je hebt ook caps die hebben veel venilatiegaten, daar krijg je dan niet zo n zweet hoofd in. Maar in een sopje werkt ook al moet je dat niet te vaak doen dan gaat namelijk de binnevoering los.
Ik heb een cap met veel ventilatiegaten dus die stinkt al wat minder snel. Maar soms haal ik toch even de binnenkant eruit, was ik die gewoon in een warm sopje en leg hem dan ergens te drogen. Je kan ook bijvoorbeeld droogshampoo kopen, dat kan je halen bij bijvoorbeeld de Etos, werkt ook wel goed. En het klinkt misschien een beetje stom, maar deodorant spuiten in de helm laat het al iets beter ruiken.
Ik heb de gewonde HH , geen idee hoe die verder heet, is niet echt suede, maar wel suede achtig, maar kwam er helemaal heelhuids uit, en lekker fris.
Ze moeten immers ook tegen een fikse regenbui kunnen, dan laat ook niet meteen alles los.
Yunomi
Geplaatst: 27-12-09 20:45
x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 23-02-22 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt
xxnienke94
Geplaatst: 27-12-09 20:50
mijn cap heeft ook zo'n handig uitneembaar stukje stof! ik gooi deze zo af en toe gewoon eens in de wasmachine en neem de rest uit met een beetje bleekwater. dan ruikt hij weer heerlijk fris
Ik reed eerst maar 2 paarden per dag, daar ging ie niet van stinken.
Nu ik er een stuk meer rijd wel Dus vandaar dat ik de wasmachine uitprobeerde, met succes
*Ben niet aansprakelijk bij evt letsel aan caps na wassen*
_Suus17_
Geplaatst: 27-12-09 20:55
Gooien jullie je cap met zo'n suede laagje of met nepleer eraan ook gewoon in de wasmachine/in een sopje? Krijg je dan geen vlekken erin van zeepresten enzo? Ik heb deze cap, maar dan in\t bruin: http://www.zadelmarkt.nl/pf982_240/hh-v ... ral-56.jpg Met suede, en een soort iets wat op nepleer lijkt en een ventilatiegaten, ik kan me niet voorstellen dat het gewassen kan worden xD Maar als iedereen het zegt
Een keertje goed schoon maken en daarna iedere keer dat je hebt gereden goed laten luchten, dus bijvoorbeeld aan het stuur van je fiets mee naar huis nemen i.p.v. in een tas. Dan kan 'ie goed aan de lucht drogen en gaat 'ie minder snel weer stinken.
Een vriendin vertelde vandaag dat ze haar cap 1x in het halfjaar naar de stomerij brengt en dat-ie dan weer fris is.
Anoniem
Geplaatst: 29-12-09 22:18
Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Ik heb zowel "dichte" als "open" caps gehad maar nooit zijn ze gaan stinken.
Ik zou inderdaad even informeren bij de stomerij. Of de ruitersportzaak? En anders misschien wat wasverzachter mengen in ruim water en dat voorzichtig vernevelen in de cap?
Rowie1993
Geplaatst: 30-12-09 20:48
Wat ik bij mij cap altijd doe is gewoon een uurtje of 2 buitenhangen, wel als 't niet regent natuurlijk! Vooral met dit koude weer werkt 't perfect, als je dit gewoon om de 3/4 weken doet, heb je der minder last van, en niet in een tas laten zitten ofzo, altijd laten luchten!
annebora45
Geplaatst: 30-12-09 21:54
ligt de cap niet op een vochtige plaats ,dan gaan ze ook erg ruiken
Mijn cap "stinkt" iedere keer na het rijden. Lijkt me een beetje onlogisch om nou iedere keer een nieuwe te kopen. Ik heb nu gewoon een spray gekocht. Even laten schuimen en daarna met een droge doek erover heen. Hopelijk werkt het ...
Kimmetjee04
Geplaatst: 03-01-10 21:57
deo of parfum ofzo, of ff buiten in de frisse lucht leggen ofzo (niet als het sneeuwt of regent xd)
ken wel iemand waarbij de kat in de cap had geplast, dat stinkt pas.. gelukkig is was dat niet bij mijn cap (aa)
wiske23
Geplaatst: 03-01-10 22:02
Het geeft een spuitbus waaruit schuim komt, die reinigt en desinfecteert de boel. Ik heb die gekocht in de ruiterzaak wel prijzig. Maanden ruikt die weer lekker fris.