Hoe paardenpoep opruimen op straat ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:57

volgens mij ligt het aan de provincie noordholland en dan wel het stukje castricum, egmond, bergen, bakkum.

mijn paard en ik moeten altijd een stukje over een drukke weg en dan het bos in die weg heet de heerenweg en daar wonen dus een zeurpieten. als mijn paard poept op deze weg dan ruim ik het op als ik terug kom. maar als ik bij terugkomst al zie dat ie uitelkaar gereden is of door vogels uitelkaar geplozen is dan denk ik laat maar liggen.

dan heeft zo`n onwijze oude zeik vent een briefje op z`n raam geplakt "paarden OK, paarden poep NEE. Hoe kinderrachtig is dat. terwijl er een andere vrouw op deze weg zich ook irriteert aan de paarden poep en voor ons in haar tuin een schep heeft neergezet zodat we af kunnen stappen en het dan in de bosjes of op de autoweg kunnen gooien, dat is handig! dat wild eik er even over vetellen, maar eht is en blijft een vervelend punt

jendemen25

Re: Hoe paardenpoep opruimen op straat ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:01

en nog iets, je kunt beter in een paardenhoop stappen (die zie je bijna nooit over eht hoofd) dan in een honden hoop, aners leggen we die toch neer?? ;) nee hoor grapje!
bij mijn paard helpt het als ik eerst door de bak 2 rondjes stap dan gaat ze meestal poepen en dan ga ik naar het duin!

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:01

@TS: als jij niet op een buitenrit gewoon kunt afstappen en opstappen lijkt het me echt niet verstandig dat je alleen op pad gaat met die pony.
Tip: Laat iemand meegaan. Stap af als je pony poept, schop het in de berm en laat die tweede persoon je pony vasthouden als je opstapt. Vaak doen, dan wordt het gewoon. En dan kun je het na een poosje ook alleen.

Als je als ruiter ergens rijdt waar je eigenlijk niet mag rijden (fietspad, voetpad) lijkt het me dat je ALTIJD de mest opruimt.
Ook kun je je paard leren in de berm te mesten (ja, Funnyhorses, dat kan echt!) De haflinger van mijn vriendin keert uit zichzelf keurig haar kontje in de berm als ze moet poepen.

Zorg dat niet-paarden mensen gaan hekel aan ruiters gaan krijgen, want er is op steeds meer plekken al een paarden-poep-verbod.
Laten we met ons allen proberen te voorkomen dat dat in elk hoekje van NL gaat gelden...

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:34

Ik ruim het altijd op. Ik heb altijd iemand mee op de fiets en anders stap ik even af. Ik vind het een kleine moeite en het voorkomt een hoop. Mensen houden nou eenmaal niet van poep.

Er werd hier al gezegd, ja ik ruim het niet op, doen ze met hondenpoep toch ook niet... Lekker makkelijk om het zo van je af te schuiven he ;).

P.S. Als mijn hond niet op het gras poept ruim ik het ook netjes op.

zipfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:49

wel een leuk topic om terug te lezen ik vind het een grappig maar heel herkenbaar onderwerp

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:37

voor mij is het eigenlijk niet herkenbaar..
Vlekje poept zelden op buitenrit,
En als ze poeptm gaat ze zo goed als ze kan «uit zichzelf» in de kant staan..

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:59

Ik vindt dit ook lastig hoor, meestal als het dicht in de buurt bij huizen is, ga ik even terug op de fiets en ruim het op. Nu de winter er aankomst schijnt het ook gevaarlijk te zijn als het bevriest voor motorrijders en fietsers die denken er over heen te kunnen.

Weet iemand hoe je je paard aanleert in de berm te poepen? En wat als de berm zacht is, ben bang dat mijn paard zich bezeerd (ze is nogal lomp). Afstappen doe ik eigenlijk niet, lijkt me lastig om met paard aan de hand poep te schuiven. Dan maar even fietsen...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:07

Cleo12 schreef:
Weet iemand hoe je je paard aanleert in de berm te poepen? En wat als de berm zacht is, ben bang dat mijn paard zich bezeerd (ze is nogal lomp). Afstappen doe ik eigenlijk niet, lijkt me lastig om met paard aan de hand poep te schuiven. Dan maar even fietsen...

