Diablo schreef:Ik heb hier (o.a.) een Fries en een kwpn-er, die bijna geen wintervacht aanmaken, die redden het dan ook echt niet zonder deken in de winter. Ze worden hier allemaal onbeperkt bijgevoerd en krijgen nog krachtvoer op de koop toe.
Misschien onnodig te vermelden, maar mijn oude dame van 27 (kwpn) krijgt een hele lading dekens op, die kan zichzelf echt niet meer warmhouden.
Hier hetzelfde, mijn paard (ruin van 7 jaar) staat gewoon buiten, hij heeft wel een schuilstal waar hij in kan wanneer hij wilt. In de winter krijgt hij onbeperkt hooi, hij is ook wel een beetje te dik dus die vetlaag heeft hij ook

De vzw-paarden daarentegen, zijn allemaal 25+, en die krijgen een deken op als het echt te koud wordt. Sommigen zijn ook vrij mager door hun leeftijd, en we willen niet dat ze extra energie gaan verspillen aan zich warmhouden.
Toch vind ik dat je zoals bij elk ras ook naar het individu moet kijken. Ik ken bijvoorbeeld ook een Teke die maar wat graag op stal gaat zodra de eerste regendruppels zich aandienen. 
Ik wil graag in de toekomst een Teke, dus ik ben me een beetje aan het inlezen over het ras.

(met de dag is een beetje overdreven, maar t ging snel)
*