1 Winstpunt halen voor het springen vragen aan de jury??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

Re: 1 Winstpunt halen voor het springen vragen aan de jury??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:29

Nope Kitty, maar die had het idd ook kunnen zijn :D

serhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:38

Kijk eens aan en dan ook nog eens zoveel punten, dit is toch veel mooier nu heb je het echt zelf gedaan gefeliciteerd.
En nu veel succes in je springcarriere :D :D

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:41

Marieke_K schreef:
Lijntjes rijden is niet eens zo moeilijk. In de juiste galop aanspringen, schakelen in tempo, snel en aan de hulp overgangen rijden wel. En dat wordt van je verwacht in de dressuur :)

En daar hoef je echt geen WP voor in de dressuur te kunnen rijden. Ken menig paard waar de basis thuis prima voor elkaar is en die ontzettend goed springen, maar voor geen meter lopen tijdens de dressuurproef. Als je paard tijdens de proef spanning heeft en te kort in de hals gaat lopen , kun je de WP wel vergeten. Terwijl hij prima kan verruimen en verkorten, juiste galop aanspringen.

Aan de andere kant is er menig goed dressuurpaard die icm zijn eigen ruiter een springpacour niet rond komt.

Overigens opzich vind ik het wel een goede regel om een WP in de dressuur te moeten rijden. Aan de andere kant zegt het ook weer niet zo heel veel. Ik zou btw nooit om een WP vragen bij de jury. Ik heb wel een clubgenootje gehad die alleen naar de kleine boeren wedstrijdjes ging, daar punten ze hier in de buurt hoger dan op de grotere wedstrijden.

EvaPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:42

je moet het verdienen ;)
als je je paard niet goed genoeg zeg maar rijd voor dat puntje moet je daar gewoon op oefenen anders gaat het bij het springen ook niet goed

dressuur is de basis van als !