Met thermolaarzen rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:31

mijn zus had ook thermolaarzen alleen ze bleef steeds onder de flap van het zadel steken omdat ze niet hoog genoeg waren, nu heeft ze een dressuurzadel en wil het wel. Maar die voeten waren te breed en ze bleef steeds steken in de beugels..

poematutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:37

Ik heb thermo laarzen van ariat en zweer hierbij!
Heerlijk in winter en zomer!
Scheelt weer wat ruimte in de garage.. (of waar je je laarzen ook maar neerzet)
1 setje vind ik meer dan genoeg. Dan ook meteen maar goed.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:26

Als het weer er naar is om m'n thermolaarzen te dragen naar de stal, rijd ik er ook gewoon mee.
Voornamelijk omdat ik geen zin heb om een extra paar schoenen en chaps mee te nemen en te wisselen van schoeisel. :o
Maar ik rijd er ook prima mee.
Was wel even wennen in het begin omdat ze dikker zijn dan bv. chaps maar gaat nu super (en heb lekker warme voeten ;) ).

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:31

Ik heb 13 jr geleden eens een paar van die laarzen gekocht, maar allles is beter dan die lompe nylon dingen := ...
Ze zijn veels te breed om goed in je beugels te passen en je hebt überhaupt geen steun bij je enkels. Ook gaan ze snel lekken (regen, sneeuw) bij de naden. Bovendien had ik er (ondanks zelfgebreide wollen sokken) altijd ijskoude voeten in :\ .
Ik heb ze na 1 winter weg gemikt en in de winter gewoon met van die "berg" schoenen en chaps gereden.

Ik heb vorig jaar een paar leren winter rijlaarzen van HKM gekocht. (In de uitverkoop voor 50 € +:)+ !)
Zwart "vet" leer, warm gevoerd en met een goede pasvorm. Ben er erg tevreden mee +:)+ .

Persoonlijk zou ik even verder kijken én bereid zijn om iets meer geld uit te geven. Dan heb je een laars die echt lekker warm houdt, goed zit en prettig is om mee te rijden :) .

_Sofie

Re: Met thermolaarzen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:02

Ik rij zelf als het echt koud is met winterlaarzen.
Ik heb BR deluxe.
Je moet er wel even aan wennen maar daarna zitten ze heerlijk.
Ik heb helemaal geen last dat ik blijf haken in de beugels.
Een vriendin van mij heeft de harrus horse laarzen die jij ook wilt kopen.
Zij heeft ook geen last dat ze blijft haken en haar laarzen zijn ook lekker warm.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:03

Ik heb dr laatst ook mee gereden.
Het valt wel mee alleen het rijd niet als het beste.
Ze zijn heerlijk warm *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:05

Ik heb ook thermolaarzen alleen dan wel wat luxere versie als die jij laat zien. Heerlijk warm zitten ze en ik rijd er uiteraard ook mee in de les! :D (Normaal rijd ik ook met leren laarsen)

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:06

ik heb ze ook, maar ik mest er meer me stallen mee uit als het koud is en zo!
maar rijden ja, ik vind het niet fijn om hard mee te trainen, maar als ik vooral loswerk de dag voor concours rijd ik er wel mee.
ik zal wel een beetje goede kopen, want anders blijven ze niet echt warm. :+

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:08

Ik vind het persoonlijk verschikkelijke dingen om mee te rijden!
De bovenkant bleef steeds haken achter de flap van het zadel, de beugel ging achter de voet vastzitten *zegmaar waar het plastic overgaat in zacht met bond* en ik moest ze om de 2 minuten ophijzen omdat ze afzakten.
Voor stalwerk ideaal, maar verder niet!

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:08

ik heb die thermolaarzen, maar als mijn voet te ver door de beugel gaat blijf ik hangen. Ik wissel an toch liever mijn thermolaarzen in voor of mijn bergschoenen of mijn leren laarzen.

ieniemienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 02:16

Ik doe het alleen als het erg koud is, het is namelijk wel gevaarlijk omdat je best snel blijft haken in de beugels

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 02:36

Ik vind het heerlijk rijden. Wel even wennen, maar eenmaal gewend gaat het prima. Ik heb BR laarzen. De voet is niet extreem breed, zeker niet breder dan bergschoenen dus nooit problemen met blijven haken of zo. Nadeel vind ik dat je er amper in komt, de onderste klittenband zit eigenlijk te hoog en een naad is niet helemaal ideaal ontworpen. Wel zijn ze waterdicht en echt lekker warm. Ik vind dat mijn bergschoenen eerder blijven haken dan mijn thermoboots, ik doe er ook alles mee. Dressuur, springen, buitenrijden, stalwerkzaamheden.

