paarden zijn heel vatbaar voor even een half uurtje training. Langzaam wennen aan het geluid en gevoel. Ze duidelijk maken dat ze niet worden opgevreten.

Maar tegenwoordig moet alles snel, hardhandig of platgespoten. Opvoedkundig krijg je dan drama paarden. Waarbij het drama bij elke keer scheren steeds groter wordt. Zorg voor een veilige werkplek, laat em gerust steigeren, maakt mij wat uit, hij kan niet eeuwig op twee benen blijven staan. Straf hem er niet voor, negeer het en ga gestaag door met wat je wilt bereiken.

mee eens dit is het enige wat werkt.En krijg vaak hetzelfde te horen maar idd met veel geduld gaat het goed.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:53

Ik betaal 15 euro per pony incl reiskosten (!)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:58

Ik zet mijn pony toch liever een praam op dan dat ik ze kluiser? het zijn vlucht dieren, een praam kan je loslaten, met kluisers om kunnen ze zichzelf verdomde goed bezeren!

Hier word rond de 45 euro betaalt, excl reiskosten. Ik scheer liever zelf, pony is rustiger bij mij dan bij een ander. Maar gelukkig hoeft dit jaar er geen scheerapparaat overheen!

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:27

smurffie schreef:
Ik zet mijn pony toch liever een praam op dan dat ik ze kluiser? het zijn vlucht dieren, een praam kan je loslaten, met kluisers om kunnen ze zichzelf verdomde goed bezeren!

Hier word rond de 45 euro betaalt, excl reiskosten. Ik scheer liever zelf, pony is rustiger bij mij dan bij een ander. Maar gelukkig hoeft dit jaar er geen scheerapparaat overheen!

Wellicht even wat lezen? Er staat duidelijk bij dat het een losse "kluister" is. Het woord kluister is gebruikt om de werking ervan een beetje te kunnen omschrijven. Even terug lezen hoe de werking daadwerkelijk is. Deze manier is vriendelijker en bezorgd een paard een extreme pijn zoals een praam. Het werk uitsluitend als "opvangnet" tegen het gemeen uit slaan van paarden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:35

ik reken 50 euro voor een paard, 40 voor D-E pony, 30 voor kleinere pony's.
binnen 20km kom ik gratis aan huis, daarbuiten komen er reiskosten bij.

praam heb ik standaard bij me, ik doe ze liever een uurtje de praam om dat dan ik een hoef voor mijn hoofd heb...

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:41

Hier word 60 euro voor 2 paarden gevraagt, en voor 1 paard 50 euro. Ze werkt zeer netjes, voor een paard in de 1.60/1.70 heeft ze 1 uur nodig. :) als ze klaar is zie je geen streepje, of een stukje dat overgeslagen is :j

bij mijn paard hoef ik niks te gebruiken, ze is super braaf! dus niet verdoven,of een praam :)

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:44

Sommige verhalen zijn heel herkenbaar!!
maar een uur een praam om???Heeft dat arme dier dan nog wel een neus over?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:48

ja hoor, geen probleem. ik draai hem ook nooit heel strak. na de tijd even neusje masseren en ze zijn het alweer vergeten.

zoals ik al zei: liever een uurtje praam dan ik in het ziekenhuis ;) paard krijgt er niets van hoor

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:58

zoetjes schreef:
Angelita schreef:
Ik heb er de laatste keer 40 euro voor betaald. Het is dat ik niemand anders kon vinden, want vond het echt een belachelijke prijs. Het ging namelijk niet om een paard, maar om een inieminie miniatuurpaardje van 1 jaar oud. :=

Vind dat voor een groot paard wel een nette prijs. :j

Zo belachelijk is dat niet. Vaak ben je met een shet langer bezig dan met een groot warmbloed. Hun vacht is dikker, meer vet en zand erin. Daar sloop je soms twee messensets op. De maat van het paard is meestal niet van belang maar wel de conditie van de vacht.
Als je een beetje lastige paarden hebt kan het ook nog eens gevaarlijk zijn.
Mijn prijzen liggen tussen de 40 en 60 euro. En dat is echt geen vetpot gezien de materiaalkosten, reiskosten en de uren werk.

Tegenwoordig kan ik steeds vaker het werk van slechte scheerders opnieuw doen. De plukken die er nog aanhangen, hoofden niet fatsoenlijk afgewerkt en paarden die helemaal over de rooie gaan. Scheren is een vak daarvoor heb je goed materiaal nodig, kennis van paarden en bovenal veel geduld. En dat schort er steeds vaker aan. Gelukkig zijn er nog steeds mensen die voor een stukje vakmanschap wel normale prijzen willen betalen.

Sluit me hier helemaal bij aan. :D

Praam gebruik ik ook wel eens, maar meestal alleen bij de oortjes. ;)

Voor de rest ooit een geflipt paard gehad, doe ik nog steeds 2 x per jaar, maar dan wel gesedeerd door de DA. :Y)

Ik ben sinds 1 november met 5,= naar boven gegaan vanwege duurdere prijzen van het slijpen van de messen.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:11

Ik vraag 45E per scheerbeurt. Soms vinden mensen dat veel voor een pony,maar je hebt er evenveel werk mee en soms nog meer.
Ik sedeer alleen met pasta[sedalin]Ik ga niet spuiten,vind ik een te groot risico.Wil de eigenaar het zelf doen ,dan moet hij/zij dat zelf weten.Dan is het ook zijn/haar verantwoordelijkheid.
Ook heb ik wel altijd een praam bij me,maar probeer het altijd zonder te doen.Ik heb de ervaring ,dat je beter jonge onervaren paarden kan hebben,dan paarden waar al mee is gerotzooid.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:24

catalyst1 schreef:
Sommige verhalen zijn heel herkenbaar!!
maar een uur een praam om???Heeft dat arme dier dan nog wel een neus over?

Mag ook niet hopen dat het paard niet rustiger word.. maar even bij bijvoorbeeld hoofdje scheren doen wij m om, of de eerste 5 minuten, gewoon daarna even lekker losmasseren, Kluisters heb ik t niet op :n ook los niet, als jij een touw tussen je benen heb, maakt niet uit hoe los, en je wil vluchten, is de kans ook groot dat je onderuit gaat ;)
Dus ik lees wel :D maar ik ben het gewoon niet met je eens ;) ik vind kluisters zoiezo, hoe los ook gewoon gevaarlijk, even het andere beetje optillen dan waar je bezig ben en de hoefjes blijven ook netjes buiten trapbereik.

Verder is de extreme pijn van een praam? bind jij je lip is af, de pijn valt erg mee hoor, het "verdoofd" zichzelf ;) pas als je het gaat bewegen doet het pijn, probeer maar is bij jezelf uit ;) Je moet het wel goed doen, anders doet het wel verdomde pijn :(:)

ieniemienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:28

Meestal betaal je rond de 50 euro, als je wilt dat het goed gebeurd