Welke Zwaardere auto`s voor 2 paardstrailer ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:06

corientjuhh schreef:
Nou wij hebben uitgerekend kan makkelijk

Wat kan hij gemakkelijk trekken en welke versie C5 is het dan (motortype, versnellingsbak, bouwjaar).

KiWiKo

Re: Welke Zwaardere auto`s voor 2 paardstrailer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:07

met een C5 twee paarden trekken???????????

ik zou het niet durven

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:19

ikke schreef:
pros_zero schreef:
kijk de auto maar na, het mag echt! zoek de auto maar op.
hebben het echt helemaal na laten kijken!

Dat heb ik even voor je gedaan:
75 kg max. kogeldruk
Exit tweepaardstrailer trekken! Bron: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 3&cache=no

heb het ook weer nagekeken, kogeldruk is 85 kg. zit een speciale gecertificeerde trekhaak op. het is goedgekeurd!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:22

pros_zero schreef:
ikke schreef:
Dat heb ik even voor je gedaan:
75 kg max. kogeldruk
Exit tweepaardstrailer trekken! Bron: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 3&cache=no

heb het ook weer nagekeken, kogeldruk is 85 kg. zit een speciale gecertificeerde trekhaak op. het is goedgekeurd!

De trekhaak mag dan wel 85kg hebben, de auto duidelijk niet en daarmee exit. De RDW zal NOOIT meer kogeldruk toestaan dan de opgave van de fabrikant. Bovendien is ook 85kg ontoereikend om een tweepaards te mogen trekken.

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:29

hoe kan het dan, dat wij voordat wij de auto kochten, helemaal hebben laten uitzoeken of het kon, het antwoord was ja het mag en kan!, zelfs met een grootschalige controle was het allemaal prima :D we rijden er al jaren mee ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:33

ik heb ook jaren rondgereden met mijn winkelwagen (zo een 10.000 km per jaar)

ben een paar keer aangehouden geweest, nooit iets aan de hand. TOTDAT ik iemand met verstand van zaken kreeg en mijn aanhanger een eigen kenteken nodig bleek te hebben.........

dus KIJK uit :) weet het echt honderd procent zeker, en neem niet zomaar wat aan

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:36

daarom hebben wij hem ook helemaal laten nakijken, door een erkend autobedrijf. die heeft alles voor ons uitgezocht. tevens hebben we nog meer mensen gevraagt (automonteur, collega van mijn vader (ambulancechauffeur) en die zei ook dat het kon/mag.
we gaan echt niet rijden als het niet verantwoord is ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:37

rdw en politie zijn de enige die je daar echt antwoord op kunnen geven

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:43

linky schreef:
Hier een Nissan Terrano 5-deurs, mag 2400 kg. trekken en doet dat ook met gemak.
Lust dan wel een slokje, 1: 8. :o

Hebben wij ook maar mag 2800 trekken. Het is idd een zuipschuit

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:45

blackstar schreef:
Ik heb een Nissan Teranno. 2.4 liter benzine motor. Mag 2800kg trekken en doet het super en is heel betrouwbaar.
En niet geheel onbelangrijk, heeft nog een netjes verbruik ook.

Meen je dat nu ? Ik heb deze ook maar zuipt als een kreng. 1 op 6 :(

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:46

pros_zero schreef:
daarom hebben wij hem ook helemaal laten nakijken, door een erkend autobedrijf. die heeft alles voor ons uitgezocht. tevens hebben we nog meer mensen gevraagt (automonteur, collega van mijn vader (ambulancechauffeur) en die zei ook dat het kon/mag.
we gaan echt niet rijden als het niet verantwoord is ;)

Blijkbaar wel. Alle figuren die jij opsomt DENKEN te weten waar het over gaat. De politie denkt niet, die zet domweg een weegschaal onder je koppeling en leest af wat daarop staat, de rest boeit hem niet. Dat jij nooit op die manier op de weegbrug bent gezet, maakt nog niet dat het legaal is wat je doet......

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:22

windhond schreef:
blackstar schreef:
Ik heb een Nissan Teranno. 2.4 liter benzine motor. Mag 2800kg trekken en doet het super en is heel betrouwbaar.

Ja netjes met 2 paarden aan de haak die veel kabaal maken en binnendoor rijden. Verbruik was 1 op 7 en een beetje.