Als je voelt dat je paard gaat poepen (kont gaat wat omhoog) duw je met je been de kont van je paard richting berm (of het hele paard). Dit is een goede praktijktoepassing van oefeningen als wijken, wending om de voorhand enzo. *D
Poep wegschuiven met een paard aan de hand is helemaal niet ingewikkeld, hoor. Teugel over het hoofd halen en gewoon zorgen dat je paard netjes met je meeloopt en aanwijzingen snapt om een stukje opzij, terug of om te gaan als je dat vraagt.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:50

Als mijn paard poept, dat doet ze eigenlijk zelden tot nooit, dan stap ik af en schop ik het aan de kant. Behalve als het op een grasdijkje of in de berm is.

M_aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:30

Ik heb ook het geluk dat mijn paard eigelijk zelden tot nooit poep onder het rijden, maar meestal rijd ik in het bos dan laat ik het gewoon liggen. maar rijd ik wel in een buurt, dan schop ik het even de bosjes in.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:37

poematutje schreef:
Bij ons is het straks verplicht om met poepzak te rijden.
Nu nog niet.
Nu laat ik ze meestal in het gras op in de zee poepen.

lekker voor iemand die in de zee gat zwemmenXD

Anchee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:50

Hey ik weet dat er al een tijd niet meer gereageerd is op dit onderwerp, maar mijn vraag sluit er wel heel erg op aan, dus ik probeer het toch.

Ik stap ALTIJD af als mijn paard buiten de berm/grasveldjes etc poept, echter maakt het niet uit waar we ook komen, er zijn altijd mensen die ook woedend worden als het in de berm geschopt is of in sommige gevallen zelfs als een paard op het gras plast....

Wat doen jullie hiermee? Zijn er manieren om het nog beter op te ruimen? Etc.
Alvast bedankt!!

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:00

de sloot in? Maar je hoeft het officieel niet op te ruimen dus het is al supper attent dat je het de Berm in doet :)

Anchee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:03

Er is niet overal een sloot bij de hand... Plus er zijn weides waar de paarden daar ook uit drinken, dus ik weet niet of dat helemaal een oplossing is :/ In ieder geval bedankt!
Laatst is iemand ruim een km scheldend en schreeuwend achter ons aangelopen omdat een paard op een stukje grasland waar ook wel eens gevoetbald wordt, helemaal in de hoek geplast had.... "Als ik jullie nog eens zie trek ik jullie van jullie paarden af", etc... :( Het is zo vermoeiend als je het juist goed probeert te doen....

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:06

Sommige mensen _-:(

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:08

Vanky schreef:
En een flike regenbui en het is weg ;)

Datzelfde riedeltje houden hondenbezitters ook in ere, maar als ergens regelmatig gepoept wordt helpt dat regenbuitje echt niet hoor, want er blijft gepoept worden dus blijft er steeds poep liggen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:10

Anchee schreef:
Er is niet overal een sloot bij de hand... Plus er zijn weides waar de paarden daar ook uit drinken, dus ik weet niet of dat helemaal een oplossing is :/ In ieder geval bedankt!
Laatst is iemand ruim een km scheldend en schreeuwend achter ons aangelopen omdat een paard op een stukje grasland waar ook wel eens gevoetbald wordt, helemaal in de hoek geplast had.... "Als ik jullie nog eens zie trek ik jullie van jullie paarden af", etc... :( Het is zo vermoeiend als je het juist goed probeert te doen....

Als een paard daar zelfs niet mag plassen, kun je je afvragen of je daar wel in de buurt wilt komen met je paard... -O-

Anchee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:17

Voor elke negatieve reactie zijn er vier of meer enthousiaste mensen, Helaas moet je door die omgeving om uberhaupt buiten te kunnen rijden.... Maar de negatieve reacties zijn vaak meteen zo agressief en ik snap ook wel dat mensen het vervelend vinden... Daarom zoek ik ook altijd naar manieren om de poep goed weg te krijgen :( ik heb zelfs al zitten overwegen tuinhandschoenen en een pakje vuilniszakken mee te nemen om het daarin weg te kunnen gooien, maar in die kleine ronde gaatjes van hondenpoepbakken krijg je dat echt niet weg.... :/