corientjuhh schreef:Nou wij hebben uitgerekend kan makkelijk
Wat kan hij gemakkelijk trekken en welke versie C5 is het dan (motortype, versnellingsbak, bouwjaar).
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:pros_zero schreef:kijk de auto maar na, het mag echt! zoek de auto maar op.
hebben het echt helemaal na laten kijken!
Dat heb ik even voor je gedaan:
75 kg max. kogeldruk
Exit tweepaardstrailer trekken! Bron: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 3&cache=no
pros_zero schreef:ikke schreef:Dat heb ik even voor je gedaan:
75 kg max. kogeldruk
Exit tweepaardstrailer trekken! Bron: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 3&cache=no
heb het ook weer nagekeken, kogeldruk is 85 kg. zit een speciale gecertificeerde trekhaak op. het is goedgekeurd!
we rijden er al jaren mee
weet het echt honderd procent zeker, en neem niet zomaar wat aan

pros_zero schreef:daarom hebben wij hem ook helemaal laten nakijken, door een erkend autobedrijf. die heeft alles voor ons uitgezocht. tevens hebben we nog meer mensen gevraagt (automonteur, collega van mijn vader (ambulancechauffeur) en die zei ook dat het kon/mag.
we gaan echt niet rijden als het niet verantwoord is
windhond schreef:blackstar schreef:Ik heb een Nissan Teranno. 2.4 liter benzine motor. Mag 2800kg trekken en doet het super en is heel betrouwbaar.
En niet geheel onbelangrijk, heeft nog een netjes verbruik ook.
Meen je dat nu ? Ik heb deze ook maar zuipt als een kreng. 1 op 6
mag schreef:Weet iemand waar je de gegevens over de auto op kunt zoeken en dan vooral de kogeldruk. Als je op marktplaats kijkt staan alle gegevens erbij maar niet de kogeldruk. Op autotrader staan ook niet alle auto's.
blackstar schreef:Ik heb een Nissan Teranno. 2.4 liter benzine motor. Mag 2800kg trekken en doet het super en is heel betrouwbaar.
En niet geheel onbelangrijk, heeft nog een netjes verbruik ook.
windhond schreef:Meen je dat nu ? Ik heb deze ook maar zuipt als een kreng. 1 op 6
blackstar schreef:Ja netjes met 2 paarden aan de haak die veel kabaal maken en binnendoor rijden. Verbruik was 1 op 7 en een beetje.
Als ik hem gewoon doordeweeks gebruik dan is het nooit snelweg en alleen maar binnendoor (krappe 10 kilometer heen) op 60 wegen, dan kom ik uit op een verbruik van 1 op bijna 7.5/8. Dit is best onzuinig, maar ja is veel koude motor en word niet echt warm en alleen maar slakkewegen. Maar als ik gewoon rijd dus en warm worden en snelweg dan is ie wel zuiniger