Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
GenteDiMare schreef:Ze is niet ingeschreven in een stamboek en dat maakt het volgens mij net zo moeilijkmegahaf schreef:Indien je paard ingeschreven is in een bepaald stamboek (BWP, SBS of Zangersheide, of iets anders): dan stuur je je paspoort naar het stamboek, met een ingevuld formulier van "versnelde procedure" (paard heeft al een chip dus enkel de naam van eigenaar en sanitair verantwoordelijke moet veranderd worden).
Indien niet ingeschreven in een stamboek, dan heeft je paard een gewoon paspoort, en dan moet je het naar de Vlaamse Confederatie van het Paard sturen, met ingevuld formulier.
Klinkt ingewikkeld, maar in tegenstelling tot een jaar geleden gaat het nu wel snel.
Meer info op http://www.vlacopaard.be/ of bel naar de gegevens hierboven in dit topic.
dacht dat is tot volgend jaar september.grapje kosste bijna 100 euro.Pebblesther schreef:Neonlight schreef:Tegenwoordig mogen ze je niet meer verplichten om lid te worden. Wel betaal je dan wat meer administratiekosten, maar dat is stukken minder dan een lidmaatschap.
Oke dat is vreemd. Want toen ik in juni van dit jaar iemand van de NRPS een mail stuurde vertelde ze mij dat ik verplicht een jaar lang lid moest worden om het paspoort over te kunnen schrijven.
Waar heb jij gehoord dat dat niet meer verplicht is?
En als je niet oppast zoals Silvana al zegt zit je er dus nog een jaar aanvast