ikke schreef:Brainless schreef:Ford Mondeo wagon, zijn goedkoop (een 97/98 voor 1000E) en mogen min. 1600 kilo trekken.
Ik zou daarmee uitkijken, er zijn versies die daar nog niet eens in de buurt komen. Let dus op wat je koopt.
Maarre, hoe vaak denk je op stap te gaan? Al eens overwogen om voor die gelegenheid gewoon te huren?
Om je een idee te geven, ik huur regelmatig bij Noot in Ede http://www.nootede.nl/ even bij verhuur kijken voor de tarieven.
Ik wil volgend wedstrijdseizoen er volledig voor gaan; dus dat kan neerkomen op om het andere weekend. Over een tijdje wil ik ook gaan showen en zal ik nog vaker de baan op zijn.
Ik heb ook de mogelijkheid de bus te lenen van mijn zwager, geen probleem, maar ik wil niet afhankelijk zijn van anderen (bovendien is die ook niet elk weekend beschikbaar). Een trailer is altijd voorhanden (zowel 1,5 als 2 paards) dus die heb ik in ieder geval al!
Dat is gewoon niet verantwoord. En dan zeggen sommige mensen, ja maar ik kijk uit... Tsjah je kan nog zo'n goede chaffeur zijn, maar als 1 of andere mongool opeens zijn auto voor de jouwe gooit dan heb je een groot probleem! Als jij vol op de rem moet ben je echt nergens met een te lichte auto... 
Super handig zo'n Espace, niet eens een trailer nodig. Wil er even bijzeggen dat de auto zelf 1321 kilo weeg, 2070 mag wegen en er dus 749 kilo nog in mag. Met benzine, 2 personen en een shetlandpony kom je daar niet snel overheen. Had expres de achterbank erin gelaten zodat ze niet naar voren kon vliegen en een beetje steun had als ik zou moeten remmen. Mijn vriend zat op de achterbank om haar in de gate te houden en de achtervering zakten absoluut niet door. Ramen waren afgeplakt en pony was dit al jaren zo gewend bij de vorige eigenaar. Heb dit zo gedaan omdat het vervoeren in een trailer mij problematischer leek(kleine pony grote trailer, ze kunnen zich ophangen omkeren weet ik het allemaal dus dit leek mij veiliger).