Lachen tijdens proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 08:41

ok, zo'n extreem happy fase zet ik nu ook niet op, maar ik had vroeger de neiging om wat stuurs, lippenbijtend (door concentratie e) de ring door te gaan. En ja dat geeft toch aparte fotos e

En zelf als jury zie ik soms combi's verschijnen dat ik denk:
Nu ontploft ze, of dadelijk krijgen we een huilpartij.

Dus ik let er wel op. groeten enzo is altijd met een lach, net als de rondjes errond. maar in de ring zelf, zeker bij het rijden van een eerste nieuwe proef durf ik wel vervallen in men oude gewoontes. Maar ik rij alles uit men hoofd dus denk dat het meer komt van concentratie. Want na 1,2 keer een proef te hebben gereden op concours heb ik dat niet meer.

Kaka

Re: Lachen tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 08:53

Ik heb dat wel een tijdje geprobeerd, maar ben nooit verder gekomen dan een soort maniakale grijns. Normaal kijk ik tijdens het rijden alsof ik ergens ernstig pijn heb. Kan er ook niets aan doen, zo kijk ik nou eenmaal als ik geconcentreerd ben.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:01

De term Happy Atlethe geld niet alleen voor het paard. De ontspanning en tevreden samenspel moet ook bij de ruiter te zien zijn. je hoeft er echt niet met een big smile op te zitten, maar bij het afgroeten een glimlach is echt niet verkeerd.

chexgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:03

tijdens het rijden ben ik ook in opperste concentratie, maar op het einde altijd lachen en het paard belonen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:04

Fitzroy schreef:
Denk je nu werkelijk dat een lach zo belangrijk is :+

Ik denk wel dat het uitmaakt. Ik kijk liever naar iemand die plezier in het rijden heeft, ook al gaat het niet super, dan naar iemand die de sterren van de hemel rijdt met een zuur gezicht. Ziet er niet leuk uit, er straalt geen plezier van af!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:05

Ik rijd vaak met een geconcentreerd hoofd mijn proefje, maar als ik merk dat het goed gaat komt er na een paar onderdelen een grote glimlach op mijn gezicht en die is er niet meer af te slaan als mijn proefje goed ging :)
Andersom geldt ook, als het voor geen meter ging kan ik ook echt niet (nep)glimlachen. Dan blijft er een frons op m'n gezicht staan. Na 10 minuten ben ik wel weer ontdooid en kan ik weer lachen.
Na een foutje moet ik ook altijd lachen, maar volgens mij is dat van de spanning :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:10

Eerste proefje (schoolwedstrijd)

Hartstikke zenuwachtig, maar o zo blij, :)

een echte lach *D

Afbeelding

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:12

Zo heb ik er ook nog een:
Afbeelding
Dit is een oprechte lach in de regen, na het groeten :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:18

En deze, midden in de proef!
Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:25

Ik ben teveel bezig met mijn proef om te kunnen lachen. Behalve dan die keer dat mijn merrie een enorme sprong maakte en ontzettend nijdig naar drie duiven sloeg. (Ze heeft een grondige hekel aan duiven, omdat die het thuis altijd voorzien hebben op haar brokken. ;) ) Het was zo ontzettend komisch dat zowel ik als mijn lezer spontaan de slappe lach kregen.

Zo'n geforceerde lach vind ik zo raar overkomen. Als je niet oprecht blij bent, dan zou ik geen lach faken.

Nog erger: vrolijk lachen als je een beroerde proef rijdt. :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:54

kleinvosje schreef:
Ik denk wel dat het uitmaakt. Ik kijk liever naar iemand die plezier in het rijden heeft, ook al gaat het niet super, dan naar iemand die de sterren van de hemel rijdt met een zuur gezicht. Ziet er niet leuk uit, er straalt geen plezier van af!

Dat vind ik wel van die onzin. Een heleboel mensen zijn geconcentreerd bezig aan hun proef. Bij concentratie hoort over het algemeen geen brede glimlach, die kan pas aan het einde komen imo.
En mensen die geconcentreerd bezig zijn kunnen evengoed plezier in het rijden hebben :+

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:59

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:02

Ik kijk geconcentreerd tijdens mijn proef en met het groeten ook (Groeten aan het begin). En aan het eind na het groeten wel met een smile, gewoon van; Klaar! :D Dan zit je niet meer te focussen op je proef.

Ildiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:11

ik kijk meestal neutraal ben gewoon bezig met mijn proef rijden, ik lach altijd naar de jury bij het groeten

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:38

De laatste proef die ik heb gereden heb ik wel de hele tijd met een smile gereden geloof ik, pony liep gewoon fijn :D . Heb er ook niet echt controle over geloof ik, hoewel ik wel bij het groeten gewoon altijd lach naar de jury.
Geconcentreerde ruiters vind ik helemaal niet erg (per slot van rekening moet je dat ook wel zijn), maar af en toe zitten er wel mensen bij die écht zuur kijken. Niet geconcentreerd-zuur (zo kijk ik :') ), maar echt zuur. Dat vind ik wel een beetje jammer, hoewel ik niet denk dat de jury voor zoiets punten aftrek geeft :) .

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:56

Nou, het bewijs is geleverd hoor, vandaag! Ik had wedstrijd, en paard was erg gespannen, vond alles eng. Na het afgroeten heb ik een zucht van opluchting gemaakt, om vervolgens al lachend mijn paard te belonen dat ze toch zo braaf was. Jury kon dat waarderen, het laatste onderdeel, presentatie geheel, was van een acht veranderd in een negen! Dus lachen helpt echt!

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:58

het ligt er natuurlijk aan wat voor jury je hebt maar een smile is denk ik het beste :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:59

Of mischien vond ze het heel sneu dat ze me ook een 1 moest geven hihi!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:44

Nou.. Ik had vandaag de grootste lol onder mijn proef en ik was 1e. Dus lachen helpt :P Haha..

Mijn paard kwam tegen de witte hekjes aan en toen viel er een hekje om. Mijn moeder versprak zich door het lachen met voorlezen en op dat moment vond ik het ook behoorlijk grappig.. Vooral toen mijn paard daarna, toen ik er weer langs moest, schrok van het hekje wat op de grond lag. Terwijl die geen kick gaf toen die hem zelf om trapte :+

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:39

Ik heb tijdens (FNRS-)proefjes vaak te horen gekregen dat het er zo vanaf straalt dat ik ervan geniet. Leuk toch?

Een argument om toch te lachen, is dat glimlachen automatisch leidt tot ontspanning van je eigen spieren. zit je verkrampt? Glimlachen dus!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 02:13

mm dit is een leuk topic.

Ik probeer wel "vriendelijk "te kijken tijdens de proef en een normaal gezicht te trekken. Maar onbewust trek ik vreselijk gekke gezichten tijdens het rijden. Puur uit concentratie. Ziet er niet uit. Als ik tevreden ben geef ik een lach maar ben ik niet tevreden dan is het ook te zien.
Dit is nog iets waar ik aan moet werken.
Maar continue vriendelijk kijken/ lachen tijdens de proef kan ik niet hoor. Ben zo geconcentreerd bezig.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 11:24

Ik lach alleen bij het groeten. Tijdens de proef schijn ik helemaal niet aardig te kijken, maar dat heet concentratie, haha. :7