Echt duurzame en goede rijschoenen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:31

Ik heb Filli Fabri. Is super fijn leer en ik heb ze nu ongeveer al 4 jaar denk ik. Ze gaan superlang mee. Ze kosten wel iets meer dan de gemiddelde rijschoen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:14

Je hebt ook zat mountain horse schoenen die wat smaller zijn hoor, ik heb ook jonge paarden gereden en ben nog nooit blijven haken tijdens het lanceren. Ben er wel super tevreden over, heb nu net pas weer nieuwe gekocht, maar die oude zijn ondertussen toch al wel een goede 4/5 jaar oud en heeeel intensief gebruikt (en slecht onderhouden :+). Verder heb ik voor de zomer gewone Jodhpurs, maar niet dat model zoals jij 'm hesteld hebt, ze hebben een platte zool, bovendien kun je bij die dingen ook nog de zool vervangen als er iets stuk gaat, maar die dingen heb ik ook al jaren.

*edit*

Deze bedoel ik:
Afbeelding

scotie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:57

Ik denk dat dit al is gezegd maar ik zou voor de ariat's gaan.
Echt een aanrader!

aslo

Re: Echt duurzame en goede rijschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 18:59

Hyppolyte: die vind ze dus niet mooi.

Scotie3: heeft ze dus gehad, na 3 maanden liet de zool al los. Zonde van het geld vond ik, dus vandaar wat anders proberen. Tot nu toe vallen alle dure schoenen tegen, muv die MH die ik zelf heb en die wil ze dus niet aan. Jaja, weet het, eigenwijs ding ;)

scotie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:03

aslo schreef:
Hyppolyte: die vind ze dus niet mooi.

Scotie3: heeft ze dus gehad, na 3 maanden liet de zool al los. Zonde van het geld vond ik, dus vandaar wat anders proberen. Tot nu toe vallen alle dure schoenen tegen, muv die MH die ik zelf heb en die wil ze dus niet aan. Jaja, weet het, eigenwijs ding ;)

Sorry, had even de moeite moeten nemen om het topic door te lezen. excuus.
Ik loop zelf al jaren op ariat's en geen problemen mee, mijn zusje daarin tegen wel en die loopt op harryshorse stalschoenen (E 40,-) en wil nooit iets anders meer.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:39

Nou zal ik wel een zeurpiet zijn, maar als ze al die schoenen steeds sloopt zou ik me toch minder druk maken over wat ze wel en niet mooi vindt en voor iets kiezen wat heel blijft. Of zelf de boel laten betalen. Mijn spullen worden ook heel intensief gebruikt en in onderhoud ben ik ook niet altijd even sterk, maar alles gaat langer mee dan dat halve jaar. Dus ik weet niet wat jouw dochter met die dingen doet, maar het is niet helemaal normaal dat alles elke keer weer kapot gaat, het kan dan echt niet meer aan de schoenen liggen.

*edit*
Ik bedoel dit niet op een lüllige manier ofzo, maar ik zou zelf gewoon de kraan dichtdraaien.

ieniemienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 02:11

Ik heb vrij goedkope van HH, super fijne handschoenen zijn dat :j

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 05:20

ieniemienie_ schreef:
Ik heb vrij goedkope van HH, super fijne handschoenen zijn dat :j

die zoekt ze niet, ze zoekt schoenen voor dr voeten ;)
Ik rij of met kisten of met rijlaarzen, dus aan mij heb je niks

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 10:04

hyppolyte schreef:
Nou zal ik wel een zeurpiet zijn, maar als ze al die schoenen steeds sloopt zou ik me toch minder druk maken over wat ze wel en niet mooi vindt en voor iets kiezen wat heel blijft. Of zelf de boel laten betalen.

Zij sloopt de schoenen niet, ze gaan gewoon kapot. Op aanraden destijds dus extra dure (Ariat) gekocht en die gingen haast nog sneller kapot dan de goedkope merken. Onlangs dus nogmaals een duurdere schoen geprobeerd waarvan gezegd wordt, die zijn ideaal voor dit soort werk omdat het secu is. Ja de buitenkant houdt zich goed, maar de binnenzijde dus niet omdat ze niet (voldoende) ademen. Binnenzijde rot gewoon weg. De enigste waarvan ik weet dat die goed blijven zijn dus die MH's, maar laten dat nou net modellen zijn die ze gewoon niet graag draagt. Naast de opleiding (plus 4 uur reistijd/dag), stage en haar paarden trainen/uitbrengen ook nog werken (dus zelf betalen), lukt niet, want daar heeft ze de tijd gewoon niet voor. Afgelopen vakantie heeft ze wel gewerkt en daar heeft ze dus die laatste nieuwe schoenen van betaald. We hopen dat ze de komende vakanties daar ook weer kan werken (is haar stage adres). Dus niet zo gauw oordelen graag.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:58

De schoenen gaan dus van binnenuit kapot? Das wel heel apart, maar wat ik bedoelde is als het bij alle schoenen gebeurt dan kan het toch niet meer alleen maar aan de schoenen liggen. Misschien is de maat dan wel niet goed, of het model? Ik weet wel dat het model wat je eerder hebt laten zien over het algemeen wel sneller stuk gaat dan andere modellen, maar binnen een half jaar is wel overdreven snel.
Maar dan nog blijf ik bij mijn punt dat ik dan toch voor goede schoenen zou kiezen, dan vindt ze ze maar minder mooi, als ze maar heel blijven toch? Dat model wat ik hierboven had neergezet blijft heel lang goed.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 11:57

hyppolyte schreef:
De schoenen gaan dus van binnenuit kapot?

Ja de Kieffers gaan van binnen kapot, teren gewoon weg zeg maar.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:11

Dat is wel heel raar, laat de stof los, of vallen er gaten in aan de binnenkant o.i.d.? Waar gaan ze dan precies kapot, zijn het bepaalde delen, bij de neus, of de hiel ofzo?

BartV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:09

Lonneke1985 schreef:
Ik heb wel eens gezien dat een paard op schoenen met stalen neuzen ging staan.. Het staal brak doormidden en stak in de voet van de persoon die de schoenen aan had.. Erg gevaarlijk dus!

Een beetje een late reactie, maar echte veiligheidsschoenen (o.a. Mountain Horse) met keurmerk kunnen het gewicht van een paard gemakkelijk hebben. Je hebt het dan over een een minimale ruimte van 20mm bij 2.000kg en 15mm bij 3.500kg belasting, precieze gegevens zou ik na moeten kijken.

Pas als drie paarden een torentje vormen en op één been naar je toe komen hinken moet je je dus zorgen gaan maken :) Eén paard zal dus nooit vervorming mogen geven aan je stalen neuzen laat staan breken, dat kan en mag nooit.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 16:12

Even een update, de schoenen zijn nog steeds helemaal intact en bevallen nog steeds goed. Zo goed zelfs dat ik zonet nog een paar maar dan in het zwart voor mijn dochter heb meegenomen. En dat voor die prijs ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:15

Zou je nog een keer een link neer kunnen zetten naar welke schoenen het zijn? Je eerdere link naar marktplaats werkt namelijk niet meer :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 17:39

santana67

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:42