Ik rij "normaal" met joppertjes of bergschoenen trouwens, weet niet hoe leren laarzen rijden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 02:52

Ik weet niet wat voor oekiewoekie-merk veel mensen hier gekocht hebben, met "bijven hangen in beugels" e.d., maar een goed stel thermolaarzen zijn gewoon ontwikkeld om mee te rijden. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat je niet met te smalle beugels gaat rijden, maar als ze voor je thermolaarzen te small zijn vind ik dat ze over het algemeen te smal voor je zijn. Ik heb twee verschillende paren, gebruik ze in de winter allebei, en ben er erg tevreden over! Beter als bevroren poten.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:11

zit vast wel goed
anders zouden ze toch niet verkopen als ze niet veilig waren

susasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:25

Ik heb een x op een pony gereden met kleine beugels daar bleef ik in haken
En een andere bleef ik niet haken
Ligt er waarschijnlijk aan welke beugel denk ik
Maaar die winterbootz zitten lekker en is super lekker warm! :D

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:51

vorige winter/herfst met ong. 10 paar sokken in mijn bergschoenen.
maar ik denk dat ik nu ook maar voor thermolaarzen ga ;)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:54

ik heb ze ook an heb er een keer mee gereden maar daarna nooit meer.
ze zaten verschrikkelijk!
de beugel was haast te klein om dat ding er in te proppen zegmaar nee zat egt nie lekker.

edit ze zijn trouwens van BR :Y)

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:32

Ik had ongeveer 3 jaar geleden thermolaarzen van Dafna, daar reed ik in de winter ook gewoon mee en dat ging opzich wel.
Daarna had ik ze van dat Hypomerk en die waren echt breed, m'n voeten bleven soms ook wel vast zitten in de beugels.
Ze waren trouwens ook binnen een halfjaar ofzo kapot := Daarna heb ik ze nooit meer gehad.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:26

Die doe ik ook de laatste tijd aan met rijden. Ze zitten ontzettend lekker, al is het wel even wennen :)

mariellekyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:33

Ook ik heb thermolaarzen van BR maar buiten dat ik ze op stal draag, gebruikt ik ze absoluut niet met rijden binnen. de zool heeft heel erg veel profiel en daardoor blijf je makkelijk hangen. misschien voor buitenritten dat het zou kunnen maar dan ligt het er wel aan hoe je paard is. ik zou het niet doen want die van mij heeft nogal eens last van "krokodillen"

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:39

Ik kan er niet eens op lopen, laat staan mee rijden...

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:40

ik rijd er in de winter ook bijna altijd mee... alleen een nadeel is dat ze laag zijn en idd aan het zweetblad blijven hangen.. dat is wel lastig.. maar verder kan ik er prima mee rijden, vooral buitenritten

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:47

GamblersCup schreef:
Ik weet niet wat voor oekiewoekie-merk veel mensen hier gekocht hebben, met "bijven hangen in beugels" e.d., maar een goed stel thermolaarzen zijn gewoon ontwikkeld om mee te rijden. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat je niet met te smalle beugels gaat rijden, maar als ze voor je thermolaarzen te small zijn vind ik dat ze over het algemeen te smal voor je zijn. Ik heb twee verschillende paren, gebruik ze in de winter allebei, en ben er erg tevreden over! Beter als bevroren poten.

whahaha oekiewoekie-merk. Hoe kom je er op _O-
Mijn dochter heeft van die lompe van HH. Zij heeft er geen problemen mee. Ze heeft wel veiligheidsbeugels, dus blijven hangen zal haar niet gebeuren ;)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:28

spykie_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:50

Ik heb ze ook gehad , vond het niet echt een succes
ik bleef elke keer met mijn voeten in de beugels hangen !
ze waren alleen wel lekker wam!