Als ik hem gewoon doordeweeks gebruik dan is het nooit snelweg en alleen maar binnendoor (krappe 10 kilometer heen) op 60 wegen, dan kom ik uit op een verbruik van 1 op bijna 7.5/8. Dit is best onzuinig, maar ja is veel koude motor en word niet echt warm en alleen maar slakkewegen. Maar als ik gewoon rijd dus en warm worden en snelweg dan is ie wel zuiniger

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:33

Ik heb of een Volvo S60 D5 voor een 1½ paards trailer staan of een Hyundai Santa Fe. De Volvo mag de trailer makkelijk trekken (auto mag 1600 kg trekken) toch heb ik liever de Santa Fe ervoor staan (deze mag 2200 kg) trekken. De Santa Fe is zwaarder dan de Volvo wat voor mij toch wel een veiliger gevoel geeft. Voor nood mag de Volvo er wel aan geloven omdat deze het ook prima kan.
Veiligheid voor alles wat betreft de combinatie en de trekkende auto. Heb persoonlijk liever wat marges over dan dat het net uit kan zeg maar.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 07-10-09 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:36

Mitsubischi Pajero ;)

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:51

Weet iemand waar je de gegevens over de auto op kunt zoeken en dan vooral de kogeldruk. Als je op marktplaats kijkt staan alle gegevens erbij maar niet de kogeldruk. Op autotrader staan ook niet alle auto's. :(

lindenhofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:55

juf_esther schreef:
Mijn moeder heeft deze, trekt super!

Afbeelding

Hebben wij ook!
Je merkt niet eens dat er een trailer achter hangt.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:59

stefanvi schreef:
Jullie trekken een Ifor 2-paards met een Forester?

Ik ben Vlaming en voor de Belgische wegkode is het in orde. Het verschildt hier nogal wat met de Nederlandse wegkode.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:03

mag schreef:
Weet iemand waar je de gegevens over de auto op kunt zoeken en dan vooral de kogeldruk. Als je op marktplaats kijkt staan alle gegevens erbij maar niet de kogeldruk. Op autotrader staan ook niet alle auto's. :(

Dat kan je terugvinden in het instructieboekje van de auto

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:07

ja dat begrijp ik maar ik ben op internet aan het rondkijken naar auto's waarmee ik veilig op pad kan. Ik wil eerst opzoeken of het kan voordat ik ga kijken en naar het instuctieboekje kijk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:23

Dan wordt het lastig, van te voren bellen of ze dat kunnen vertellen via de telefoon? Via de site van het rdw kan je dat ook niet terug vinden.

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:17

mag schreef:

Op autoweek.nl de specificaties van de auto opzoeken, staat het vaak wel bij, maar ook niet altijd.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:23

Wij hebben een 7 persoons Nissan Terrano III uit '05, deze heeft een 3.0 Di Turbo.
Met een mooi koppel en meer dan 150 pk's mag hij 3000kg trekken met ruim voldoende kogeldruk :)

Hier tijdens het binnenhalen van het hooi:

Afbeelding

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:25

lindenhofje schreef:
juf_esther schreef:
Mijn moeder heeft deze, trekt super!

Afbeelding

Hebben wij ook!
Je merkt niet eens dat er een trailer achter hangt.

Stoere bak!
Zeker deze kleur!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:29

blackstar schreef:

windhond schreef:

blackstar schreef:
Ja netjes met 2 paarden aan de haak die veel kabaal maken en binnendoor rijden. Verbruik was 1 op 7 en een beetje.

Als ik hem gewoon doordeweeks gebruik dan is het nooit snelweg en alleen maar binnendoor (krappe 10 kilometer heen) op 60 wegen, dan kom ik uit op een verbruik van 1 op bijna 7.5/8. Dit is best onzuinig, maar ja is veel koude motor en word niet echt warm en alleen maar slakkewegen. Maar als ik gewoon rijd dus en warm worden en snelweg dan is ie wel zuiniger

De onze loopt met trailer 1op9/1op10, zonder 1op11. Best netjes voor een bak over de 1800kg!

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:33

Ik ben zelf een Mercedes-meisje :o Hebben een C-klasse en moet zeggen met een 2paardstrailer heeft hij ons ook nog nooit in de steek gelaten,
En mocht hij een keer zn dag niet hebben, dan staan ze bij de dealer gelijk voor je klaar met super service.
Maar het is natuurlijk ook net wat je mooi vindt.